Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

duizeligheid evenwichtsproblemen gewrichtspijn gewrichtsvloeistof zwelling van het kniegewricht terug hartkloppingen Jeuk over het hele lichaam maagzuur opgezette buik vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)

24-03-2024 | Vrouw | 37
Urineweginfectie

Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn gewrichtsvloeistof zwelling van het kniegewricht terug

Kuur van 5 dagen. Voelde me tijdens de kuur erg down. Nooit last van. Hart ging versneld. Klachten urineweginfectie waren snel weg. 2 dagen na de kuur leek ik een kreeft. Overal mijn hele lijf knalrood en jeuk. Schrok me te pletter. Bleek ik een forse allergische reactie te hebben. Na 4 dagen is nu eindelijk de uitslag weg. Alleen heb ik nu nog steeds erg veel last van gew[lees meer...]richtspijn en m'n grote teen, enkels, polsen, ellebogen en heel erg in m'n handen/vingers. Verschrikkelijk.

23-03-2024 | Vrouw | 57
Urineweginfectie

vernietiging van de darmflora hartkloppingen maagzuur opgezette buik duizeligheid evenwichtsproblemen

Edit want kan mijn bericht niet aanpassen: Donderdagavond begonnen, las de verhalen hier en daar werd ik niet vrolijk van maar ik moest want flinke blaas/urinewegontsteking. Tot en met zondag, af en toe duizelig, wel vaak licht gevoel in hoofd, soms deed mn evenwicht vervelend, opgeblazen gevoel, brandend maagzuur. Vanaf zaterdag af en toe raar gevoel in keel. Vage klacht[lees meer...]en. Maar afgelopen nacht werd ik werd wakker met een hartslag van rond de 120, huisartsenpost gebeld, bijwerking furabid, hartslag zakte langzaam weer naar normaal, maar ik neem ze niet meer, ben me kapot geschrokken. Zo huisarts bellen dat ik gestopt ben na 3 en halve dag, ik voel wel dat nog niet helemaal lekker zit maar kijk het wel even aan. Aanvulling bericht: na stoppen nu 6 dagen nog last van deze ab, donderdagnacht weer hartkloppingen, minder hevig en korter, sinds gisteren pijnlijke onderrug bovenbeenspieren, komt en gaat, op zeker een nawerking want heb niks vreemd gedaan of spieren overbelast. Darmen zijn volledig aan gort, en ik heb al ibs. Hart bonkt ook meer vandaag, waarom word dit paardemiddel nog voorgeschreven? Heb nu sinds dinsdag D-mannose en het gaat langzaam beter, was een fikse ontsteking. Ik heb in het verleden paar keer ab kuur gehad en nooit ergens last van, wat een vreselijk middel is dit.

24-11-2023 | Vrouw | 32

21-09-2023 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Begonnen met innemen op dinsdag middag en voor het slapen gaan mijn 2e pil genomen. Volgende ochtend dacht ik dat het beter ging, tot een uur later. Alsof er een doos op mijn hoofd was gevallen, ik heb nog nooit zoveel hoofdpijn gehad! Daarna moest ik wel wat eten voor mijn volgende pil, en vrijwel direct daarna heb ik alleen maar overgegeven tot einde dinsdag middag. Da[lees meer...]arnaast paracetamol genomen tegen de hoofdpijn... momenteel (donderdag) nog steeds last van hoofdpijn en misselijkheid, geen eetlust. Verlichting veroorzaakt nog meer hoofdpijn. Ik ben eigenlijk zieker van de antibiotica dan van de klachten waarvoor ik het zou moeten nemen.

23-07-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Ik kreeg dit voorgeschreven door de huisarts vanwege een urineweginfectie (blaasontsteking). Wat een k*tmedicijn zeg.... Ik voel me echt verschrikkelijk. Voel me de hele dag alsof ik net wakker ben, ben ook continu moe en het enige wat ik kan doen is slapen de hele dag. Hongergevoel is weg alleen trek naar extreem zoute dingen steeds. Plas is een neongele/gifgroene kleur [lees meer...]en brandt na. Ik heb extreme rugpijn waardoor ik er nu ook pijnstillers naast slik. Daarnaast zijn mijn darmen compleet van slag, het voelt echt alsof iemand er steeds een mes in duwt. Buik is achterlijk opgezet en doet echt pijn. Ik kan amper lopen want ik heb echt het gevoel dat ik dan een marathon aan het lopen ben, moet erna echt uitrusten en ben benauwd. Echt niet oke dit. Voor mij nooit meer dit medicijn. Voelt echt alsof er een bulldozer over me heen is gereden

26-03-2023 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Vandaag de 3e dag van mijn kuur voor een blaasontsteking. Sinds vrijdag (1e dag) geïrriteerde keel, nu flinke keelpijn en veel hoesten. Sinds gisteren (2e dag dus) overal in mijn lichaam spierpijn, koorts en pijn in mijn rug (soort weeen). Vanmiddag kreeg ik vreselijk pijn in mijn maag en maagzuur, toen ging er een lampje branden: zou het door de antibiotica kunnen komen? [lees meer...]Stuit op deze we site en zie veel gelijke klachten….ga er per direct mee stoppen en morgen huisarts bellen. Wat een ellende, de bijwerkingen zijn nog erger dan de kwaal! Ben er echt hartstikke ziek van. Nooit meer furabid voor mij!!!!!

