Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

vermoeidheid misselijkheid hartkloppingen lichte duizeligheid opgezette buik hoofdpijn duizeligheid verminderde eetlust rugspierpijn acute diarree

Blaasontsteking (542 meningen)
Urineweginfectie (78 meningen)

12-11-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Kreeg deze kuur voor geschreven van de huisarts vanwege hevige blaasontsteking. Pillen zijn zeer makkelijk te slikken maar de bijwerkingen… had de pil ingenomen en nog geen uur daarna werd ik door ziek. Moest overgeven, nekpijn, hevige pijn in me rug, flauwgevallen, buikpijn, hoofdpijn, geen eetlust en daar boven op nog 41,2 graden koorts. Dus besloot in de nacht maar 112 [lees meer...]te bellen. Opgehaald en aan de sondevoeding en aan het infuus. Eindstand 1,5 week in het ziekenhuis gelegen dus NOOIT meer voor mij.

17-09-2022 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
5 daagse kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, sinds de eerste dag super ziek geworden. Super misselijk en veel hoofdpijn. Mijn hele lichaam voelt zwak en totaal geen eetlust. Eerder gestopt met de kuur vanwege de heftige bijwerkingen

20-05-2023 | Vrouw | 22

31-08-2023 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Ik liep een poosje met een branderig gevoel tijdens het plassen en snel naar de wc moeten. Dit duurde een weekje onregelmatig. Vervolgens op een dag werd ik wakker met een vervelende steek in mijn rechterzij, terwijl ik geen last meer had van mijn blaas. Toen naar de doktersassistente gegaan en zij vertelde mij dat ik een urineweginfectie had. Ik kreeg antibiotica mee en b[lees meer...]egon er in de avond gelijk mee. Wat een klachten kreeg ik die nacht. Niet kunnen slapen, alleen maar gehuild van de pijn (buikpijn en lage rugpijn). Ik kon geen houding vinden. Nu twee dagen verder en krijg ik het gevoel dat ik duizelig ben. Weet niet of ik doorga met deze kuur, want mijn blaas voelt weer top. De bijwerkingen zijn alleen erg zuur.

30-06-2023 | Man | 23
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Gestart met furabid, nadat ik een katheter had en zware onsteking kreeg, 2 dagen later raakte ik enorm ziek, koorts, overal spierpijn en geen energie. Veel slapen en toch moe wakker worden, geen kracht in me lichaam om op te staan, geen eetlust.

31-03-2024 | Vrouw | 25
Blaasontsteking

verminderde eetlust migraine vermoeidheid misselijkheid acute diarree

Na een nacht in het ziekenhuis te hebben gelegen voor mijn blaasontsteking (zo erg dat ik niks meer binnen kon houden ook geen water) dit middel mee naar huis gekregen. NOOIT MEER!!!! Ben nog nooit zo ziek geweest van medicatie. Heb gelukkig wel de kuur af kunnen maken maar kon amper iets eten of drinken zonder me eigen zwaar misselijk te voelen. Zelfs nu een paar dagen la[lees meer...]ter nogsteeds zwaar aan de diaree en misselijk en niks helpt. De blaas ontsteking is wel weg maar de schade die het achterlaat is het niet waard.

19-07-2023 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Vanaf dag 2 van gebruik last van misselijkheid, pijn in rug en flinke vermoeidheid, daarbij ook duizelig. Kuur toch afgemaakt. Nu 2 dagen na de kuur nog steeds veel last van hevige pijn in onderrug en soms ook buik, misselijkheid en geen eetlust, daarbij blijf ik vermoeid. Blaasontsteking zelf nam af, echter bijwerkingen groter dan kwaal. Welke ervaring hebben jullie met [lees meer...]hoelang deze bijwerkingen blijven?

18-02-2023 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Ik ga heel slecht op deze antibiotica. Gekregen voor een blaasontsteking, maar zoals meerdere reviews hier vreselijke klachten. Verward, huilbuien, geen eetlust, geen hap door me keel krijgen, gevoel alsof me keel dicht zit, maag die voelt alsof hij ontploft en misselijk. Hele lichaam pijnlijk en snachts wakker worden van het zweten, rillingen en heel warm. Ik ben dan na 2[lees meer...] pillen ook gestopt en 2 dagen later was de blaasontsteking weg. Nu 2 dagen later voel ik me nog steeds slecht ervan, hoop dat het snel beter gaat. Voor mij geen antibiotica zoals deze meer!

19-10-2022 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
2e keer dat ik deze medicatie slik door een terug komende blaasontsteking. Eerste keer niet veel bijwerkingen maar nu wel wat flinke bijwerkingen. Huisarts gebeld en gaf aan dat het ‘niks’ is en gewoon zwangerschapskwaaltjes zijn. Ik slaap 14+ uur op een dag, echt in een coma krijg niks mee. Mijn eetlust is weg, als ik wat eet dan ben ik flink misselijk. Geen energie om üb[lees meer...]erhaupt iets te doen. Overal pijn. Morgen de laatste dag en dan hopen dat het klaar is met de terug komende blaasontstekingen. Ik heb meer te doen dan weken in bed te liggen beroerd voelen.

14-01-2024 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik liep al 10 weken met een blaasontsteking wat helaas niet van zelf weg ging. Furabid voorgeschreven gekregen, maar ik durfde deze in eerste instantie niet in te nemen vanwege de slechte ervaringen hier en mijn angst emetofobie. Uiteindelijk toch durven innemen. Ik nam deze in met drinkyoghurt en ik heb geen bijwerkingen gehad. 3 dagen na de laatste pil ervaar ik wel nog [lees meer...]wat druk op m'n blaas, dus ik ga nog wel even mijn urine laten controleren om te kijken of de antibiotica volledig geholpen heeft en ik gewoon nog een onrustige blaas heb omdat ik zo lang ermee doorgelopen heb of dat deze antibiotica toch niet zwaar genoeg voor de infectie was.

21-01-2023 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Niet aan te raden. Heb vaker blaasontsteking gehad, nooit last van bijwerkingen van antibioticakuren gehad. . Tot de keer dat ik ineens Furabid kreeg. vreselijke jeuk, verward, en een allergische reactie. Geen controle meer over lijf. Bij de dokter adrenaline injectie gekregen, want mijn lijf was in een shock toestand geraakt. Met ambulance naar ziekenhuis gegaan,,, erg [lees meer...]enge ervaring! Nu staat het in mijn dossier dat ik dit nooit meer krijg! Zal wel goedkope troep zijn!

11-01-2023 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Deze antibiotica voor 5 dagen moeten slikken voor een blaasontsteking. Na inname van de eerste pil merkte ik direct verbetering. De ervaringen hier gaven helaas een negatieve indruk, maar ik heb gelukkig nergens last van gehad.

01-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
ik lag heel de dag vermoeid met hoofdpijn op de bank. Ook moest ik een andere kuur omdat mijn blaasontsteking nog aanwezig is.

23-07-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Ik kreeg dit voorgeschreven door de huisarts vanwege een urineweginfectie (blaasontsteking). Wat een k*tmedicijn zeg.... Ik voel me echt verschrikkelijk. Voel me de hele dag alsof ik net wakker ben, ben ook continu moe en het enige wat ik kan doen is slapen de hele dag. Hongergevoel is weg alleen trek naar extreem zoute dingen steeds. Plas is een neongele/gifgroene kleur [lees meer...]en brandt na. Ik heb extreme rugpijn waardoor ik er nu ook pijnstillers naast slik. Daarnaast zijn mijn darmen compleet van slag, het voelt echt alsof iemand er steeds een mes in duwt. Buik is achterlijk opgezet en doet echt pijn. Ik kan amper lopen want ik heb echt het gevoel dat ik dan een marathon aan het lopen ben, moet erna echt uitrusten en ben benauwd. Echt niet oke dit. Voor mij nooit meer dit medicijn. Voelt echt alsof er een bulldozer over me heen is gereden

11-02-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Was wat bang na het lezen van al deze reciews, maar al met al is het meegevallen. 5 daagse kuur, 2x1 tablet per dag. Heel vermoeid geweest en wat hoofdpijn en stijfheid, maar middel doet wat het moet doen. Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij..

08-02-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Mensen schrijven hier alleen als ze klachten hebben van dit medicijn blijkbaar dus even een positief verhaal: werkte binnen 4 uurtjes, ben daarna in slaap gevallen (eindelijk) omdat de pijn een stuk minder was in combinatie met paracetamol. Wakker geworden met bijna geen klachten meer. Top spul, alleen een beetje misselijk geworden gisteravond verder nergens last van.