Ervaringen met Doxycycline

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (17 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

18-03-2019 | Vrouw | 44
doxycyline (40mg)
Bijholteontsteking
Ik heb dit middel al diverse keren gebruikt voor een bijholteontsteking en het werkt bij mij erg goed. Gelukkig weinig last van bijwerkingen, wat lichte hoofdpijn en een duf gevoel. Wel eens vaginale schimmelinfectie gehad door de antibioticumkuur, maar dat is met een zalfje of capsule ook zo weer verholpen. Na een dag of 3-4 begint het te werken.

22-11-2017 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Vanwege een heftige bijholte-ontsteking kreeg ik deze antibiotica. Op dag 2 werd ik een uur na inname ontzettend duizelig en dat bleef dan tot de avond. Vlak voor het naar bed gaan trok het weer weg, maar de volgende dag begon het weer opnieuw een uur na inname. Ook alle dagen hoofdpijn gehad en het hongergevoel was helemaal verdwenen. Jammer genoeg was er geen verbeteri[lees meer...]ng wbt de ontsteking dus na 5 dagen iom huisarts overgestapt op een andere antibiotica. Dit is het eerste medicijn waarvan ik bijwerkingen krijg.

15-10-2015 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
De bijholteontsteking is nagenoeg over, de zere keel is niet genezen.

14-08-2014 | Vrouw | 43
Bijholteontsteking
Na een week niet kunnen slapen vd pijn weer terug naar de arts en deze kuur gekregen. Ik kon eindelijk weer slapen, werd vd kuur ook wel moe. Symptomen zijn nu bijna weg, geen pijn meer maar nog wel een snotte neus. Had wel een droge mond als bijwerking. Tip bij inname, na het ontbijt vast tijdstip met veel water innemen en daarna nog met veel water

04-03-2014 | Vrouw | 29
Bijholteontsteking
Ik slik nu 5 dagen doxycycline en begon gisteren last te krijgen van diarree en ben kotsmisselijk. Ergste klachten van de holteontsteking waren na dag 2 al verdwenen, nu bij dag 5 heb ik nog steeds last van gezwollen klieren in mijn nek en veel slijmvorming. Ik denk dat ik met uitzieken misschien iets langer bezig geweest zou zijn maar deze pillen slikken is verreweg van[lees meer...] ideaal.

09-01-2019 | Man | 46
Bijholteontsteking
Na weken een gebrom in het linker oor te hebben, druk op het trommelvlies, verkoudheid en hoesten op advies van de huisarts met de AB begonnen. Tijdens de kuur van een week soms vreselijke hoofdpijn maar verder ging het wel. Pas de dag nadat de kuur afgelopen was begon het pas echt (nu 2 dagen). Lusteloos, vreselijke buikkrampen, zeurende hoofdpijn en slapeloosheid. Ben ha[lees meer...]lverwege de kuur met probioticum begonnen en hoop dat dit het herstel gaat bevorderen. Nu ziek thuis en tijdens de kuur gewoon aan het werk. De omgekeerde wereld.