Ervaringen met Doxycycline

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

04-12-2023 | Vrouw | 69
Longontsteking
Nare bijwerkingen ( bijholte ontsteking en vanafdag 1 heftige hoofdpijn) en de koorts zakte na 4 dagen inname medicijn.

25-12-2021 | Man | 59
Longontsteking
Had een eigenwijze huisarts, spul is veel te licht om tegen longontsteking te gebruiken. Ik vroeg om azitromycine welke hij dus niet wilde geven, heb nu een andere huisarts die mij, chronische longpatient, wel serieus neemt .

10-11-2017 | Vrouw | 48
Longontsteking
Wegens longontsteking 1e dag 2 en daarna 1 x dd 1 tablet Doxy 100 mg. Na 3 dagen zakte koorts, maar ik ben volledig uitgeput sinds ik Doxy neem. Kom tot niets meer, kan op een dag alleen maar liggen.

08-02-2016 | Vrouw | 39
Longontsteking
Deze medicijnen gekregen voor longontsteking. 1e dag 2 tabletten genomen, 2e dag 1 tablet, toen werd ik al misselijk en kreeg migraine, de 3e dag nog een tablet en toen ging het helemaal mis, hield niks meer binnen, zwaar beroerd, werd nog zieker dan dat ik al was, huisartsenpost gebeld, mocht gelijk komen, moest direct stoppen en kreeg prednison voorgeschreven en zetpille[lees meer...]n voor de misselijkheid. En andere antibiotica, maar deze durfde ik niet meer in te nemen was zo bang dat ik ook weer zo ziek van zou worden, knapte wel langzaam op van de prednison. Ik vind echt dat ze doxycycline moeten verbieden.

20-10-2012 | Vrouw | 28
Longontsteking
Binnen een half uur na het innemen van de Doxycycline vanwege luchtweginfectie was ik zo ziek als een hond. Nog liever dubbele longontsteking dan dit nog ooit mee te hoeven maken. Van overgeven tot trillen, gevoel flauw te vallen en last van slapte. Kon geen lepel vastpakken. Heb als eerste een bak yoghurt leeggegeten (met hulp), om ervoor te zorgen dat mijn maag en darmen[lees meer...] rustiger werden. Daarna 4 uur geslapen en langzaam aan zakte de pijn in mijn maag en algehele buikstreek. Volgens H.A. een intolerantie tegen deze antibiotica. Niets aan te doen. Maar wel flink balen. Nu op zoek naar een ander medicijn.

11-07-2012 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik kreeg doxy tegen een longontsteking heeft echter totaal niet geholpen, sterker nog kreeg een dubbele longontsteking met opname in zh als gevolg.

26-04-2023 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)

08-11-2020 | Vrouw | 28
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

26-02-2020 | Vrouw | 65
Longontsteking
Heb na 2 dagen gebruik 2 tabletten op de eerste dag en de 2e dag 1 tablet een nare smaak in mijn mond gekregen en ook een vreemde reuk Het eten smaakt ineens heel anders en zeker niet lekker.

19-06-2016 | Vrouw | 50
Longontsteking
medicatie gekregen vanwege aanhoudend hoesten. Thorax foto was prima, maar hoesten bleef aanhouden. Toen maar deze pillen geprobeerd. Wel vaker vroeger gehad voor bronchitis. Nou geven deze pillen mij vreselijke maagpijn. Daar gebruik ik een maagbeschermer voor. Dat helpt. Ook had ik vroeger bij gebruik veel buikkramp en diarree. Dit keer nam ik er een probioticum bij. Ec[lees meer...]ht geweldig. Geen buikkrampen meer en geen diarree. Het middel kan je alleen bij de apotheek kopen -denk ik- want de drogist heeft het niet. Het heet ANTEDIA 250mg 2 p.d. oplossen in koud water even half uur laten staan voor de ontwikkeling van de bacteriën. Is wel wat prijzig ca. 15€, maar heeft mij erg goed geholpen.

08-05-2017 | Vrouw | 57
Longontsteking
Product werkt al na drie dagen. alleen veel hoofdpijn een uur na inname.

04-07-2015 | Vrouw | 49
Longontsteking
De tweede dag beduidend minder kortademig, nog wel moe en soms duizelig nadat ik de trap op liep. Nu nog twee dagen kuren, voel me stukken beter, wel erg moe en mis de energie om de dagelijkse dingen in een keer te doen. Dus af en toe rusten. Hoop over twee dagen er van af te zijn! Weinig last van bijwerkingen , kort ietwat nare misselijkheid na inname tablet. Gaat na e[lees meer...]nkele uren over.

21-03-2013 | Vrouw | 60
Longontsteking
Gebruik al een 3 weken doxycicline,eerst voor longontsteking,dat was over na 3 weken! Vandaag terugval met sinusitis, en weer voor 14 dagen doxycicline! De bijwerkingen vallen wel mee,wat maagpijn,diarree,maar dat heb je met Alle Antibiotica! Je Moet ze nemen om beter te worden,dus niet TE zwaar aan tillen! Overigens is doxycicline een antibiotica,met de minste bijwerkinge[lees meer...]n!

08-06-2023 | Vrouw | 64
Longontsteking
Doxycycline en prednison is voor mij de gouden combi voor longontsteking

05-02-2023 | Vrouw | 43
Longontsteking
Slik deze kuur nu 3 dagen ivm een longontsteking en ervaar geen enkele bijwerking. Ik heb de smelt tablet en neem deze tijdens de maaltijd in. Ben nu 3 dagen verder en de klachten nemen af. Ben tevreden over deze kuur, slaat goed aan.

20-11-2017 | Vrouw | 48
Longontsteking
Mijn huisarts heeft dit middel voorgeschreven na constatering van een longontsteking. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. Inname is erg makkelijk. Tablet oplossen in water en opdrinken. Na 3 dagen begonnen de klachten snel af te nemen. Groen slijm uit de longen was daarna na 2 dagen geheel weg, miserabel gevoel verdween geheel en de hoest klachten namen ook navenant af.[lees meer...] Na 6 dagen had ik nergens meer last van. De bijwerkingen waren verwaarloosbaar. Eerste 2 dagen lichte hoofdpijn maar met een paracetamol kon dat effectief onderdrukt worden. Wel had ik oorsuizingen voor enkele uren na inname. Dat is een rare gewaarwording. Ik nam dit medicijn elke dag na lunch in, waardoor ik van de suizingen tijdens het slapen geen last had. Ik ben erg tevreden over dit medicijn en heeft mij erg goed geholpen.