nitrofurantoine

Fosfomycine (3 meningen)
Xcyst (1 mening)

25-10-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Hoofdpijn, verhoging/koorts, algehele malaise, moe.

23-10-2020 | Vrouw | 21
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Nou heb ik nooit zoveel last van bijwerkingen bij medicijnen, maar ik kreeg hier toch een ontzettende buikpijn van, dat was niet te filmen. Was er helemaal door uitgeschakeld. Ik geef vanaf nu bij de dokter altijd gelijk aan dat ik deze soort antibiotica nooit meer wil!

18-10-2020 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
De huisarts constateerde een blaasontsteking en schreef furabid 100 mg 2 x 1 pil per dag. Na drie dagen slikken namen de klachten van de blaasontsteking heel erg toe, maar werden weer wat minder in de volgende dagen. Na 5 dagen nog steeds pijn. Tijdens gebruik verloor ik mijn eetlust, ik werd overvallen door paniekaanvallen, kreeg veel pijn in bekkenbodemspieren, problem[lees meer...]en met concentratie, licht misselijk, plotselinge huidwondjes, buikpijn, kramp in darmen. Ik zal de urine nog eens laten controleren want volgens mij heeft het niet afdoende geholpen, maar dit middel wil ik nooit weer. Wat heb ik mij ellendig gevoeld, zowel fysiek als psychisch.

29-09-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Vreselijk spul, ipv dat ik moet genezen van een blaasontsteking werd ik erg ziek van dit spul, al na 1 tablet voelde ik mij verrot. Na 2 dagen gestopt.

24-09-2020 | Vrouw | 36

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

12-09-2020 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2 x dgs voorgeschreven voor 5 dagen. Paar uur na inname 1e capsule heel duizelig, rillerig, spierpijn, hoofdpijn, tintelingen, spierzwakte, misselijkheid, soort van flushing. Echter bij ontwaken waren de meeste klachten weer verdwenen. Maar op dag 2 wederom een paar uur na inname dezelfde klachten die langzaam uitdoofde tot de volgende capsule. Op dag 3 wede[lees meer...]rom na de 1e capsule scala aan klachten en toen met huisartsenpost gebeld voor overleg. Op consult moeten komen en op advies van de dokter direct stoppen. Aangezien mijn urine nu schoon was ook geen andere kuur gekregen. Er komt een aantekening in mijn dossier dat Furabid voor mij geen goede match is, al zijn de klachten wel heel snel afgenomen en verdwenen. Mijn lichaam reageert helaas enorm op deze antibiotica.

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

17-01-2020 | Vrouw | 18

30-12-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \

18-12-2019 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Zoveel bijwerkingen misselijk overal jeuk, duizeligheid. dikke oren en hele dikke opgezwollen ogen er zijn genoeg andere soorten antibiotica deze is mij heel slecht bevallen voelde me eerder beroerder dan beter.

12-12-2019 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn op dinsdagavond ingenomen en woensdagochtend de tweede pil en 2 uur na het innemen moest ik overgeven. Gedurende de dag begon ik mij steeds slechter te voelen. Koude rillingen, kon bijna niet meer stil zitten, misselijk, benauwd, hoge hartslag, slap op mijn benen, en uiteindelijk begin ik koorts te krijgen (39.2). Heb de huisarts gebeld en ben onder[lees meer...]zocht. Haar mening was dat ik waarschijnlijk griep erbij had gekregen of de blaasontsteking was verergerd... Maar ik was er van overtuigd dat dit door het medicijn kwam en zei dat ik deze niet meer zou nemen. Na een slechte dag en nacht ben ik koortvrij en zijn allen klachten verdwenen!! Terwijl de huisarts ervan overtuigd was dat je geen koorts kunt krijgen van antibiotica. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, toch.?!

20-11-2019 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid gekregen voor een blaasontsteking , 2maal daags een capsule gedurende 5 dagen, Echter na 2dagen begon ik verward te raken, ook neerslachtig en paniekerig.. ben meteen gestopt en nu 3 dagen verder gaat het weer als normaal. Vond het een vreselijk naar iets... nooit meer..

19-11-2019 | Vrouw | 40

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (507) - Antibiotica - penicillines breedspectrum