nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

09-08-2017 | Vrouw | 15
Urineweginfectie
Ik liep al dagen met last en ging naar de dokter, ik had geen blaasontsteking maar wel klachten dus moest ik langs het laboratorium. Hier moest ik in een potje plassen en na 3 dagen kwamen ze erachter dat ik een urineweginfectie had. Ik kreeg dit medicijn en na de 1e dag werden de klachten minder. Ik schrok wel een beetje van mijn urinekleur, dat was namelijk heel erg geel[lees meer...]. dit bleek normaal te zijn.

28-05-2019 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Deze medicijnen voorgeschreven gekregen na urine test ivm onsteking. Ik voelde me al niet super maar met deze medicijnen werd het de eerste 2 dagen niet beter. Dan koud, dan warm. Leek net of ik koorts had. Erg moe, dagelijks hoofdpijn, misselijk en diarree. De 3de dag werd het iets beter maar de hoofdpijn, misselijkheid en diarree bleef. Gister de laatste capsule gehad e[lees meer...]n hopelijk zakken de bijwerkingen nu snel af.

16-10-2015 | Vrouw | 33
Urineweginfectie
Het middel werkt snel tegen de verschijnselen van de infectie. Heel vervelend zijn de bijwerkingen, al snel het gevoel een rauwe keel te hebben, hoesten omdat mn keel geprikkeld is, duizeligheid en vreselijk moe, en druk op de oren.

12-08-2017 | Vrouw | 38
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Voorgeschreven gekregen bij heftige blaasontsteking, na 1 dag medicijnen al bijna geen klachten en na 3 dagen helemaal geen klachten meer!

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

11-10-2020 | Man | 48
Urineweginfectie
Over het algemeen tevreden. Probleem was dat ik ook prostaatproblemen had waar deze antibiotica niet goed tegen werkt. Daarm nog een aanvullende kuur gehad hiertegen. Vervelendste bijwerkingen waren de darmkrampen i.c.m. het vaker moeten poepen.

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

28-03-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken

18-06-2018 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Door de vele ernstige bijwerkingen kan ik alleen het vermoeden behouden dat dit middel in een een of ander enge kerncentrale geproduceerd is. Echt voor mijn nooit weer....wat een rommel!.

22-09-2019 | Vrouw | 51
Urineweginfectie
Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .

17-09-2017 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
Ondanks bij het innemen van de capsules met voedsel en yoghurt ernstige last van maagpijnen, misselijkheid, kokhalzen, overgeven, opgeblazen buik, last van pijnlijke darmen. Later kreeg hoofdpijnen en oorsuizen tot verlies van gehoor linkeroor. Door het hele traject vermoeidheid, evenwichtsstoornissen. En zo op de ene dag last van hartritmestoornis oftewel veranderde hartk[lees meer...]loppingen en ook nog eens slechter zien. En dat binnen 1 week. Ook het bekende constipatie ontbrak niet van de lijst, en omdat het lichaam van slag was een ontregelende bloedsuiker. Goed nieuws nu... Geen pijnen meer in de urinewegen. Na de kuur geen last meer van de maag. Blijvend het verlies van gehoor in mijn linker oor. Ga hiervoor weer naar de huisarts.

06-09-2017 | Vrouw | 53
Urineweginfectie
Furabid werkte direct, heb geen bijwerkingen ervaren

27-10-2020 | Man | 55

29-05-2019 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven

01-03-2019 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum