Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

26-02-2020 | Vrouw | 65
Longontsteking
Heb na 2 dagen gebruik 2 tabletten op de eerste dag en de 2e dag 1 tablet een nare smaak in mijn mond gekregen en ook een vreemde reuk Het eten smaakt ineens heel anders en zeker niet lekker.

21-02-2020 | Man | 44
Urineweginfectie
Symptomen: branderig gevoel bij het plassen. Diagnose: mycoplasma genitalium Effectiviteit: het lijkt te helpen en de symptomen nemen af. 1e antibiotica kuur met ander middel had niet geholpen Bijwerkingen: vermoeide en zwakke benen. Na een dag kantoorwerk ben ik fysiek afgetakeld en doe ik niets meer. Dokter raadt nu aan 2x inname te skippen.

11-02-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.

05-07-2019 | Man | 38
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen

12-06-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.

31-03-2019 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met dit medicijn omdat ik erg onzeker ben over mijn acne. Ik had geen een egale plek op mijn gezicht. Overal had ik kleine bultjes en op mijn wangen, voorhoofd, neus, kin had ik veel rode, pijnlijke bulten. Na een paar weken nam vooral de roodheid van puisten weg. Ook was ik na de eerste kuur (heb er 2 van 1,5 maand gehad) bijna van mijn acne af. Maar dit w[lees meer...]as niet voor lang en het is nooit naar gewenst resultaat geweest,Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt en het komt in mate weer terug. Wel heb ik een aantal egale plekken en is mijn rug nu acne vrij. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last gehad.

04-12-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Heb het zes weken geslikt voor milde acne. Twee weken nadat ik gestopt was kwam het helaas allemaal terug. Ik ga nu weer een kuur van zes weken doen en als dat niet helpt twaalf weken.

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

10-10-2018 | Man | 67
Voorhoofdsholteontsteking
op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst

19-08-2018 | Man | 25
doxycyline (100mg)
Maand nadat ik gebeten was door een teek werd ik ineens super moe en kreeg overal tintelingen en had last van hartkloppingen. Moest van de huisarts 2 maal daags een doxycycline tablet van 100 mg. Eerste paar dagen vielen mee. Na de 4e dag kreeg ik een branderig gevoel onder mijn ogen en was de hele tijd super moe. De lyme symptomen verdwenen echter wel, ik had geen last me[lees meer...]er van de tintelingen en mijn hartkloppingen waren zo goed als weg. Na een week was mijn eetlust compleet verdwenen en sliep ik erg slecht. Bij mij waren de bijwerkingen van de doxycycline erg vervelend. Nu twee dagen na de kuur merk ik dat de lyme symptomen weer terug komen, weer last van hartkloppingen en rare tintelingen in mijn armen en benen.

11-09-2023 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
begon met suddenly defness aan het linkeroor . plotseling doof . stoot prednison gekregen . daarna meniere aanval gehad . uit bloed kwam 3 positief lyme borelia nooit een kring gehad lumbale punctie gehad . geen nieuwe besmetting gehad . ook geen neurologische lyme . weer stoot prednison . samen met maand doxycycline. nu vanmorgen de laatste pil gehad . 1e [lees meer...]week geen klachten ..2e week afkicken pretnison . 3e week doodziek alle vezels in mijn lijf deden zeer. . veel hoofdpijn . ben hartpatiënt en veel hartkloppingen en alsof ze er een mes in staken . iedere dag verhoging . 4e week ging weer een stuk beter . conclusie veel mensen last de 3e week . maar probeer te denken . het doet zijn werk . 4e week stuk beter .

09-09-2023 | Vrouw | 66
Luchtweginfectie
Had zeer verschrikkelijke hoestbuien al een week. Heel weinig lucht. Hoge onstekingswaarde in bloed bij huisarts. Dit medicijn gekregen + een puffer voor de ademnood. Gebruik nu 5 dagen deze medicatie. Oplosbare tablet, zeer vies. Stond ergens ver weg in de bijsluiter dat je magnesium pas na 4 uur mag innemen...gebruik ik dagelijks....dus niet handig om dit zo klunzig t[lees meer...]e vermelden. Vieze smaak in mijn mond, veel dorst. Erge hoesten is weg, maar nog lang niet over. Dus volgende week maar terug naar arts. In het verleden kreeg ik Prednison wat veel effectiever is ..

15-07-2023 | Vrouw | 54
Antibiotica profylaxe
Keelpijn en hele vieze smaak in mond, sinds dag 1na inname viel ik er gelijk van in slaap,dag 2 kan heel de dag wel slapen,nog 5 dagen te gaan, In mijn geval is dat extra slapen mooi meegenomen slaap al jaren veel te weinig,hoop echter wel dat ik de komende dagen minder slaperig ervan ben omdat ik afspraken heb lopen.zie dat t medicijn ook voor diverse andere klachten hel[lees meer...]pt ,vele heb ik óók,hoop dat daarmee ook gelijk de rest over is,heb deze medicatie gekregen omdat ik open wondjes heb aan beide handen ,links gebeten door verwilderde kat en rechts ivm roestige schroef,die ging zweren...mbt effectief geen idee mn handen zweren nog steeds hoop dat dit eerdaags geneest,slik t nu 2 dagen

20-04-2023 | Vrouw | 58
Oorontsteking
Oorontsteking en kaakontsteking helpt binnen zes dagen

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.