Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

12-04-2024 | Vrouw | 62
Bijholteontsteking
Ik ervaar wel na 2 uur , na de inname , dat er een soort rust komt in mijn hoofd.. Ik slik het rond avondeten. Maar nergens staat dat je geen zuivel mag eten, of eieren , en magnesium... Ik heb dus de 1ste dagen gewoon een bakje yoghurt na de maaltijd gegeten.. Dit soort informatie moet je toch echt in een bijsluiter zetten.. Want dit soort producten , schijnen de wer[lees meer...]king tegen te gaan. Ook naarmate je naar het avondeten loopt, gedurende de dag , komt de pijn in mijn hoofd en holtes weer steeds meer naar boven.

29-03-2024 | Vrouw | 61
Bronchitis
Eerste dag twee tabletten daarna 1 week kuur afmaken. Naar mijn mening weinig effectief of te langzaam einde v d kuur Gevoel te stikken geen lucht vooral bij het slapen en dan komt hoestbui ik wakker benauwdheid tranen over mijn wangen. Het is nu 4 dagen na de kuur en heb nog steeds last v plotseling ademnood. Zijndat de bijwerkingen?

17-02-2024 | Vrouw | 58
Ziekte van Lyme

darmproblemen herhaaldelijk overgeven

Deze kuur van 16 dagen. 2x100 mg pd Heel veel overgeven. Stoelgang totaal verstoord en ook nu na ruim 7 dagen laatste pil nog steeds weinig eetlust, overgeven. Steken bij lever. Kring na 3 dagen verdwenen. Dat wel Wat voor anderen goed kan werken blijkt voor mij ware nachtmerrie. Hopelijk nooooiit meer. Gebruik nu probiotica om hopelijk snel eetpatroon en stoelgang w[lees meer...]eer onder controle te krijgen

15-02-2024 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik heb deze kuur 3 maanden gebruikt vanwege acne. De acne verdween, maar een week na het stoppen met de antibiotica was het alweer terug. Helaas. Geen last gehad van bijwerkingen, wel probiotica ernaast geslikt.

09-01-2024 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van erge acne waardoor ik het begon te slikken. Vanaf de eerste paar dagen al kreeg ik huid uitslag op mijn oogleden, nek en hoofdhuid. Het was heel droog en begon veel te vervellen. Hydrateren hielp niet, omdat het steeds erger werd. Uiteindelijk was is na een maand gestopt, maar de bijwerkingen worden steeds erger...

06-01-2024 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)

04-12-2023 | Vrouw | 69
Longontsteking
Nare bijwerkingen ( bijholte ontsteking en vanafdag 1 heftige hoofdpijn) en de koorts zakte na 4 dagen inname medicijn.

01-11-2023 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na 1.5 dag in de allergische reactie. Rood gezicht / prikkelingen en jeuk en on top begon er een brok iu=n de keel te komen. io met HAP arts stoppen en anti histamine geslikt wat ik nog in huis had. Tablet is vrij groot

10-10-2023 | Vrouw | 84
doxycyline (20mg/ml)
Bronchitis
Heb verschillende keren doxy met een flinke bronchitis voorgeschreven gekregen, met een goed resultaat. Binnen een paar dagen was ik weer fit. Nu de normen zo streng zijn om antibiotica voor te schrijven krijg ik dit niet meer. Nu loop ik al anderhalve week met een flinke kou en met veel slijm op te hoesten. Kreeg nu codienefosfaat met gevolg hevige hoofdpijn en nog ste[lees meer...]eds veel slijm.

11-09-2023 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
begon met suddenly defness aan het linkeroor . plotseling doof . stoot prednison gekregen . daarna meniere aanval gehad . uit bloed kwam 3 positief lyme borelia nooit een kring gehad lumbale punctie gehad . geen nieuwe besmetting gehad . ook geen neurologische lyme . weer stoot prednison . samen met maand doxycycline. nu vanmorgen de laatste pil gehad . 1e [lees meer...]week geen klachten ..2e week afkicken pretnison . 3e week doodziek alle vezels in mijn lijf deden zeer. . veel hoofdpijn . ben hartpatiënt en veel hartkloppingen en alsof ze er een mes in staken . iedere dag verhoging . 4e week ging weer een stuk beter . conclusie veel mensen last de 3e week . maar probeer te denken . het doet zijn werk . 4e week stuk beter .

09-09-2023 | Vrouw | 66
Luchtweginfectie
Had zeer verschrikkelijke hoestbuien al een week. Heel weinig lucht. Hoge onstekingswaarde in bloed bij huisarts. Dit medicijn gekregen + een puffer voor de ademnood. Gebruik nu 5 dagen deze medicatie. Oplosbare tablet, zeer vies. Stond ergens ver weg in de bijsluiter dat je magnesium pas na 4 uur mag innemen...gebruik ik dagelijks....dus niet handig om dit zo klunzig t[lees meer...]e vermelden. Vieze smaak in mijn mond, veel dorst. Erge hoesten is weg, maar nog lang niet over. Dus volgende week maar terug naar arts. In het verleden kreeg ik Prednison wat veel effectiever is ..

05-09-2023 | Vrouw | 27
Chlamydia
Ik was 3 weeken .. gewacht om te innemen ! Vanwege wat ik heb hier gelezen .. ik was zo stom !! . Moest gelijk innemen en niet lezen ervaringen op deze pagina .. pfff .. ik heb totaal geen bijwerkingen. Geen buikpijn niks ! . Zeker is antibiotica niet altijd leuk om te innemen .. maar deze is goed . Geen bijwerkingen totaal 0 ! Ik zweer. Dus lees maar hier niks gewoon i[lees meer...]nnemen hooppaaa. Nu allen wachte tot bacterie is weg . Volgende keer vergeet ik geen condoom .

31-08-2023 | Vrouw | 27
Chlamydia

24-08-2023 | Vrouw | 36
doxycyline (100mg)
Bloed in mond en maag en ernstige vermoeidheid na de eerste pil op de eerste dag. Gelijk gestopt.

17-07-2023 | Vrouw | 52
Rosacea
Heb 8 van de 42 tableyyen gehad. Huud is een stuk beter, maar gestopt met de kuur vanwege de vele bijwerkingen. Lag van pure ellende alleen maar op de bank. Hoop dat de bijwerkingen nu snel verdwijnen.

15-07-2023 | Vrouw | 54
Antibiotica profylaxe
Keelpijn en hele vieze smaak in mond, sinds dag 1na inname viel ik er gelijk van in slaap,dag 2 kan heel de dag wel slapen,nog 5 dagen te gaan, In mijn geval is dat extra slapen mooi meegenomen slaap al jaren veel te weinig,hoop echter wel dat ik de komende dagen minder slaperig ervan ben omdat ik afspraken heb lopen.zie dat t medicijn ook voor diverse andere klachten hel[lees meer...]pt ,vele heb ik óók,hoop dat daarmee ook gelijk de rest over is,heb deze medicatie gekregen omdat ik open wondjes heb aan beide handen ,links gebeten door verwilderde kat en rechts ivm roestige schroef,die ging zweren...mbt effectief geen idee mn handen zweren nog steeds hoop dat dit eerdaags geneest,slik t nu 2 dagen