nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

22-09-2019 | Vrouw | 51
Urineweginfectie
Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .

12-08-2019 | Vrouw | 64
Urineweginfectie
Veel ervaringen hier gelezen, dus werd een beetje huiverig. Prima middel, bijna geen bijwerkingen gehad, mag geen naam hebben. Erg tevreden, van mijn urineweginfectie af gelukkig...

29-05-2019 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven

28-05-2019 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Deze medicijnen voorgeschreven gekregen na urine test ivm onsteking. Ik voelde me al niet super maar met deze medicijnen werd het de eerste 2 dagen niet beter. Dan koud, dan warm. Leek net of ik koorts had. Erg moe, dagelijks hoofdpijn, misselijk en diarree. De 3de dag werd het iets beter maar de hoofdpijn, misselijkheid en diarree bleef. Gister de laatste capsule gehad e[lees meer...]n hopelijk zakken de bijwerkingen nu snel af.

28-03-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken

01-03-2019 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
In mei 2018 kreeg ik aan het eind van de pillenstrip 11 dagen jeuk over het hele lichaam. Nu in januari kreeg ik opnieuw furabid voorgeschreven. Een kwartier nadat ik de furabid had ingenomen kreeg ik gigantische jeuk over mijn hele lichaam, waarbij ik mezelf tot bloedens toe openkrabde. Vervolgens ontdekte ik dat ik niet meer kon lopen. Ik had nog precies genoeg tijd om m[lees meer...]ijn dochter telefonisch te waarschuwen die een ambulance heeft gebeld. Ik raakte ook af en toe weg en had ademhalingsproblemen. Mijn mond was opgezet en mijn kaak had een verlamd gevoel. De brandweer heeft het raam open weten te krijgen en ik heb de hele dag op de eerste hulp gelegen. Via twee injecties, waarvan adrenaline er een was, en een zuurstofmasker, ben ik gered. Volgens de eerste hulp heb ik nog geluk gehad. Bij de eerste hulp vertelden ze ook dat de 11 dagen jeuk in mei een waarschuwing hadden moeten zijn voor deze anafylactische shock: " je krijgt 1 waarschuwing dat je allergisch bent, die heb je in mei gehad, de keer daarna is het helemaal mis!" .

18-06-2018 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Door de vele ernstige bijwerkingen kan ik alleen het vermoeden behouden dat dit middel in een een of ander enge kerncentrale geproduceerd is. Echt voor mijn nooit weer....wat een rommel!.

29-04-2018 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Ik ga zelden of nooit naar een huisarts. Maar 30 keer per dag naar het toilet leek mij niet echt "gezond". Dus urine afgegeven en daar kwam uit dat ik een urineweginfectie had. Medicijn kon ik direct ophalen bij de apotheek. Als totale leek op medicijnen gebied heb ik die pilletjes dus ook gewoon geslikt, niet wetende dat er zoooo veel mensen zijn die zoveel bijwerkingen h[lees meer...]ebben ervaren met deze rotzooi! Op Koningsdag naar de Huisartsenpost vh ziekenhuis, huisartsen waren vrij (?) Probeert zo'n assistente mij nog voor gek te verklaren ook, want als je al gestopt bent met de kuur hoe kan het dan dat ik nu pas onder de uitslag zit? Het moet toch niet veel gekker worden he? Totaal geen kennis vh betreffende medicijn dus! Antiallergie pilletjes gekregen tegen de jeuk via de Huisartsenpost! Werking?? Nul komma Nul. Maar.....morgen is het maandag en dan is de huisarts er weer, en dan ben ik heel benieuwd met welk mooi verhaal men gaat komen! Ik zit dus al minstens 1 week thuis, kan niet werken. Ik zou niet weten hoe ik 5 minuten in een lange broek uit zou moeten houden met deze jeuk! 1 week niet werken kost mij heel veel geld, afgezien van alle lichamelijke ongemakken en dat allemaal door een "goedkoop medicijn"? Ik ga er dus ook alles aan doen om dit louzy medicijn uit mijn huisarts zijn apotheek te schrappen! Ik mag dan wel "oud" zijn, maar nog lang niet gek! Wordt vervolgd.......

17-09-2017 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
Ondanks bij het innemen van de capsules met voedsel en yoghurt ernstige last van maagpijnen, misselijkheid, kokhalzen, overgeven, opgeblazen buik, last van pijnlijke darmen. Later kreeg hoofdpijnen en oorsuizen tot verlies van gehoor linkeroor. Door het hele traject vermoeidheid, evenwichtsstoornissen. En zo op de ene dag last van hartritmestoornis oftewel veranderde hartk[lees meer...]loppingen en ook nog eens slechter zien. En dat binnen 1 week. Ook het bekende constipatie ontbrak niet van de lijst, en omdat het lichaam van slag was een ontregelende bloedsuiker. Goed nieuws nu... Geen pijnen meer in de urinewegen. Na de kuur geen last meer van de maag. Blijvend het verlies van gehoor in mijn linker oor. Ga hiervoor weer naar de huisarts.

06-09-2017 | Vrouw | 53
Urineweginfectie
Furabid werkte direct, heb geen bijwerkingen ervaren

18-08-2017 | Vrouw | 61
Urineweginfectie
Extreem misselijk, heel veel hoofpijn, overal spierpijn, extreem moe, koude rillingen, gewoon doodziek. Ben ik de ervaringen gaan lezen. En ik sluit me aan bij velen. Ik vind dit gewoon rommel. Heus wel meer kuren gehad, zwaarder dan deze nooit last. Uit de handel nemen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum