nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

22-09-2019 | Vrouw | 51
Urineweginfectie
Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .

29-05-2019 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven

28-03-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
In mei 2018 kreeg ik aan het eind van de pillenstrip 11 dagen jeuk over het hele lichaam. Nu in januari kreeg ik opnieuw furabid voorgeschreven. Een kwartier nadat ik de furabid had ingenomen kreeg ik gigantische jeuk over mijn hele lichaam, waarbij ik mezelf tot bloedens toe openkrabde. Vervolgens ontdekte ik dat ik niet meer kon lopen. Ik had nog precies genoeg tijd om m[lees meer...]ijn dochter telefonisch te waarschuwen die een ambulance heeft gebeld. Ik raakte ook af en toe weg en had ademhalingsproblemen. Mijn mond was opgezet en mijn kaak had een verlamd gevoel. De brandweer heeft het raam open weten te krijgen en ik heb de hele dag op de eerste hulp gelegen. Via twee injecties, waarvan adrenaline er een was, en een zuurstofmasker, ben ik gered. Volgens de eerste hulp heb ik nog geluk gehad. Bij de eerste hulp vertelden ze ook dat de 11 dagen jeuk in mei een waarschuwing hadden moeten zijn voor deze anafylactische shock: " je krijgt 1 waarschuwing dat je allergisch bent, die heb je in mei gehad, de keer daarna is het helemaal mis!" .

18-06-2018 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Door de vele ernstige bijwerkingen kan ik alleen het vermoeden behouden dat dit middel in een een of ander enge kerncentrale geproduceerd is. Echt voor mijn nooit weer....wat een rommel!.

29-04-2018 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Ik ga zelden of nooit naar een huisarts. Maar 30 keer per dag naar het toilet leek mij niet echt "gezond". Dus urine afgegeven en daar kwam uit dat ik een urineweginfectie had. Medicijn kon ik direct ophalen bij de apotheek. Als totale leek op medicijnen gebied heb ik die pilletjes dus ook gewoon geslikt, niet wetende dat er zoooo veel mensen zijn die zoveel bijwerkingen h[lees meer...]ebben ervaren met deze rotzooi! Op Koningsdag naar de Huisartsenpost vh ziekenhuis, huisartsen waren vrij (?) Probeert zo'n assistente mij nog voor gek te verklaren ook, want als je al gestopt bent met de kuur hoe kan het dan dat ik nu pas onder de uitslag zit? Het moet toch niet veel gekker worden he? Totaal geen kennis vh betreffende medicijn dus! Antiallergie pilletjes gekregen tegen de jeuk via de Huisartsenpost! Werking?? Nul komma Nul. Maar.....morgen is het maandag en dan is de huisarts er weer, en dan ben ik heel benieuwd met welk mooi verhaal men gaat komen! Ik zit dus al minstens 1 week thuis, kan niet werken. Ik zou niet weten hoe ik 5 minuten in een lange broek uit zou moeten houden met deze jeuk! 1 week niet werken kost mij heel veel geld, afgezien van alle lichamelijke ongemakken en dat allemaal door een "goedkoop medicijn"? Ik ga er dus ook alles aan doen om dit louzy medicijn uit mijn huisarts zijn apotheek te schrappen! Ik mag dan wel "oud" zijn, maar nog lang niet gek! Wordt vervolgd.......

10-09-2017 | Man | 70
Urineweginfectie
Mijn bijwerkingen: Pijn in het hele lichaam, zwakte, slecht zicht, buikpijnen, ernstige vermoeiheid, verward, onzeker, tremors, hoofpijn ernstig, benauwd. Maw ik vind het geen goede ab, deze maakt je hele lijf ziek en psychisch ook!!

18-08-2017 | Vrouw | 61
Urineweginfectie
Extreem misselijk, heel veel hoofpijn, overal spierpijn, extreem moe, koude rillingen, gewoon doodziek. Ben ik de ervaringen gaan lezen. En ik sluit me aan bij velen. Ik vind dit gewoon rommel. Heus wel meer kuren gehad, zwaarder dan deze nooit last. Uit de handel nemen.

12-06-2016 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
10 jaar geleden gekregen en zeer heftige huidreactie, huisarts herkende het niet, dachten aan netelroos. Ik bleek uiteindelijk netelroos met oedeem (enorme bobbels met vocht in de huid) te hebben gekregen door dit middel en ook met gewrichtsontstekingen. Maandenlang getobt en met steeds weer oplevingen. Afgelopen maand door fout van apotheek toch weer dit middel gekregen. [lees meer...]Een enorme reactie gekregen, alsof iemand kokend water over me heen had gegoten. Gelukkig had ik een histaminemiddel in huis en kon dat innemen. Nu nog steeds last van opvlammingen. Meld het niet alleen je huisarts en apotheek, maar blijf altijd alert, de apotheek heeft het niet op het beginscherm staan dat je allergisch bent, maar op een ander scherm en niet elke juffrouw is zo slim om goed op te letten. Voor mij nooit meer dit middel ik ben er al 10 jaar ziek door.

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

27-10-2017 | Man | 79
Urineweginfectie
middel gekregen omdat ik blaasontsteking vermoedde, na een kweek bleek het een ontsteking aan de urinewegen te zijn. Gebruik van de eerste capsule gaf meteen een erge vorm van zuurbranden en daarmee ook buikpijn. Van de huisarts een middel gekregen om het zuurbranden af te remmen. Dit werkt, maar houdt mij de hele nacht wakker. Krijg inmiddels ook rugpijn en pijn in beide [lees meer...]flanken, met koude rillingen en vreselijke tintelingen in mijn voeten wat ook de hele nacht je uit de slaap houdt. Moet de kuur doorzetten van de huisarts, maar begin daar wel erg aan te twijfelen omdat de oorspronkelijke pijn tijdens plassen en in de onderbuik gewoon blijft bestaan en ik de ellende van dit middel er gratis bij krijg.

16-10-2015 | Vrouw | 33
Urineweginfectie
Het middel werkt snel tegen de verschijnselen van de infectie. Heel vervelend zijn de bijwerkingen, al snel het gevoel een rauwe keel te hebben, hoesten omdat mn keel geprikkeld is, duizeligheid en vreselijk moe, en druk op de oren.

01-03-2019 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.

17-09-2017 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
Ondanks bij het innemen van de capsules met voedsel en yoghurt ernstige last van maagpijnen, misselijkheid, kokhalzen, overgeven, opgeblazen buik, last van pijnlijke darmen. Later kreeg hoofdpijnen en oorsuizen tot verlies van gehoor linkeroor. Door het hele traject vermoeidheid, evenwichtsstoornissen. En zo op de ene dag last van hartritmestoornis oftewel veranderde hartk[lees meer...]loppingen en ook nog eens slechter zien. En dat binnen 1 week. Ook het bekende constipatie ontbrak niet van de lijst, en omdat het lichaam van slag was een ontregelende bloedsuiker. Goed nieuws nu... Geen pijnen meer in de urinewegen. Na de kuur geen last meer van de maag. Blijvend het verlies van gehoor in mijn linker oor. Ga hiervoor weer naar de huisarts.

11-10-2020 | Man | 48
Urineweginfectie
Over het algemeen tevreden. Probleem was dat ik ook prostaatproblemen had waar deze antibiotica niet goed tegen werkt. Daarm nog een aanvullende kuur gehad hiertegen. Vervelendste bijwerkingen waren de darmkrampen i.c.m. het vaker moeten poepen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum