Ervaringen met Doxycycline

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

25-02-2013 | Vrouw | 28
Voorhoofdsholteontsteking
(Omdat ik door de holte ontsteking last had van hoofdpijn slikte ik samen met dit ook paracetamol, 2 per dag.) Ik kreeg geen hap door mijn keel, en wanneer ik mezelf dwong moest ik of overgeven of niet lang erna moest ik naar de wc! Ik had vreemd genoeg lichaams shokjes, een soort van kramp/stijf spier, mijn spieren schoten stijf waardoor het leek alsof ik shokjes ha[lees meer...]d. Hierdoor kon ik niet slapen, want zo shokte ik mezelf steeds wakker. Dit maakte alles nog erger. Aangezien rusten zeer belangrijk is. Op een gegeven moment kon ik niet meer praten, ik stotterde ontzettend. Duurde 2 minuten bijna tot ik mijn naam kon uitspreken! Ik halluniseerde even 5 minuten, een plaatje begon willekeurig te bewegen. Na het stoppen van dit drug waren de bijwerkingen weg, maar maar de lichaam shokjes bleven tot een maand na het stoppen al dan wel veel minder. Tijdens het gebruik waren het 3 shokjes per minuut, en geleidelijk naar 3 per dag, naar 3 per week, naar ..., na ongeveer 6 mnd naar 0. Mijn holtes waren na de kuur wel een stuk beter, maar als ik terug kon gaan zou ik nooit deze kuur hebben gedaan. Wil je deze keur doen ondanks je bijwerkingen hebt, overleg met je arts en weet dat je zeker iemand nodig hebt die voor je kan zorgen tijdens en na de kuur, want je bent eventjes zwakjes. Groet N.

15-02-2013 | Man | 31
Voorhoofdsholteontsteking
Deze medicijnen gehad tegen de voorhoofdsholte ontsteking. Heb ze al vaker gehad en hielp altijd wel goed. Het valt me nu echter pas op dat ik behoorlijk beroerd wordt na het innemen. Dit laat zich het beste omschrijven als een enorme kater. Hier is ook geen paracetamol tegen te slikken. Als ik wakker wordt voel ik me prima en in minder dan 30 minuten na het innemen kan [lees meer...]ik niets anders dan liggen vanwege de hoofdpijn en duizeligheid. Inmiddels HA gebeld voor advies

08-02-2013 | Man | 29
Voorhoofdsholteontsteking
Gebruik dit medicijnen vanaf afgelopen woensdag. Ben er zeer moe van en kan wel de hele dag slapen. Vraag me af of ik er wel mee verder wil zo.

22-01-2013 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Heb de kuur afgemaakt,toen leek het beter tegaan.Echter nu na een week zonder komen de symptomen gewoon weer terug. \Weer terug bij af.....

19-11-2012 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Begonnen met 2 keer 100mg de eerste dag en de dagen daarna met 1 keer 100 mg doorgegaan. Ik blijf na 5 dagen echter"gele klodders" snuiten en vraag mij af of dit werkelijk gaat aanslaan. De assistenten weigeren me door te verbinden met de huisarts, ze willen eerst dat ik de kuur afmaak, nog twee dagen. Heb weinig last van bijwerkingen van dit medicijn, maar ik voel me niet[lees meer...] beter dan voordat ik dit medicijn slikte. Ik heb eerder voor een soortgelijke kwaal een ander medicijn gehad (vorig jaar, feneticilline) en dat sloeg na 4 dagen aan (geen "gele klodders" en ik voelde me beter).

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

10-10-2018 | Man | 67
Voorhoofdsholteontsteking
op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst

25-01-2018 | Vrouw | 26
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb dit medicijn vandaag voorgeschreven gekregen. Na inname van de eerst 2 tabletten wat alleen vandaag moest merk ik meteen verbetering. Ben wel heel moe en heb nog een hele lichte druk op mijn hoofd. Ik ben benieuwd naar de rest van de inname periode.

10-12-2017 | Vrouw | 19
Voorhoofdsholteontsteking
Na een bezoek bij de huisarts kreeg ik te horen dat ik voorhoofdsholteontsteking heb en als het na 5 dagen niet minder wordt moet ik aan de anti biotica. Helaas werd het niet minder en is vandaag de laatste dag van deze antibiotica. De inname is ontzettend fijn en mn ontsteking is zowat weg, wel had ik een paar bijwerkingen zoals ontzettend buikkrampen wat uitstraalde naar[lees meer...] mijn rug maar dat was na 2 uurtjes weer weg. Ook was ik soms duizelig. Verder ben ik tevreden.

20-05-2017 | Vrouw | 32
Voorhoofdsholteontsteking
De dag na eerste inname veel geslapen. Daarna geen last meer van gehad. Wel last van mijn darmen de gehele kuur. Af en toe wat duizelig geweest gedurende de kuur. Tot 2 dagen na mijn laatste tablet leek alles veel beter te gaan, sinsdien beginnen de klachten weer terug te komen. Toch maar weer advies vragen aan de huisarts.

13-02-2015 | Vrouw | 24
Voorhoofdsholteontsteking
Helaas heeft deze antibiotica voor me voorhoofdholte ontsteking niet veel geholpen. De druk in me hoofd werd gelukkig wel minder en het ploppen in me oor ook. Maar een week later na deze kuur kwam het weer terug. Enigste bijwerking wat ik had was wat borrelde maag geluiden en winderigheid.

22-12-2014 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Door een voorhoofdsholteontsteking moest ik van de huisarts 1 week lang aan de doxycycline. Het tabletje moest worden opgelost in een glas water. Wat mij opviel was dat ik na de tweede dag na inname van het tabletje erg misselijk werd, en moeite moest doen om niet meteen over te geven. In het midden van de kuur begonnen opeens de darmkrampen op te spelen, best wel [lees meer...]pijnlijk. Ik denk dat ik dit nog wel de meest hinderlijke bijwerking vond in combinatie met de neiging tot overgeven. Voor de voorhoofdsholteontsteking heeft het wel goed geholpen. Een tip is om een extra glas water na de inname van het tabletje te nemen, dit om een droge mond te voorkomen. En daarvoor proberen iets te eten, om de maag een beetje te beschermen. En geen melkproducten erbij te nuttigen ivm de werkzaamheid van de antibiotica. Van mijn voorhoofdsholteontsteking ben ik gelukkig af, maar het was af en toe echt even doorzetten met de doxycycline!

25-06-2013 | Vrouw | 47
Voorhoofdsholteontsteking
Medicijn gekregen ivm voorhoofdsholteonsteking. Na 5 dagen nemen van tabletten, ontzettend misselijk en hoofdpijn komt weer terug. Ook heel moe en een soort van spierpijn in mijn lijf. Pas nadat kuur afgerond, in bed gekropen Na 4 dagen slapen komt de energie langzaam terug.

18-04-2013 | Vrouw | 33
Voorhoofdsholteontsteking
ik voel wel dat de ontsteking verholpen wordt, merk dat het 'los' komt. Wel sinds inname vreselijk moe, ik ben zelfs bij de zwemles van mijn zoontje zomaar in slaap gevallen, misselijk, duizelig en veel hoofdpijn. Ik ben volledig uit roulatie en mijn man moet veel vrij nemen, omdat ik het niet 'trek'. zolang het helpt vind ik het nog tot daar aan toe. hoop wel d[lees meer...]at de bijwerking straks snel weg trekken zodra ik de kuur afgemaakt heb.

23-09-2017 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Had al een aantal weken last van een voorhoofdholteontsteking. De huisarts schreef de doxy voor. Ik ben altijd heel erg bang om te moeten spugen, dus vond het een hel om er aan te beginnen. Maargoed je moet iets als het niet vanzelf over gaat.. de eerste 3 dagen zijn erg goed gegaan! Geen bijwerkingen gehad. De 4e dag kreeg ik meteen na het pilletje ontzettende maagkrame[lees meer...]n wat doorstraalde naar mijn rug. Half uur later was dat over. De 5e dag had ik veel spierpijn in mijn rug. Geen idee of het door de dag ervoor kwam, of dat het een bijwerking is. Verder nog een wat zeurderige maagpijn gehad. Morgen ben ik klaar met de kuur en mijn ontsteking is zo goed als over. Het viel me reuze mee.

07-01-2017 | Vrouw | 16
doxycyline (40mg)
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor mijn voorhoofdholteontsteking, omdat ik al aardig lang met deze ontsteking liep. Vooral de eerste dagen was ik er best misselijk van en ook had ik hoofdpijn en was ik wat duizelig. Gelukkig is de ontsteking wel vrij snel weg gegaan.