nitrofurantoine

Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

03-05-2018 | Vrouw | 15
Blaasontsteking
Dinsdag potje urine gebracht, kreeg te horen dat ik blaasontsteking heb. Antibiotica meegekregen en die dinsdagavond de eerste capsule ingenomen. Werkte gelijk, woensdagochtend bijna alle klachten verdwenen en toen ook nog bijna geen, wel heel slaperig. Nu, donderdagochtend werd ik extreem misselijk wakker, heb moeten braken, last van mijn buik en al een aantal keer naar d[lees meer...]e wc geweest. Hoop dat dit nog afneemt, moet tot zondagochtend volhouden.

08-05-2020 | Vrouw | 16

17-01-2020 | Vrouw | 18

14-09-2018 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Ik ben gisteren begonnen met deze pil, heb hem nu pas twee keer ingenomen maar merk al meteen wat van de bijwerkingen. Ik stond op met hele zeurende darmen en heb de hele dag door een honger gevoel het maakt niet uit wat ik eet. Ondanks dat ik deze pil dus pas twee keer heb ingenomen krijg ik er een heel naar gevoel van en hoop ik dat het niet erger word en dat de blaasont[lees meer...]steking afneemt.

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

25-08-2020 | Vrouw | 19

10-05-2019 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Capsule is makkelijk door te slikken alleen het vervelende is dat er minimaal 12 uur tussen moet zitten. En tijdens een maaltijd. Zo neem ik het om 11 uur s ochtends in tijdens het eten en moet ik om 11 uur ‘s avonds nog eten zodat ik het kan innemen! Werkt verder goed! Geen bijwerkingen gehad.

26-09-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Nitrofurantoine gekregen ivm blaasontsteking. Kuur van 5 dagen 2x per dag 1 capsule. Enige bijwerking die ik had was extreme vermoeidheid. Merktte al tijdens de kuur dat het niet aansloeg. Daarna nog een andere kuur gehad die ook niet werktte, nu maar wachten op de volgende..

25-09-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Helpt goed tegen de blaasontsteking. Vervelende bijwerkingen. Vooral 's avonds 2 uur na het innemen misselijkheidsklachten met braken als gevolg. Overdag voelde ik mij goed, maar 's avonds beroerd.

18-08-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al jaren gekweld door die nare blaasontstekingen. Vele medicijnen voorgeschreven gekregen, maar nadat de symptomen voor een korte tijd uitbleven, kwam de blaasontsteking altijd weer terug. Ongeveer alles wel geprobeerd, inclusief alternatieve geneeskunde zonder resultaat. Ik merk bij deze antibiotica gelukkig verbetering. Van twee keer per maand een blaasontsteking naar ee[lees meer...]n keer in de vier maanden is een hele vooruitgang. Het medicijn is makkelijk in te nemen en de kuur duurt maar 2 maal daags 5 dagen lang. Na het innemen van de eerste capsule voel ik al snel verlichting. Bijwerkingen zijn licht aanwezig in de vorm van misselijkheid, maar is niets vergeleken met de pijn van een blaasontsteking. Nu reageert elk lichaam hier natuurlijk wel anders op.

13-08-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Eerste paar dagen nergens last van gehad. Maar na paar pillen geslikt te hebben werd ik er extreem ziek van. Achteraf blijk ik een allergie er voor te hebben. Had op een gegeven moment zulke hoge koorts dat ik aan het ijlen was en dingen zag die er niet waren. Had me nog nooit zo ellendig gevoelt. Elk lichaam is anders maar lees de bijsluiter goed door en let op je lichaam[lees meer...]. Ik dacht dat de benouwdheid niks allarmwekkends was, maar helaas was dat het begin van alle narigheid. Als lichtje in de duisternis: de blaasonsteking was wel verdwenen

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

30-06-2019 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Heeft de blaasontsteking verholpen, maar had tijdens de kuur en een aantal dagen erna nog last van bijwerkingen. Werd er misselijk en duizelig van. Had last van brainfog en hoofdpijn, kom me moeilijk concenteren. Voelde me vaak erg onrustig. Uiteindelijk de laatste pil van de kil (5 dagen) niet genomen in de hoop dat de bijwerkingen ook over zouden gaan. Dit heeft uiteinde[lees meer...]lijk nog wel een aantal dagen aangehouden. Uiteindelijk contact opgenomen met de huisarts, maar er was geen reden tot paniek. Klachten zouden vanzelf weer overgaan.

26-02-2019 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Medicatie voorgeschreven gekregen na urine afgegeven te hebben bij de ha. Medicatie leek eerste 2/3 dagen te werken. Na de kuur kwamen de klachten heviger terug. Toen direct Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen (kuur van 3 dagen). Werkte meteen na 1e keer. Mijn urine is nu op de kweek en het schijnt dat de bacterie resistent kan zijn voor de antibiotica Furabid.

03-07-2018 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
ook een keer een positief verhaal... Eerste 1,5 dag misselijk en klein beetje draaierig en daarna helemaal nergens meer last van. Prima antibiotica. Geen last meer.

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum