nitrofurantoine

08-05-2020 | Vrouw | 16

17-01-2020 | Vrouw | 18

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

25-08-2020 | Vrouw | 19

21-10-2020 | Man | 20
nitrofurantoine (100mg)
Ik heb een vervelende ervaring van dit medicijn. Ik voel me namelijk echt ziek door dit medicijn ik heb erge hoofdpijn misselijk buik klachten krampen duizelig het is niet te doen. Ik neem dit medicijn niet meer.

13-09-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Heb relatief vaak last van blaasontsteking. Krijg eigenlijk altijd Furabid voorgeschreven. Gelukkig nooit echt extreme klachten. Alleen vaak last van mijn vagina, door middel van een schimmelinfectie en/of kleine wondjes rondom. Daarnaast beginnen mijn darmen te irriteren na het innemen van de pil en volgt er vaak diarree. Verder verminderen de klachten van de blaasontstek[lees meer...]ing wel altijd na een dag. Meestal compleet weg op dag 2.

20-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen gehad na inname. Vooral de eerste anderhalf uur. Misselijk opgeblazen buik hoofdpijn Niet prettig

23-10-2020 | Vrouw | 21
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Nou heb ik nooit zoveel last van bijwerkingen bij medicijnen, maar ik kreeg hier toch een ontzettende buikpijn van, dat was niet te filmen. Was er helemaal door uitgeschakeld. Ik geef vanaf nu bij de dokter altijd gelijk aan dat ik deze soort antibiotica nooit meer wil!

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

23-07-2021 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Na dag 1 gebruik van de AB kuur voel ik me ontzettend beroerd. Ik kan al dagen niks, ik lig continue in bed of op de bank. Symptomen van de urine weg infectie verdwenen echter wel na 2 dagen, dat is ook wel het enige positieve wat ik over Furabid weet te benoemen. Ik voel me futloos, heb pijn in mijn hele lichaam en ben somber gestemd. Ik kan nauwelijks eten en iedere k[lees meer...]eer als ik dat probeer eindigt het in een hoest bui die bijna resulteert in overgeven. Ik ben verder gezond en begin 20. Dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en negatieve reacties die ik hier lees. Hier zou actie op ondernomen moeten worden!

06-10-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 tabletten misselijk, overgeven en een grieperig gevoel. Baby die borstvoeding krijgt, is ook erg onrustig en huilerig sinds de start van de kuur. Na 4 tabletten maar gestopt.

18-06-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Word er gigantisch misselijk en beroerd van, met hoofdpijn en buikpijn. Ik ben verder gezond en midden 20, heb eerder andere antibiotica gebruikt voor blaasontsteking maar nooit eerder zulke bijwerkingen gehad. Ik overweeg het advies in de wind te slaan en de kuur gewoon niet af te maken op dit punt.

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.

16-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Medicijn werkt goed tegen de blaasontsteking, na 1 dag bijna geen pijnklachten meer. Alleen wel bijwerkingen zoals misselijk zijn, koude rillingen, vermoeidheid en een grieperig gevoel. Bij m'n vorige blaasontsteking kreeg ik dezelfde kuur maar dan 4 capsules op een dag maar had ik nergens last van. Nu moet ik er twee op een dag nemen en voel ik me wel ziek er van. :(

07-04-2021 | Man | 24
Urineweginfectie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik op dat moment al twee weken ziek was. Ik had symptomen van een nierbekkenontsteking en er waren ontstekingscellen in mijn urine aangetroffen. Niet zoveel om het blaasontsteking of nierbekkenontsteking te kunnen noemen, maar genoeg om het voor de zekerheid op kweek te zetten. Omdat de uitslag van de kweek een week op zich zou la[lees meer...]ten wachten, moest ik dit antibioticum gebruiken met een kuur van 7 dagen. De eerste 2-3 dagen was het nog uit te houden. Mijn koorts zakte en mijn urine werd helderder (vooral iets lichter van kleur). Ik voelde me wel erg vermoeid en had last van duizeligheid. Na inname werd ik ook wat misselijk. Na dag 3 werden de bijwerkingen erger. Inmiddels (dag 6) kan ik alleen nog maag op bed en op de bank liggen. Ik voel me doodop en heb veel duizeligheid en ineens weer verhoging, nadat het een paar dagen weg was geweest. Inmiddels blijkt dat ik geen nierbekkenontsteking had en er is tot nu toe geen verklaring voor mijn klachten. Wat wel interessant is, is dat vandaag mijn urine weer is nagekeken en dezelfde hoeveelheid ontstekingscellen en bacteriën is aangetroffen. Wederom niet over de grens van blaasontsteking, maar dit antibioticum heeft dus niks gedaan hiertegen.

02-10-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Tijdens mijn zwangerschap bleek ik blaasontsteking te hebben. Zit nu 4 dagen aan dit medicijn en heb geen bijwerkingen. Als ik de verhalen hier lees komt dit mij absoluut niet bekend voor