Ervaringen met Doxycycline

Acne/puistjes (63 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

22-01-2013 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Heb de kuur afgemaakt,toen leek het beter tegaan.Echter nu na een week zonder komen de symptomen gewoon weer terug. \Weer terug bij af.....

19-11-2012 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Begonnen met 2 keer 100mg de eerste dag en de dagen daarna met 1 keer 100 mg doorgegaan. Ik blijf na 5 dagen echter"gele klodders" snuiten en vraag mij af of dit werkelijk gaat aanslaan. De assistenten weigeren me door te verbinden met de huisarts, ze willen eerst dat ik de kuur afmaak, nog twee dagen. Heb weinig last van bijwerkingen van dit medicijn, maar ik voel me niet[lees meer...] beter dan voordat ik dit medicijn slikte. Ik heb eerder voor een soortgelijke kwaal een ander medicijn gehad (vorig jaar, feneticilline) en dat sloeg na 4 dagen aan (geen "gele klodders" en ik voelde me beter).

25-02-2013 | Vrouw | 28
Voorhoofdsholteontsteking
(Omdat ik door de holte ontsteking last had van hoofdpijn slikte ik samen met dit ook paracetamol, 2 per dag.) Ik kreeg geen hap door mijn keel, en wanneer ik mezelf dwong moest ik of overgeven of niet lang erna moest ik naar de wc! Ik had vreemd genoeg lichaams shokjes, een soort van kramp/stijf spier, mijn spieren schoten stijf waardoor het leek alsof ik shokjes ha[lees meer...]d. Hierdoor kon ik niet slapen, want zo shokte ik mezelf steeds wakker. Dit maakte alles nog erger. Aangezien rusten zeer belangrijk is. Op een gegeven moment kon ik niet meer praten, ik stotterde ontzettend. Duurde 2 minuten bijna tot ik mijn naam kon uitspreken! Ik halluniseerde even 5 minuten, een plaatje begon willekeurig te bewegen. Na het stoppen van dit drug waren de bijwerkingen weg, maar maar de lichaam shokjes bleven tot een maand na het stoppen al dan wel veel minder. Tijdens het gebruik waren het 3 shokjes per minuut, en geleidelijk naar 3 per dag, naar 3 per week, naar ..., na ongeveer 6 mnd naar 0. Mijn holtes waren na de kuur wel een stuk beter, maar als ik terug kon gaan zou ik nooit deze kuur hebben gedaan. Wil je deze keur doen ondanks je bijwerkingen hebt, overleg met je arts en weet dat je zeker iemand nodig hebt die voor je kan zorgen tijdens en na de kuur, want je bent eventjes zwakjes. Groet N.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum