ziekte

Voorhoofdsholteontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor voorhoofdsholteontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: voorhoofdsholteontsteking

10-10-2019

Fluticason neusspray (fluticason)
Voorhoofdsholteontsteking

In het verleden heb ik een jaar lang azathioprine gebruikt. Hier zitten ook corticosteroïden in. Een jaar lang ziek geweest. Ziekenhuis verklaarde me voor gek wanneer ik weer kwam klagen over de bijwerkingen. Mijn extreme vermoeidheid en hartkloppingen lagen aan het feit dat ik stress had en een burn out volgens de arts. (Ik was toen net 21 jaar oud yeah right). Klachten w[lees meer...]erden erger en erger. Spieren verslapte en kon nauwelijks uit bed komen zo zwak en uitgeput voelde ik me. Na een jaar zelf besloten te stoppen. Guess what? Na 2 dagen bijna klachten vrij. Nu deze klote neusspray gekregen voor voorhoofdholte ontsteking. Na 3 dagen gebruik weer ziek, lamlendig, en moe. Dokter ontkent mijn klachten. De neusspray kan volgens de dokter nauwelijks bijwerkingen geven. BELACHELIJK. MENSEN KIJK HIER MEE UIT ALSJEBLIEFT. LUISTER NAAR JE EIGEN LICHAAM
11-03-2019

Voorhoofdsholteontsteking

Ben zelf na 12 dagen slikken gestopt. Had voor 3 weken meegekregen. Achteraf was het geen voorhoofdsholteontstekeing. (MRIscan). Ergo geen effectiviteit. Heb nu 7/8 wk later nog steeds last van smaakverlies, branderig gevoel in mond en draaierig gevoel. Hoop, dat het minder gaat worden c.q. verdwijnt.
21-02-2019

Budesonide Neusspray (budesonide)
Voorhoofdsholteontsteking

Jarenlang last gehad van voorhoofdsholteontstekingen en heel gevoelig voor koude wind. Op vakantie in Duitsland weer onderuit met koorts hierdoor. Daar door huisarts Budesonid neusspray voorgeschreven gekregen. Twee dagen gebruikt en ontsteking was weg. Sindsdien bij eerste hint van klachten, één keer gebruiken en nergens meer last van: geen hoofdpijnklachten en snot komt [lees meer...]in de daarop volgende dagen gewoon los. Dit had ik jaren eerder moeten hebben!
15-02-2019

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

15-10-2018

Voorhoofdsholteontsteking

Na twee dagen in mijn bed met de meest afschuwelijke hoofdpijn ook de huisarts laten komen en de diagnose voorhoofdsholteontsteking en bijholte ontsteking. Meteen amoxicciline voorgeschreven gekregen en daarbij Tramadol pijnstillers. Al binnen 24 uur een lichte vermindering van de hoofdpijn wat al een zegen was maar door de Tramadol veel misselijk en spugen dus na overle[lees meer...]g met de huisarts zelf met de Tramadol gestopt. Binnen weer 24 uur ( dus 48 uur na eerste tablet) voor 75% van de hoofdpijn af, maar inmiddels wel wat bijwerkingen. Ik heb zelf bij iedere antibioticakuur dezelfde darmklachten, nl diarree, en nu dus ook weer. Dit keer echter ook een erg droge mond, smaakverlies, maar het ergste vond ik de slapeloosheid, en de enorme hitte/zweetaanvallen met name ‘snachts. Dan ben je al zo beroerd, en als je dan ook nog eens niet of nauwelijks slaapt dan vreet dat aan je. Ik heb een wisselende lichaamstemperatuur nu maar voornamelijk bloedheet, geen koorts, maar zweet als een gek. Hierdoor dus onrustig in bed ook. Dat is wat ik echt heel jammer vind. Als zelfstandig ondernemer kan ik niet anders dan na een week thuis weer aan het werk te gaan maar ik ben doodop. Ik hoop dan ook echt dat dat verdwijnt na het beindigen van de kuur! Ik ben nog niet helemaal klaar met de kuur dus benieuwd of het uiteindelijk werkt. In het verleden middenoorontsteking gehad icm holte ontsteking en toen twee kuren achter elkaar gehad vd huisarts.
10-10-2018

Voorhoofdsholteontsteking

op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst
07-10-2018

Mometason neusspray (mometason)
Voorhoofdsholteontsteking

Mometasonfuroaat neusspray veroorzaakt ernstige pijn in voorhoofdsholte bij voorhoofdsholte ontsteking
09-04-2018

Voorhoofdsholteontsteking

Ik had een voorhoofdholteontsteking..na 7 dagen 3 keer per dag de capsules genomen te hebben was die na 4 dagen terug ..2 dagen later weer een kuur na 3 dagen weer weg nu de oplosbare variant..nog 1 dag..dus afwachten dan heb ik 2 keer een kuurcvan 7 dagen 3 maal daags gehad 500 mg ammoxilline ..
25-01-2018

Voorhoofdsholteontsteking

Ik heb dit medicijn vandaag voorgeschreven gekregen. Na inname van de eerst 2 tabletten wat alleen vandaag moest merk ik meteen verbetering. Ben wel heel moe en heb nog een hele lichte druk op mijn hoofd. Ik ben benieuwd naar de rest van de inname periode.
20-01-2018

Voorhoofdsholteontsteking

Tijdens gehele duur dat ik deze kuur gebruikte had ik in de avond last van koorts. Na twee dagen kreeg ik ook een rood gezicht en de dagen erna kreeg ik jeuk en roodheid in mijn nek. De koorts kwam elke avond opzetten. Deze kuur heb ik 4/5 dagen gebruikt kuur was voor 10 dagen. Uiteindelijk naar HAP geweest. Ik heb een allergie voor amoxicilline. Kreeg gelijk tabletten me[lees meer...]e tegen de allergie die ik heb.
27-12-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.
10-12-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Na een bezoek bij de huisarts kreeg ik te horen dat ik voorhoofdsholteontsteking heb en als het na 5 dagen niet minder wordt moet ik aan de anti biotica. Helaas werd het niet minder en is vandaag de laatste dag van deze antibiotica. De inname is ontzettend fijn en mn ontsteking is zowat weg, wel had ik een paar bijwerkingen zoals ontzettend buikkrampen wat uitstraalde naar[lees meer...] mijn rug maar dat was na 2 uurtjes weer weg. Ook was ik soms duizelig. Verder ben ik tevreden.
23-09-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Had al een aantal weken last van een voorhoofdholteontsteking. De huisarts schreef de doxy voor. Ik ben altijd heel erg bang om te moeten spugen, dus vond het een hel om er aan te beginnen. Maargoed je moet iets als het niet vanzelf over gaat.. de eerste 3 dagen zijn erg goed gegaan! Geen bijwerkingen gehad. De 4e dag kreeg ik meteen na het pilletje ontzettende maagkrame[lees meer...]n wat doorstraalde naar mijn rug. Half uur later was dat over. De 5e dag had ik veel spierpijn in mijn rug. Geen idee of het door de dag ervoor kwam, of dat het een bijwerking is. Verder nog een wat zeurderige maagpijn gehad. Morgen ben ik klaar met de kuur en mijn ontsteking is zo goed als over. Het viel me reuze mee.
14-09-2017

Avamys (fluticason)
Voorhoofdsholteontsteking

Gedurende 5 jaar last van voorhoofdsholte ontsteking zonder enkele reden. Neusdruppels en neusspray gebruikt. Zodra een dosering gemist wordt, komt de voorhoofdsholte ontsteking sterk en snel terug.
29-05-2017

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Voorhoofdsholteontsteking

Omdat ik manisch depressief ben, mag ik niet alle antibiotica hebben, dus ik had al aangegeven welke ik wilde hebben, maar ik kreeg een andere. Na 2 dagen kon ik niet meer lopen en na 5 dagen zat ik te trillen, vreselijke maagpijn en hoofdpijn. Ik heb nog nooit zoveel oxazepam geslikt, om het te onderdrukken. Een week nadat ik gestopt ben, ging het weer goed met me. Ik kan[lees meer...] nu alleen boos zijn.
20-05-2017

Voorhoofdsholteontsteking

De dag na eerste inname veel geslapen. Daarna geen last meer van gehad. Wel last van mijn darmen de gehele kuur. Af en toe wat duizelig geweest gedurende de kuur. Tot 2 dagen na mijn laatste tablet leek alles veel beter te gaan, sinsdien beginnen de klachten weer terug te komen. Toch maar weer advies vragen aan de huisarts.
03-02-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Ik had een leukocytenwaarde van 22.8, waar een waarde tussen de 4-10 normaal zou moeten zijn. Bij de huisarts bleek dat ik een keel, frontale sinus en oorontsteking had. Derhalve kreeg ik dit medicijn. De tweede dag (na tablet 6) ontzettend hyperactief en pijntjes verdwenen. Nu is de kuur afgelopen en met name de frontale sinus (hoofdholte) waar ik echt wel last van had, h[lees meer...]eb ik geen last meer van. De bijwerkingen vallen in mijn geval dan ook mee.
09-01-2017

Voorhoofdsholteontsteking

na bij mijn longarts geweest te zijn, die mij heeft doorgestuurd naar KNO, die mij het medicijn Claritromycine heeft voorgeschreven, nadat was vastgesteld via een schin dat ik voorhoofd holte ontsteking had. na 14 dagen kreeg ik het benauwd en kon slecht diep doorademen, ook last van nachtelijk zweten en slecht slapen. ook last van mijn benen wat leek op etalage benen. Ga [lees meer...]morgen vroeg naar mijn huisarts.
07-01-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Ik heb dit medicijn gekregen voor mijn voorhoofdholteontsteking, omdat ik al aardig lang met deze ontsteking liep. Vooral de eerste dagen was ik er best misselijk van en ook had ik hoofdpijn en was ik wat duizelig. Gelukkig is de ontsteking wel vrij snel weg gegaan.
25-11-2016

Azitromycine (azitromycine)
Voorhoofdsholteontsteking

Flinke buikkramp en slapeloze nachten gehad van dit middel. Pijn is alleen maar verergerd
04-11-2016

Voorhoofdsholteontsteking

Helaas ben ik zeer allergisch voor Amoxicilline in welke vorm dan ook. Buiten het feit dat mijn huid over mijn hele lichaam verbrandingsplekken ontwikkeld, krijg ik binnen de eerste inname, toediening zeer hoge koorts. Soms kan het oplopen tot boven de 40 graden. Maar dit is een zeer voorkomend voorgeschreven penicilline, wat in 80% van de antibiotica verwerkt zit. Het wor[lees meer...]dt al snel aangeraden en toegediend bij ontstekingen in de gezichtsholtes of om verdere infecties voor te zijn om te voorkomen. Deze werken over het algemeen voor 90% v/d mensen effectief, maar als je, zoals ik, ernstig en zeer hevig allergisch bent voor deze antibiotica kan het levensbedreigend zijn. Gek genoeg is er in de Nederlandse Wet niets, maar dan ook helemaal nul een voorschrift of verplichting opgenomen om dit kenbaar te maken wanneer er calamiteiten zich voordoen. Dat wil zeggen: mocht ik vandaag onder een bus komen en niet (meer) aanspreekbaar ben, het middel zonder pardon in mijn lichaam gepompt kan worden, zonder Medische Check.... Waarom wel met een donorcodicil kaartje stevig in mijn portemonnee dragen, maar geen verplichtte kaart (digitaal afleesbaar of zoiets dergelijks) waarmee men kan aflezen welke Medicijnen er juist wel of niet toegediend mogen worden? Overheid... Doe daar eens wat aan?! Idee??
27-05-2016

Otrivin neusverkoudheid (xylometazoline)
Voorhoofdsholteontsteking

In 1995 ben ik geopereerd aan een chronische voorhoofdsholteontsteking. Daarna was het helemaal mis. Mijn neus raakte verstopt, in die ernstige mate, dat mijn leven een hel werd. Jaar na jaar raadpleegde ik artsen, probeerde alles om mijn leven te herpakken, probeerde alle bestaande medicijnen, ook in het buitenland, zelfs genezing gezocht in homeopathische middelen. Niets[lees meer...] maar dan ook niets hielp. Twintig artsen, hynotiseurs, 13 ziekenhuizen, 6 huisartsen en zoutoplossing, reike, Gebedsdiensten voor genezing. Wat heb ik niet geprobeerd, van Azië tot Zuid-Amerika.. De wanhoop nam toe, mijn linkerneus zat voor 100% dicht en rechterkant voor 60% en het werd steeds erger. Ik sliep gemiddeld twee en een halve uur per nacht, was doodmoe, raakte mijn baan kwijt, mijn gezinsleven ging eraan, twee keer buiten bewustzijn geraakt en in het ziekenhuis beland, ik sliep met een soort houten stok tussen mijn tanden, zodat ik tenminste lucht kreeg, uiteindelijk na vijf onmenselijk zware jaren vol leed en lijden, kwam ik in 2000 in aanraking met een vriend die mij otrivin aanraadde. Godzijdank. Wat men ook mag zeggen, ik gebruik al 16 jaar Otrivin, ongeveer twee tot drie keer per dag, hierdoor ben ik weer een mens geworden! Geen bijwerkingen, geen verslaving, is allemaal bullshit. Ik dank God op mijn knieen dat Otrivin bestaat, anders had ik al lang zelfmoord gepleegd, want ik liep met dat idee rond. Die vriend van mij is zelf 9 keer (!!) geopereerd aan zijn neus, inmiddels leeft hij al 20 jaar dankzij Otrivin, in zijn huis heb je overal tien flessen rondslingeren en hij zei tegen mij: "Als ik pinarren en creperen zonder zuurstof, zoals ik jaren heb gedaan en ik kan dankzij Otrivin weer leven als een mens, ik kan ademen, ik kan die heerlijke, verrukkelijke zuurstof tot mij nemen, laat mij dan maar 10 jaar minder leven, of voor mijn part zelfs 20 jaar, maar de tijd die ik heb, kan ik als een volwaardig mens functioneren, dankzij Otrivin! Lang leve het leven, lang leve Otrivin!" En zo denk ik er ook over!!! Zolang er niets anders is, laat ons met rust en die horrorverhalen over Otrivin??? Hou dat voor jezelf, ik heb geen behoefte aan vermanende vingers, maar aan een menselijk leven!!
15-11-2015

Avamys (fluticason)
Voorhoofdsholteontsteking

Afgelopen donderdag naar ziekenhuis in Rotterdam geweest, dit omdat ik al maanden rondloop met een naar mijn idee chronische voorhoofdholte ontsteking. Ik kreeg al vier keer dit jaar ernstige verschijnselen en 2 maal ging dit gepaard met erg dikke wenkbrauwen en voorhoofd... ik leek het monster van Frankenstein wel. Steeds naar Huisarts of naar ziekenhuis waar ze me weer a[lees meer...]ntibiotica voorschreven, eenmaal eerder een CT scan, maar ook daar kwam niets uit. De KNO arts heeft in neus gekeken, kaak gevoeld en meer van die dingen. Zijn conclusie was ontsteking en vorm van allergie. Om die reden binnenkort een CT scan en hij gaf mij alvast Avamys mee met de bedoeling dit langdurig door mij te laten gebruiken. Donderdagavond dus hiermee begonnen, maar na pakweg 2 uur kwam er een bijzonder heftige hoofdpijn opzetten die steeds erger werd. Nu ben ik al vanaf mijn achtste Migraine patiënt, en ik heb de afgelopen maanden aardig wat heftige pijn ervaren in mijn hoofd, maar deze pijn was echt van een andere orde! Het leek wel een clusteraanval zo lag ik te draaien en te woelen in mijn bed, liggen ging niet meer, zitten ook niet. Pas na 2 1000 Mg paracetamols en uit pure wanhoop een Imigran neusspray nam de pijn af. Maar toen begon ik vreselijk te zweten en te stinken en werd ik soort van onpasselijk/duizelig. Okee....denk ik dan...dat zou toeval kunnen zijn door de drukte van die dag....maar na de volgende dag weer in ieder neusgat 2 sprays te hebben genomen, gebeurde weer exact hetzelfde. Dat werd mij vandaag dus echt teveel en ben met de Avamys gestopt. Nu naar ongeveer 12 uur niet gebruikt te hebben is de pijn uit te houden en zakt het weer af. Ik vermoed dus dat iets in deze spray niet helemaal goed valt en zal dus a.s. maandag contact opnemen met mijn KNO arts en hem dit mededelen. Nu ben ik altijd wat huiverig hiervoor....de reden is; ik heb de afgelopen jaren bij verschillende nieuwe medicijnen, zoals bv maagzuurremmers soortgelijke verschijnselen gehad en iedere keer keken de artsen mij vervreemd aan en maakte me nog net niet uit voor fantast!! Dit was onmogelijk, ze hadden er nooit van gehoord, ik zou wel mijzelf die pijn aanpraten... Lekker is dat. Maar enfin, de reden dat ik deze reactie hier neerzet is in de hoop dat er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met dit middel zodat ik a.s. maandag niet helemaal alleen sta bij mijn bezoek of telefoontje aan die KNO arts als ik hem deze klachten vertel. Ik ben eerlijk gezegd volledig kapot. Heb maanden pijn gehad, hoopte dat dit eindelijk eens wat verlichting zou brengen maar de pijn werd 30 maal erger. Voor mij hoeft het dan allemaal niet meer zo...gatverrrdrie.
01-09-2015

Voorhoofdsholteontsteking

De kuur heeft goed geholpen en dat is het enige positieve aan deze kuur. Ik voel mij na de kuur totaal niet fit. Ik heb allemaal rode vlekjes die met name bij de voeten en handen enorm jeuken. Ik heb geen smaak in de mond en mijn tong is zeer gevoelig bij warme dranken. Daarnaast zijn mijn mondhoeken geïrriteerd en kapot. Ik heb geen last van diarree (ook een bijwerking), [lees meer...]maar mijn maag is wel van streek en ik heb een opgeblazen gevoel en ik ben af en toe misselijk. Daarnaast heb ik veel moeite om mijn temperatuur te reguleren; de ene keer zweet ik als een gek, de andere keer heb ik het koud. (Ik heb geen koorts overigens). Ik heb een melding gemaakt bij de huisarts (assistent) en die nam mij totaal niet serieus. Ze gaf aan dat dit, behalve de vlekjes, ook nog aan mijn voorhoofdsholteontsteking kon liggen. Op mijn opmerking dat ik bovengenoemde klachten tijdens mijn twee weken durende voorhoofdsholteontsteking niet heb gevoeld/ervaren, maar dat alles na de 8 daagse kuur is opgekomen, kon zij geen antwoord geven. Ze zou het aan de huisarts doorgeven. Over dat laatste ben ik nog het meest teleurgesteld. Ik, een persoon die in de afgelopen 10 jaar nog geen 2x bij de huisarts is geweest en nooit voorgeschreven medicijnen gebruikt (tenzij het echt noodzakelijk is), word hier niet serieus genomen, terwijl ik serieus een melding maak.
04-06-2015

Voorhoofdsholteontsteking

Ben gisteren begonnen gelijk hartkloppingen voor het slapen weer 1 genomen heel da nacht hartkloppingen...vanochtend maar weer 1 geprobeerd, toen weer hartkloppingen druk op het hoofd en duizelig misselijk. Naar de huisarts geweest zegt niet veel deze bijwerkingen zouden niet bekend zijn, onmiddelijk gestopt en krijg morgen andere. Ik voel me nog steeds niet goed ben een b[lees meer...]eetje bang als ik opsta val ik soms gewoon om terwijl het al dik 16 uur geleden is dat ik de laatste hebt ingenomen.
13-02-2015

Voorhoofdsholteontsteking

Helaas heeft deze antibiotica voor me voorhoofdholte ontsteking niet veel geholpen. De druk in me hoofd werd gelukkig wel minder en het ploppen in me oor ook. Maar een week later na deze kuur kwam het weer terug. Enigste bijwerking wat ik had was wat borrelde maag geluiden en winderigheid.
22-12-2014

Voorhoofdsholteontsteking

Door een voorhoofdsholteontsteking moest ik van de huisarts 1 week lang aan de doxycycline. Het tabletje moest worden opgelost in een glas water. Wat mij opviel was dat ik na de tweede dag na inname van het tabletje erg misselijk werd, en moeite moest doen om niet meteen over te geven. In het midden van de kuur begonnen opeens de darmkrampen op te spelen, best wel [lees meer...]pijnlijk. Ik denk dat ik dit nog wel de meest hinderlijke bijwerking vond in combinatie met de neiging tot overgeven. Voor de voorhoofdsholteontsteking heeft het wel goed geholpen. Een tip is om een extra glas water na de inname van het tabletje te nemen, dit om een droge mond te voorkomen. En daarvoor proberen iets te eten, om de maag een beetje te beschermen. En geen melkproducten erbij te nuttigen ivm de werkzaamheid van de antibiotica. Van mijn voorhoofdsholteontsteking ben ik gelukkig af, maar het was af en toe echt even doorzetten met de doxycycline!
17-09-2013

Nasonex (mometason)
Voorhoofdsholteontsteking

Jaren geleden had ik regelmatig voorhoofdsholteontsteking. Van mijn huisarts kreeg ik een neusspray voorgeschreven, waarbij ik alleen maar meer klachten kreeg; bloedneuzen, keelpijn en stemproblemen, later bleek het een infectie op mijn keelamandelen te zijn. Na onderzoeken bij de KNO-arts blijkt er een stukje van mijn neusschotje verkeerd te staan, waardoor ik regelmati[lees meer...]g voorhoofdsholteontsteking blijk te krijgen. Er waren 2 opties om dat te verhelpen: opereren of een neusspray gebruiken. Ik ben toen Nasonex gaan gebruiken. Wat een wondermiddel! Ik gebruik het alleen op de momenten dat ik verkouden ben of hoofdpijn krijg (herken inmiddels de symptomen van een ontsteking). Ik voel de spray werken in mijn neus en binnen een dag kan ik meestal wel vrij ademen door mijn neus. Ik gebruik de neusspray alleen wanneer ik denk dat het nodig is, om zo te proberen zo min mogelijk schade in mijn neus etc. aan te brengen.
23-07-2013

Voorhoofdsholteontsteking

Kuur heeft goed geholpen, wel erg moe er van kon wel de hele dag slapen, geen fut, keek continu uit met de zon, echter bij de laatste dag van de kuur, 8 uur na inname, alleen het raam open hebben in de auto zat mijn Hele nek en borstkast onder de rode bultjes net voor ik op een Verjaardag aankwam :( Nu nog alleen de neusspray gebruiken voor de laatste ontstekingen.
28-06-2013

Voorhoofdsholteontsteking

500 mg 2x daags 15 min na inname hartkloppingen benauwd en vermoeid gelijk arts gebelt en meteen moeten stoppen . nu docxiciclyne

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2197)
Depressie (1808)
Angst & paniekstoornis (1652)
Hoge bloeddruk (1260)
Acne/puistjes (871)