Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (17 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

21-02-2022 | Vrouw | 53
doxycyline (100mg)
Hallo, Ik heb dermatitis perioalis. Ik gebruik nu doxycicline 100 mg dispers, 1x1 ik slik het nu 5 dagen. Heeft iemand enig idee wanneer je het kunt gaan merken dat het effect krijgt?' groeten

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

03-02-2022 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Dit middel was in vergelijking met het benzylperoxide dat eerst door mijn dokter was voorgeschreven voor mijn acne relatief effectief. Mijn huid werd een stuk rustiger. Helaas mag je dit medicijn slechts een aantal maanden slikken. Na de kuur kwamen de ontstekingen helaas weer terug. Daarna overgestapt op isotretinoine, een zeer effectief paardenmiddel. Helaas heeft dit we[lees meer...]l veel vervelende bijwerkingen. Maar desondanks zou ik het iedereen aanraden.

06-12-2021 | Vrouw | 13
Niet zo prettig

20-09-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking

16-09-2021 | Vrouw | 42
Rosacea
Ik heb 1 tablet gehad. Een kwartier later ging het al mis. Je moet ze oplossen in water. De smaak is super vies. Maar ik werd opeens erg duizelig en vervolgens moest ik 2x overgeven. Heb gelijk de huisarts gebeld. In t verleden kreeg ik nl een kuur van Efracea capsules 40mg en daar had ik goeie ervaring mee. Ik vond t al raar dat ik nu dit kreeg. Maar ik neem dit nooit mee[lees meer...]r. Kan vanmiddag gelukkig de Efracea weer ophalen.

16-07-2021 | Vrouw | 35
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname eerste tablet , kreeg ik direct een zwaar gevoel in mijn ledematen.Alsof de bloedsomloop verminderde, beetje tintelend gevoel in ledematen ook. Dezelfde nacht hartkloppingen waardoor ik niet kon slapen. NU dag 3, wakker geworden door hevig transpireren en hartkloppingen. Ben van plan naar de huisarts te gaan, dit lijkt erop dat het een allergische reactie betr[lees meer...]eft verder is erg vermoeid maar dat is meestal zo bij medicijngebruik.

12-07-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik deze antibiotica voor mijn acne. Ik slik het nu bijna 3 weken en ik zie groot verschil. Ik vind de smaak van het oplos tablet vies maar dat is niet zo erg. Ik zou het wel aanraden om er een probiotica bij te slikken, ik heb namelijk geen last van bijwerkingen (beetje suf soms). Ik smeer ook nog vitamine a zuur erbij zodat het extra effectief is.

05-07-2021 | Vrouw | 84
Luchtweginfectie
Mijn ervaring met doxycycline Ria: moe, lusteloos, jeukende oren, veel plassen en darmen die slecht werkten. Volgende keer geen doxycycline meer.

21-06-2021 | Vrouw | 50
Tekenbeet
Drie weken geleden gebeten door een teek. Plek ging zwellen, met rode rand en gele stip in midden. Voelde ook warm aan. Ik had er geen pijn aan.

08-06-2021 | Vrouw | 49
doxycyline (40mg)
Rosacea
Ik gebruik het voor een chronische ontsteking van mijn ooghoek. De hoofdpijn na liggen is niet te harden. Ik ga ermee stoppen. Ik zag op Pharmaseutisch compas dat het in zeldzame gevallen verhoogde hersendruk kan zijn. Ik ga vandaag de arts raadplegen.

26-05-2021 | Vrouw | 20
Chlamydia
Voordat ik begon met deze kuur van 7 dagen, heb ik eerst de ervaringen gelezen die mensen op deze site hebben geplaatst. Hierdoor zag ik op tegen het gebruik van dit medicijn. Uiteindelijk heb ik 1x hoofdpijn gehad en was ik 1 dag erg misselijk toen ik het tablet zonder eten had ingenomen. Dit viel dus erg mee. Hetgene wat ik als een vervelendere bijwerking heb ervaren, wa[lees meer...]ren de nachtmerries. Ik heb van de 6 nachten 5 nachten enorm raar gedroomd. Al met al is het me allemaal toch meegevallen.

09-04-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik gebruik dit nu drie weken maar acne is alleen maar verergerd. Grote ontstekingen zijn ontstaan, een stuk ernstiger dan ervoor. Hopelijk dat de antibiotica snel wel gaat werken..

16-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine