Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (17 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

27-07-2021 | Man | 69
Bacteriële infectie
Er ontstond in enkele dagen een forse huidinfectie (15 x 30 cm) op de plek waar ik een week eerder een teek had verwijderd. Af en toe stekende pijn, jeuk, gloeiend warme rode huid, koortsig. Risico op ziekte van Lyme. Van de huisarts kreeg ik een 14-daagse kuur van 2 tabletten doxycycline 100mg per dag. Op dag 3 begon de pijn en de jeuk snel minder te worden; op dag 6 w[lees meer...]as de plek geheel verdwenen. Ik heb de kuur netjes afgemaakt t/m dag 14, zoals geadviseerd werd. Heb helemaal niets gemerkt van enige bijwerking uit de bijsluiter. Eten, drinken, slapen, alles normaal. Dit middel is voor mij dus zeer effectief gebleken.

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...

27-08-2020 | Man | 55
doxycyline (100mg)
Een week geleden werd de Borrelia bacterie gevonden in mijn bloed. Al een 2 tal jaar heb ik last van lichte tinteling, tot lichte verlamming aan de linkerkant van mijn lichaam. Vooral in het aangezicht is dit zeer beangstigend. Nu ben ik 2 dagen (5 pillen) genomen van dit medicament. Voorlopig nog geen bijzondere bijwerkingen.

30-07-2020 | Man | 23

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

21-02-2020 | Man | 44
Urineweginfectie
Symptomen: branderig gevoel bij het plassen. Diagnose: mycoplasma genitalium Effectiviteit: het lijkt te helpen en de symptomen nemen af. 1e antibiotica kuur met ander middel had niet geholpen Bijwerkingen: vermoeide en zwakke benen. Na een dag kantoorwerk ben ik fysiek afgetakeld en doe ik niets meer. Dokter raadt nu aan 2x inname te skippen.

15-02-2020 | Man | 54
Balanitis
Rode jeukerige vlekjes, vooral op romp. Eerder na eenmalig 200mg tegelijk inname ook dit effect gekregen. Ik dacht toen dat het eerst van iets anders kwam. Nu gebruik ik het tegen Balanitis/Chlamydia 2x 1 capsule 100mg. Gisteren begonnen en nu komen de rode plekjes weer terug. Ik probeer wel de kuur (7 dagen) af te maken, ik zit nu op dag 2.

18-01-2020 | Man | 25
Chlamydia
Wat een onzin wordt er op dit onderwerp gepost zeg. Ik slik de antibiotica twee keer per dag, s’ochtends en s’avonds bij het eten en ik heb nergens last van. Ik heb van tevoren hier de ervaringen gelezen, maar niets daarvan was waar bij mij. De behandeling was goed.

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.

28-08-2019 | Man | 18
Ziekte van Lyme
26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff

05-07-2019 | Man | 38
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen

11-06-2019 | Man | 58
Tekenbeet
Na meerdere tekenbeten nam de huisarts geen risico en schreef een veertiendaagse kuur van twee keer honderd milligram per dag voor. Na drie dagen begon de diarree. Na een week lusteloosheid en brandend gevoel in de mondholte. Nu, acht dagen na beëindiging van de kuur, nog steeds diarree.

09-01-2019 | Man | 46
Bijholteontsteking
Na weken een gebrom in het linker oor te hebben, druk op het trommelvlies, verkoudheid en hoesten op advies van de huisarts met de AB begonnen. Tijdens de kuur van een week soms vreselijke hoofdpijn maar verder ging het wel. Pas de dag nadat de kuur afgelopen was begon het pas echt (nu 2 dagen). Lusteloos, vreselijke buikkrampen, zeurende hoofdpijn en slapeloosheid. Ben ha[lees meer...]lverwege de kuur met probioticum begonnen en hoop dat dit het herstel gaat bevorderen. Nu ziek thuis en tijdens de kuur gewoon aan het werk. De omgekeerde wereld.

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

10-10-2018 | Man | 67
Voorhoofdsholteontsteking
op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst

19-08-2018 | Man | 25
doxycyline (100mg)
Maand nadat ik gebeten was door een teek werd ik ineens super moe en kreeg overal tintelingen en had last van hartkloppingen. Moest van de huisarts 2 maal daags een doxycycline tablet van 100 mg. Eerste paar dagen vielen mee. Na de 4e dag kreeg ik een branderig gevoel onder mijn ogen en was de hele tijd super moe. De lyme symptomen verdwenen echter wel, ik had geen last me[lees meer...]er van de tintelingen en mijn hartkloppingen waren zo goed als weg. Na een week was mijn eetlust compleet verdwenen en sliep ik erg slecht. Bij mij waren de bijwerkingen van de doxycycline erg vervelend. Nu twee dagen na de kuur merk ik dat de lyme symptomen weer terug komen, weer last van hartkloppingen en rare tintelingen in mijn armen en benen.