25-03-2023 | Vrouw | 74
Urineweginfectie
Na de 2 tablet direct was ik ziek geworden, misselijk, duizelig, korts, ik kon niet uit mijn bed komen….heel erg ziek

22-03-2023 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Misselijk , koorts duizelig en grieperig gevoel dinsdag avond begonnen ik stop nu direct wat een zooi dit zeg

18-03-2023 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Na inname 1e pil, snachts koude rillingen en ernstige spierkrampen. Daarna tijdens de kuur geen eetlust, misselijk. Na wederom spierkrampen in de nacht de volgende dag een pijnlijke spier in bovenbeen en pijn in de enkel, kon de trap niet meer af en lopen ging moeilijk. De nacht was zeer angstig. Ben zo dom geweest de kuur af te maken. Nu na een week na beeindigen nog stee[lees meer...]ds vermoeid en rugpijn. Ben 5 kg afgevallen. Nooit meer Furabid!

06-12-2022 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
Mijn torso sloeg volledig op tilt na 1 dag, zo voelde het, als of er iets heel naars aan de hand was. Ook buikpijn, moe, brak, zwak,zware benen,misselijk, hartkloppingen, zweten dan weer koud, trillingen, stramme spieren rond mijn mond. Wat een bocht. Nooit meer.

07-10-2022 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Dokter gebeld gingen overleggen en moest gelijk stoppen met deze anti biotica, en verschillende ervaringen gelezen te hebben snap ik niet dat deze niet uit de handel word genomen.

06-06-2022 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
5 daagse kuur gehad, na 1 dag gestopt. wat een troep. kort na inname kreeg ik hoofdpijn en een heel wazig gevoel. gevolgd door misselijkheid en algeheel gevoel van ziek zijn. nooit meer. heb erna een zakje monuril gekregen. werkt prima, geen bijwerkingen van.

28-10-2023 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
2de keer in 1 maand dit medicijn gekregen voor blaasontstekingen. 1ste keer een smak gemaakt door coördinatie stoornis dus flinke smak gemaakt, zeer lage bloeddruk en me niet goed voelen en heel moe, niks meer kunnen hebben...en zeer slechte eetlust. Ik had niet gelijk de link gelegd met dit medicijn omdat ik ook andere medicijnen gebruik voor me bloeddruk en hart. Nu bin[lees meer...]nen een maand 2de kuur en zelfde effect...weer coördinatie stoornis bijna 2 x een flinke smak gemaakt, lage bloeddruk alsof ik iedere minuut van de dag net wakker wordt...slechte eetlust...spierpijn...lage rugpijn. Ik was gehalveerd met me bloeddruk en hart medicijnen, maar weer het zelfde effect minder heftig dat wel door halvering. Dus combinatie vind ik niet te doen met andere medicijnen. Voor de rest wil ik dit niet meer gebruiken....te moe en beroerder dreiging vallen dat iets ondernemen vrij slecht lukt.

08-08-2023 | Vrouw | 42
Urineweginfectie
Bijna geen klachten van de blaasontsteking en toch dit medicijn gekregen. Na de eerste dag kreeg ik tintelingen in handen en voeten en borrelend gevoel onder in de buik. De dag erna steken in mijn kuit, been en rug bij het ademen. Hier werd ik erg angstig van want herken mijn eigen lichaam niet meer. De arts schreef een andere antibiotica voor dus 2 soorten in je lichaam. [lees meer...]Uiteindelijk meer klachten dan voor de antibiotica.

13-06-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
5 daagse kuur gekregen voor een urineweginfectie. Na de eerste pil voelde ik me meteen beroerd. Ik kreeg koorts en had last van duizeligheid en spierzwakte. Tegen het einde van de kuur had ik zoveel spierzwakte in mijn armen dat ik niet eens meer een beker kon optillen. Na overleg met huisarts kuur toch afgemaakt, omdat ik nog maar 1 pil moest. Uiteindelijk in het weekend [lees meer...]naar de HAP gegaan omdat het steeds slechter ging en de urineweginfectie ook niet over was. Nadat ik weer thuis was ben ik in een psychose beland. Er zullen vast ook genoeg mensen baat hebben bij dit middel, maar voor mij was het 1 x en nooit weer. Ik ga de volgende keer wel aan de cranberry sap.

29-03-2023 | Vrouw | 32