Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (63 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

05-07-2019 | Man | 38
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen

12-06-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.

31-03-2019 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met dit medicijn omdat ik erg onzeker ben over mijn acne. Ik had geen een egale plek op mijn gezicht. Overal had ik kleine bultjes en op mijn wangen, voorhoofd, neus, kin had ik veel rode, pijnlijke bulten. Na een paar weken nam vooral de roodheid van puisten weg. Ook was ik na de eerste kuur (heb er 2 van 1,5 maand gehad) bijna van mijn acne af. Maar dit w[lees meer...]as niet voor lang en het is nooit naar gewenst resultaat geweest,Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt en het komt in mate weer terug. Wel heb ik een aantal egale plekken en is mijn rug nu acne vrij. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last gehad.

04-12-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Heb het zes weken geslikt voor milde acne. Twee weken nadat ik gestopt was kwam het helaas allemaal terug. Ik ga nu weer een kuur van zes weken doen en als dat niet helpt twaalf weken.

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

10-10-2018 | Man | 67
Voorhoofdsholteontsteking
op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst

19-08-2018 | Man | 25
doxycyline (100mg)
Maand nadat ik gebeten was door een teek werd ik ineens super moe en kreeg overal tintelingen en had last van hartkloppingen. Moest van de huisarts 2 maal daags een doxycycline tablet van 100 mg. Eerste paar dagen vielen mee. Na de 4e dag kreeg ik een branderig gevoel onder mijn ogen en was de hele tijd super moe. De lyme symptomen verdwenen echter wel, ik had geen last me[lees meer...]er van de tintelingen en mijn hartkloppingen waren zo goed als weg. Na een week was mijn eetlust compleet verdwenen en sliep ik erg slecht. Bij mij waren de bijwerkingen van de doxycycline erg vervelend. Nu twee dagen na de kuur merk ik dat de lyme symptomen weer terug komen, weer last van hartkloppingen en rare tintelingen in mijn armen en benen.

29-03-2024 | Vrouw | 61
Bronchitis
Eerste dag twee tabletten daarna 1 week kuur afmaken. Naar mijn mening weinig effectief of te langzaam einde v d kuur Gevoel te stikken geen lucht vooral bij het slapen en dan komt hoestbui ik wakker benauwdheid tranen over mijn wangen. Het is nu 4 dagen na de kuur en heb nog steeds last v plotseling ademnood. Zijndat de bijwerkingen?

06-01-2024 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)
Luchtweginfectie

23-05-2023 | Vrouw | 48
Ziekte van Lyme
In 2017 10 dagen gebruikt vanwege erythema migrans (em) tgv insectenbeet. De EM trok toen weg. Een paar jaar later kreeg ik flinke nekpijn en hoofdpijnklachten. Niet stilgestaan bij Lyme en de artsen - die ik destijds voor mijn klachten bezocht- eveneens niet. Klachten zijn door de jaren heen uitgebreid met neurologische-, spier- en gewrichtsklachten. Sinds kort weet ik [lees meer...]dat het de ziekte van Lyme is. Recent Doxycycline kuur van 30 dagen gehad met weinig effect. Het trillen nam wat af. Mijn lichaam reageerde in week 3 en 4 heftig op de gifstoffen tgv de afbraak van de bacterie. Klachten namen toe; Jarisch-Herxheimer reactie. Helaas nog steeds klachten tgv van Lyme en bezig met een andere kuur.

07-03-2022 | Man | 37
doxycyline (100mg)
4 jaar lang moeten slikken voor de ziekte van whipple te onderdrukken, uiteindelijk resistent geworden.

06-12-2021 | Vrouw | 13
Niet zo prettig

24-10-2021 | Man | 22
Chlamydia
Helaas is de chlamydia niet verholpen met Azitromycine. Zo is dit keer dus Doxycycline voorgeschreven. Vreselijk, om het in één woord te omschrijven: Ik heb last van misselijkheid (inname na eten), brandende ogen, lichte hoofdpijn maar het vervelendste van alles: opgezwollen neusholtes. Ik heb écht het gevoel dat ik ziek ben. Die condoom vergeet ik de volgende keer niet...

05-07-2021 | Vrouw | 84
Luchtweginfectie
Mijn ervaring met doxycycline Ria: moe, lusteloos, jeukende oren, veel plassen en darmen die slecht werkten. Volgende keer geen doxycycline meer.

03-03-2021 | Vrouw | 70
COPD
Ik slik doxycycline voor onderhoud medicijn om de winter door te komen zo dat ik niet zulke heftige longinfecties krijg. dat helpt inderdaad heel goed voor mij . Maar de bijwerkingen zijn zo erg dat ik nu na 4 maanden ben gestopt. Ontzettend moe , haast geen energie , elke dag buikkramp en diarree . ook veel maagpijn , ondanks dat ik een maagbeschermer slik .

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma