nitrofurantoine

Blaasontsteking (437 meningen)
Urineweginfectie (46 meningen)

06-10-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 tabletten misselijk, overgeven en een grieperig gevoel. Baby die borstvoeding krijgt, is ook erg onrustig en huilerig sinds de start van de kuur. Na 4 tabletten maar gestopt.

04-10-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Na eerste capsule al beroerd. Hoofdpijn moe misselijk.

02-09-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
In de avond begonnen met de Furabid, met yoghurt ingenomen zoals aangegeven. Diezelfde nacht wakker met enorme misselijkheid, overgeven, hoofdpijn die steeds erger werd tot in de morgen ondraaglijke hoofdpijn. Alsof mn hoofd uit elkaar barstte. Bewegingsloos de hele dag doodziek in bed gelegen. Ochtend portie Furabid nog genomen maar direct weer eruit door overgeven. Huisa[lees meer...]rts gebeld, ik moest direct stoppen en heb iets anders gekregen. De dag erná kom ik pas weer een beetje bij, maar nog steeds hoofdpijn. Voor mij nóóit meer Furabid.

25-08-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik moest 2x daags gedurende 5 dagen Furabid gebruiken om mijn urineweginfectie/blaasontsteking (dokter weet niet welke van de twee) te behandelen. Bijwerkingen van de medicatie? - Slaapproblemen (ik kom niet meer in slaap de afgelopen dagen terwijl ik nooit last heb in slaap te komen), hoofdpijn, vermoeidheid, algeheel erg ziek en zelfs koortsig gevoel. Heeft het medic[lees meer...]ijn geholpen? Mijn buikpijn is op dag 6 (na de kuur) iets verminderd maar nog niet helemaalweg, ik moet nog steeds ieder uur plassen en nu heb ik te maken met allerlei vervelende bijwerkingen van de medicatie. Deze medicatie heeft mij vooral veel extra klachten gegeven naast mijn al bestaande klachten en mijn bestaande klachten niet opgelost. Ik ga dit melden bij de huisarts! Wat belachelijk dat dit nog wordt voorgeschreven terwijl zoveel mensen te maken krijgen met ernstige bijwerkingen en de effectiviteit van de medicatie duidelijk niet hoog is (zie vele negatieve reacties die hier al geplaatst zijn). Als ik dat van te voren had geweten dan had ik een ander medicijn gekozen, wat een rommel is dit! Ik zou dit aan niemand aanraden. Denk goed na voor je hiermee begint.

22-08-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kan niet merken dat het enig effect heeft. Nog steeds honderd keer per dag naar de wc. Schimmelinfectie erbij gekregen en aan de diarree. Vandaag laatste pillen morgen naar de huisarts

15-08-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Na 3 weken zelf proberen met water drinken, cranberrysap, warme kruiken, extra warm ondergoed en niet buiten zitten ivm de wind, die verslechtert de ontsteking meteen, toch maar aan de antibiotica , ik wist al dat ik er weer super beroerd van zou kunnen worden. Naast de hierboven genoemde klachten heb ik ook bijna de hele tijd een gevoel van watten in mijn hoofd. Ik had de[lees meer...] arts al gezegd dat ik ziek wordt van deze kuur, kennelijk geen alternatief. De arts was ook een vervanger. Volgende keer vraag ik langer door of er een andere optie is. Ben nu 4 weken verder en voel me nog steeds absoluut niet goed.

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

08-08-2021 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Slik pas 1,5 dag. Totaal, 3 geslikt. Tintelingen, dood gevoel in voeten Tijdens lopen, gevoel dat ik ga vallen. Bewegen maakt duizelig. Ik stop ermee

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

28-07-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Na het gebruik van slechts 2 dagen van Nitrofurantoine tegen een blaasontsteking tijdens de zwangerschap, heb ik neuropathie gekregen: tintelingen in handen en voeten, zenuwpijn. Echt vreselijk en dat dag en nacht voor 10 dagen lang (het was op vakantie). De huisarts zei doodleuk dat het wel blijvend zou kunnen zijn en ze er niets tegen kunnen doen... Na thuiskomst heb ik[lees meer...] het direct anders aangepakt: Ik heb echter goede ervaring met homeopathie en acupunctuur en heb 5 x in de week acupunctuur (in R'dam) gedaan. Na elke keer werd het beter en nu is nagenoeg verdwenen! Daarnaast kun je bij een goede homeopaat NItrofurantoine in potentie krijgen om de bijwerkingen te ontstoren. Mijn advies: denk goed na voordat je dit middel gebruikt en probeer alternatieve geneeswijzen als de huisarts niets voor je kan doen.

23-07-2021 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Na dag 1 gebruik van de AB kuur voel ik me ontzettend beroerd. Ik kan al dagen niks, ik lig continue in bed of op de bank. Symptomen van de urine weg infectie verdwenen echter wel na 2 dagen, dat is ook wel het enige positieve wat ik over Furabid weet te benoemen. Ik voel me futloos, heb pijn in mijn hele lichaam en ben somber gestemd. Ik kan nauwelijks eten en iedere k[lees meer...]eer als ik dat probeer eindigt het in een hoest bui die bijna resulteert in overgeven. Ik ben verder gezond en begin 20. Dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en negatieve reacties die ik hier lees. Hier zou actie op ondernomen moeten worden!

21-06-2021 | Vrouw | 72
nitrofurantoine (100mg)
Ik wil dit medicijn nooit meer, een week lang vreselijk duizelig en angsten, nu 3 dagen gestopt maar nog steeds angst in mijn lijf

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

19-06-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na eerste klachten ad furabid. S ochtends eerste pil genomen. Bij lunch duf. S avonds misselijk. Hele nacht spugen hoofdpijn echt HEL! Volgende dag toch doorgeslikt (..) klachten werden erger. Toen overgestapt op amoxicillin /clavaanzuur. Na 24 uur weer de oude. Pfffff

18-06-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Word er gigantisch misselijk en beroerd van, met hoofdpijn en buikpijn. Ik ben verder gezond en midden 20, heb eerder andere antibiotica gebruikt voor blaasontsteking maar nooit eerder zulke bijwerkingen gehad. Ik overweeg het advies in de wind te slaan en de kuur gewoon niet af te maken op dit punt.