Voorhoofdsholteontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor voorhoofdsholteontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: voorhoofdsholteontsteking

Amoxicilline / Clavulaanzuur

28-02-2024 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid

Ik heb het gekregen voor mijn bijholteontsteking, voorhoofd en kaakholte ontsteking. Het helpt wel maar ik ben extreem duizelig en heb mega last van obstipatie. Heel de dag ben ik moe en lamlendig

11-09-2023 | Man | 32
Voorhoofdsholteontsteking
Door de huisarts voorgeschreven ivm voorhoofdsholteontsteking en hooikoorts. Na gebruik werd het alleen ma erger ma moest het blijven proberen. Alles ging alleen ma dichter zitten. Iedere keer 2 weken antibiotica en pijnstillers gekregen want ging kapot van de pijn. Tussen door veel gestoomd en gespoeld met nasaal zout op hun advies. Hierdoor is in tussen tijd mijn neus s[lees meer...]chot gaan afsterven waardoor er een opening tussen de neus gaten is gekomen. Heel vaak tussen door na de huisarts en ziekenhuis om te laten kijken en wat ze konden doen om het op te lossen. Mijn werveling in mijn neus is niet meer optimaal waardoor hij niet goed leeg gesnoten kan worden en van de ene naar de andere kant gaat het snot als ik snuit. Neus slijmvlies is erg ontstoken. Toen heeft het ziekenhuis het Radboud een röntgenfoto’s, scan, bloedprikken en urine ingeleverd etc tussen door vaker. Maar hier kwam niet veel uit, alleen dat mijn ontstekingswaarde te hoog was. Nou weer antibiotica gekregen. Ze hebben toen uit eindelijk een kunst matig neus schotje gemaakt en die erin gezet hier heb ik zelf om moeten vragen of er een oplossing was want ze kwamen nergens mee. Deze paste bijna niet door mijn neus gat en hebben ze zo zonder goede verdoving erin geduwd. Deze moest ik een paar weken in houden en zou de pijn etc minder worden en ben ik tussen door nog op controle geweest. Het probleem werd alleen ma erger met de klachten en zeer ernstige pijn. Heb ik hem hun er weer uit laten halen. Dit ging bijna niet en weer zonder verdoving. Heb ik voorgesteld om hem door te knopen in mijn neus en hem dan te verwijderen. Hebben ze in mijn neus geknipt van binnen, terwijl dat ik stil lag. Dat lukte niet en ma in 1 geheel eruit getrokken. Toen bloede het als een gek. En mocht ik niet eens een doekje tegen me neus houden. Nou dit laten helen maar het werd niet beter. Weer contact opgenomen en ze konden niets meer voor mij doen. Moest hier ma mee leren leven. Dit is geen doen dus mijn vrouw is na de huisarts gereden en met de vuist op de tafel geslagen. Want ik ging kapot van de pijn en kon iedere keer niet werken en slapen etc. Ben ik doorgestuurd na het CWZ. Toen heb ik uit eindelijk een goede arts gekregen na 2 jaar. Onder tussen contract van werk niet verlengd en voor me eigen gaan werken omdat ik niemand tot last wil zijn en vaak niet kon gaan werken. Had een super mooie baan ( tandarts stoelen repareren en monteren) wat erg goed verdiende en hun ook blij met mijn waren alleen door het vaak ziek zijn etc konden ze niet op mijn bouwen en moesten ze vaak klanten teleurstellen. Hiervoor 10 jaar lang softijsmachines gerepareerd maar ook vaak ziek het laatste jaar waardoor ook de baan kwijt was. Hebben ze alles weer onderzocht bij het CWZ er is toen uitgekomen dat ik een auto immuun ziekte heb de ANCA variant. Nu zit ik inmiddels aan de prednison reuma tabletten etc. En moet ik veel oxycodone slikken om te kunnen functioneren, soms lukt dat ook niet eens hiermee. De onstekingswaarde stijgt alleen maar. De reuma tabletten zijn nu 4x zo omhoog gegaan. Ik ben voor me eigen gaan werken in die tussen tijd(airco monteren en repareren). Nou huurt een bedrijf mij vast in voor 4 dagen en dan werk ik nog 1 dag per week helemaal voor mezelf. Nu inmiddels kan ik bijna niet werken. Hoog uit lukt het 1 dag in de week als ik geluk heb. Dus geen inkomen bijna. Ga kapot van de pijn, ben mezelf niet meer stuk agressiever door de pijn etc. Er komt ook bijna geen inkomen binnen hierdoor. Net een dochtertje gekregen inmiddels 3 maanden bijna. Hier super blij mee en ze is gezond. Hier ook niet veel van kunnen genieten door niet normaal kunnen functioneren. Mijn lichaam en ik zelf ben zo op dat ik tijdens de fles geven zo in slaap val en het flesje laat vallen continu me dochter gelukkig niet en hier letten we wel op. Ben zo trots dat dit heeft mogen lukken want mijn vrouw kan moeilijk zwanger worden en hier al 9 jaar mee bezig geweest. Altijd allebei gezond geweest. Ik wist niet eens wie me eigen huisarts was. Altijd hard gewerkt. Nu de prednison etc voor minimaal 2 jaar voor dat het stabiel is hopen ze en het neuslijmvlies weer rustig is. Mag geen koorts etc krijgen dan moet ik meteen contact opnemen me hele leven lang. Als we zelf hier niet mee veder waren gegaan had die ziekte mijn organen kunnen laten afsterven etc want dit kan heel snel doorslaan naar de nieren etc en is heel gevaarlijk als je er niet op tijd bij bent. Dit is aangewakkerd door dat mijn neusslijmvlies zo erg is gaan ontsteken door die neusspray. We hopen dat dit gaat werken want dit is geen leven zo en moet genieten van de mooie dingen om me heen. Kan ik hier iets mee? Want ga soms werken om mijn dochter een goed leven te geven en een onderdak hebben . Terwijl het eigenlijk vaak niet gaat en geen lucht krijg hoofdpijn etc. De klanten van mij leg ik het altijd uit en hebben begrip voor me als het iets langer duurt of verzet word. Mijn vrouw werkt ook waar kan voor haar zelf in de schoonmaak. Maar kan ook vaak niet ivm huishouden,dochter, ziekenhuis met mij etc voor mij zorgen en noem maar op. Gelukkig goede vrienden/familie die helpen en soms na de winkel etc voor ons gaan. Kan iemand mij hier mee helpen of ik iets hier juridische mee kan tot dat ik beter ben want hoe meer ik rust hoe sneller het zal genezen maar dat gaat op dit moment niet omdat er geld moet binnen komen. Heb altijd normaal werk gedaan wat geen negatieve invloed op mijn neusslijmvlies zou hebben gehad. En werk heel graag. Alvast bedankt. Mike ///// RED. mijn medicijn.nl : Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd //////////

06-09-2023 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
Na drie dagen gebruikt te hebben, besefte ik dat er iets niet klopt aan dit spul . Geur ben ik al een jaar VOLLEDIG kwijt! En bij het slapen wanneer je je hoofd neerlegt een vreemde chemische stank in de neus. Na dagelijks spoelen met zout water , vooral na het even dutten, veel gele rommel uit de neus. Redelijk nieuw produkt, om je het hoekje om te helpen lijkt me ! N[lees meer...]og een bijwerking! Vertrouwen in de pharmaseutiche industrie kwijt. Dat dit middel überhaupt op de markt kan komen ! Verschrikkelijk horror spul

Mometason neusspray

20-08-2023 | Vrouw | 31
mometason
Voorhoofdsholteontsteking
Bij Eerste keer gebruik brandend gevoel in oren/neus en keel. De Dag erop zijn de klachten gelukkig al wat vermindend. Ik heb wel nog steeds een redelijke druk in mijn oren en hoofd maar dat kon volgends de arts wat langer duren. Het begon met druk in mijn hoofd en gezicht, pijn in mijn gezicht (niet constant) maar hield wel steeds langer aan en werd langzaam erger. St[lees meer...]eeds vaker misselijk en last van duizeligheid en gevoelig voor licht en slechter zien. Soms van smorgens tot savond hoofdpijn aanvallen achter mijn rechteroog met een druk bij de neusschot en last van de zijkanten van mijn hoofd en soms het gevoel alsof je een beginnende oor onsteking krijgt en trekt door naar heel het gezicht, pijn met kauwen en last van spierpijn. Ik Ben erg tevreden met de neusspray! Alles is beter dan die heftige hoofdpijn en de klachten daar omheen. Heb me echt slecht gevoeld dat ik toch maar naar de arts gegaan ben.

25-05-2023 | Vrouw | 41

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

08-02-2022 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur
Voorhoofdsholteontsteking
Omwille van een 6-tal keren per jaar een sinusitis, telkens dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen: gedurende 7 dagen, 3 x per dag een tablet van 1000 mg. Dikwijls onvoldoende effectief waardoor nog een tweede verpakking nodig was. Bijwerkingen waren draaglijk, maar telkens de schimmelinfectie was zeer hinderlijk. Nu Biclar Uno 500 mg, 1 tablet gedurende 10 d voorgesc[lees meer...]hreven gekregen.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.

25-12-2021 | Vrouw | 43
Voorhoofdsholteontsteking
Wat een troep is dit! Doordat ik chronisch verkouden ben moet ik af en toe een kuurtje, nooit last van gehad. Maar nu kreeg ik Claritromycine, sowieso al niet te combineren met m'n dagelijkse medicatie, heel onhandig. En de 3e dag werd ik misselijk, daarna overgeven waardoor ik me ziek moest melden op het werk. De 5e dag was ik nog steeds misselijk en ook nog steeds veel [lees meer...]pijn aan mijn holtes, het werd niet eens wat minder, eerder erger. Apotheek gebeld, maar deze bijwerkingen horen er nu eenmaal bij, ik kon een potje probiotica komen halen voor 30 euro, dat kon helpen. Nou, de antibiotica ligt in de prullenbak, deze hoef ik nooit meer!

Azitromycine

11-12-2021 | Vrouw | 25
azitromycine
Voorhoofdsholteontsteking
Eerste dag vermoeid, tweede dag lig ik met spierpijn, gewicht pijn op bed. DIT IS ZO HEFTIG. IK JANK ALLES BIJ ELKAAR. ben 35 weken zwanger. NEEEM DIT NIET

Cefuroxim

23-09-2021 | Vrouw | 62
cefuroxim
Voorhoofdsholteontsteking
Helpt wel met het genezen van de infectie, ik moet het nog 3 dagen nemen maar ik voel me er rotslecht bij. Misselijk, negatieve invloed op mijn Crohn. Nachtmerries, negatieve gedachten, huilen. Bedoel, wat is dit voor een medicijn.

13-08-2021 | Vrouw | 71
Voorhoofdsholteontsteking
Alhoewel ik sotalol inneem voor hartritmestoringen werden de ritmestoringen erger en kreeg ik ook pijn op de borst ben dan onmiddellijk gestopt clarithromicine

Azitromycine

13-10-2020 | Vrouw | 56
azitromycine
Voorhoofdsholteontsteking
Het heeft niets bijgedragen tot herstel.

Rhinocort

10-11-2019 | Man | 53
budesonide

29-10-2019 | Vrouw | 23
Voorhoofdsholteontsteking
Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...

10-10-2019 | Vrouw | 27
Voorhoofdsholteontsteking
In het verleden heb ik een jaar lang azathioprine gebruikt. Hier zitten ook corticosteroïden in. Een jaar lang ziek geweest. Ziekenhuis verklaarde me voor gek wanneer ik weer kwam klagen over de bijwerkingen. Mijn extreme vermoeidheid en hartkloppingen lagen aan het feit dat ik stress had en een burn out volgens de arts. (Ik was toen net 21 jaar oud yeah right). Klachten w[lees meer...]erden erger en erger. Spieren verslapte en kon nauwelijks uit bed komen zo zwak en uitgeput voelde ik me. Na een jaar zelf besloten te stoppen. Guess what? Na 2 dagen bijna klachten vrij. Nu deze klote neusspray gekregen voor voorhoofdholte ontsteking. Na 3 dagen gebruik weer ziek, lamlendig, en moe. Dokter ontkent mijn klachten. De neusspray kan volgens de dokter nauwelijks bijwerkingen geven. BELACHELIJK. MENSEN KIJK HIER MEE UIT ALSJEBLIEFT. LUISTER NAAR JE EIGEN LICHAAM

11-03-2019 | Vrouw | 72
Voorhoofdsholteontsteking
Ben zelf na 12 dagen slikken gestopt. Had voor 3 weken meegekregen. Achteraf was het geen voorhoofdsholteontstekeing. (MRIscan). Ergo geen effectiviteit. Heb nu 7/8 wk later nog steeds last van smaakverlies, branderig gevoel in mond en draaierig gevoel. Hoop, dat het minder gaat worden c.q. verdwijnt.

Budesonide Neusspray

21-02-2019 | Man | 46
budesonide
Voorhoofdsholteontsteking
Jarenlang last gehad van voorhoofdsholteontstekingen en heel gevoelig voor koude wind. Op vakantie in Duitsland weer onderuit met koorts hierdoor. Daar door huisarts Budesonid neusspray voorgeschreven gekregen. Twee dagen gebruikt en ontsteking was weg. Sindsdien bij eerste hint van klachten, één keer gebruiken en nergens meer last van: geen hoofdpijnklachten en snot komt [lees meer...]in de daarop volgende dagen gewoon los. Dit had ik jaren eerder moeten hebben!

Flixonase neusspray/neusdruppels

15-02-2019 | Man | 56

15-10-2018 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Na twee dagen in mijn bed met de meest afschuwelijke hoofdpijn ook de huisarts laten komen en de diagnose voorhoofdsholteontsteking en bijholte ontsteking. Meteen amoxicciline voorgeschreven gekregen en daarbij Tramadol pijnstillers. Al binnen 24 uur een lichte vermindering van de hoofdpijn wat al een zegen was maar door de Tramadol veel misselijk en spugen dus na overle[lees meer...]g met de huisarts zelf met de Tramadol gestopt. Binnen weer 24 uur ( dus 48 uur na eerste tablet) voor 75% van de hoofdpijn af, maar inmiddels wel wat bijwerkingen. Ik heb zelf bij iedere antibioticakuur dezelfde darmklachten, nl diarree, en nu dus ook weer. Dit keer echter ook een erg droge mond, smaakverlies, maar het ergste vond ik de slapeloosheid, en de enorme hitte/zweetaanvallen met name ‘snachts. Dan ben je al zo beroerd, en als je dan ook nog eens niet of nauwelijks slaapt dan vreet dat aan je. Ik heb een wisselende lichaamstemperatuur nu maar voornamelijk bloedheet, geen koorts, maar zweet als een gek. Hierdoor dus onrustig in bed ook. Dat is wat ik echt heel jammer vind. Als zelfstandig ondernemer kan ik niet anders dan na een week thuis weer aan het werk te gaan maar ik ben doodop. Ik hoop dan ook echt dat dat verdwijnt na het beindigen van de kuur! Ik ben nog niet helemaal klaar met de kuur dus benieuwd of het uiteindelijk werkt. In het verleden middenoorontsteking gehad icm holte ontsteking en toen twee kuren achter elkaar gehad vd huisarts.

10-10-2018 | Man | 67
Voorhoofdsholteontsteking
op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst

Mometason neusspray

07-10-2018 | Vrouw | 67
mometason
Voorhoofdsholteontsteking
Mometasonfuroaat neusspray veroorzaakt ernstige pijn in voorhoofdsholte bij voorhoofdsholte ontsteking

09-04-2018 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een voorhoofdholteontsteking..na 7 dagen 3 keer per dag de capsules genomen te hebben was die na 4 dagen terug ..2 dagen later weer een kuur na 3 dagen weer weg nu de oplosbare variant..nog 1 dag..dus afwachten dan heb ik 2 keer een kuurcvan 7 dagen 3 maal daags gehad 500 mg ammoxilline ..

25-01-2018 | Vrouw | 26
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb dit medicijn vandaag voorgeschreven gekregen. Na inname van de eerst 2 tabletten wat alleen vandaag moest merk ik meteen verbetering. Ben wel heel moe en heb nog een hele lichte druk op mijn hoofd. Ik ben benieuwd naar de rest van de inname periode.

20-01-2018 | Vrouw | 20
Voorhoofdsholteontsteking
Tijdens gehele duur dat ik deze kuur gebruikte had ik in de avond last van koorts. Na twee dagen kreeg ik ook een rood gezicht en de dagen erna kreeg ik jeuk en roodheid in mijn nek. De koorts kwam elke avond opzetten. Deze kuur heb ik 4/5 dagen gebruikt kuur was voor 10 dagen. Uiteindelijk naar HAP geweest. Ik heb een allergie voor amoxicilline. Kreeg gelijk tabletten me[lees meer...]e tegen de allergie die ik heb.

27-12-2017 | Vrouw | 62
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.

10-12-2017 | Vrouw | 19
Voorhoofdsholteontsteking
Na een bezoek bij de huisarts kreeg ik te horen dat ik voorhoofdsholteontsteking heb en als het na 5 dagen niet minder wordt moet ik aan de anti biotica. Helaas werd het niet minder en is vandaag de laatste dag van deze antibiotica. De inname is ontzettend fijn en mn ontsteking is zowat weg, wel had ik een paar bijwerkingen zoals ontzettend buikkrampen wat uitstraalde naar[lees meer...] mijn rug maar dat was na 2 uurtjes weer weg. Ook was ik soms duizelig. Verder ben ik tevreden.

23-09-2017 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Had al een aantal weken last van een voorhoofdholteontsteking. De huisarts schreef de doxy voor. Ik ben altijd heel erg bang om te moeten spugen, dus vond het een hel om er aan te beginnen. Maargoed je moet iets als het niet vanzelf over gaat.. de eerste 3 dagen zijn erg goed gegaan! Geen bijwerkingen gehad. De 4e dag kreeg ik meteen na het pilletje ontzettende maagkrame[lees meer...]n wat doorstraalde naar mijn rug. Half uur later was dat over. De 5e dag had ik veel spierpijn in mijn rug. Geen idee of het door de dag ervoor kwam, of dat het een bijwerking is. Verder nog een wat zeurderige maagpijn gehad. Morgen ben ik klaar met de kuur en mijn ontsteking is zo goed als over. Het viel me reuze mee.

Avamys

14-09-2017 | Vrouw | 19
fluticasonfuroaat
Voorhoofdsholteontsteking
Gedurende 5 jaar last van voorhoofdsholte ontsteking zonder enkele reden. Neusdruppels en neusspray gebruikt. Zodra een dosering gemist wordt, komt de voorhoofdsholte ontsteking sterk en snel terug.

Co-Trimoxazol

29-05-2017 | Vrouw | 61
co-trimoxazol
Voorhoofdsholteontsteking
Omdat ik manisch depressief ben, mag ik niet alle antibiotica hebben, dus ik had al aangegeven welke ik wilde hebben, maar ik kreeg een andere. Na 2 dagen kon ik niet meer lopen en na 5 dagen zat ik te trillen, vreselijke maagpijn en hoofdpijn. Ik heb nog nooit zoveel oxazepam geslikt, om het te onderdrukken. Een week nadat ik gestopt ben, ging het weer goed met me. Ik kan[lees meer...] nu alleen boos zijn.