nitrofurantoine

Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

25-10-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Binnen drie minuten kreeg ernstige benauwdheid en extreme jeuk. Met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd ik behandeld. Daar werd mij verteld dat ik een allergische reactie heb gehad op de AB. Dit mag ik nooit meer slikken.

25-10-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Hoofdpijn, verhoging/koorts, algehele malaise, moe.

23-10-2020 | Vrouw | 21
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Nou heb ik nooit zoveel last van bijwerkingen bij medicijnen, maar ik kreeg hier toch een ontzettende buikpijn van, dat was niet te filmen. Was er helemaal door uitgeschakeld. Ik geef vanaf nu bij de dokter altijd gelijk aan dat ik deze soort antibiotica nooit meer wil!

21-10-2020 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na eerst 3 andere AB kuren voorgeschreven te hebben gekregen die niet voldoende hielpen en/of ernstige bijwerkingen gaven uiteindelijk Furabidcapsules met gereguleerde afgifte voorgeschreven gekregen. Capsules zijn gemakkelijk in te nemen met wat yoghurt en hier krijg ik gelukkig geen vervelende bijwerkingen van. Blaasontsteking is nu bijna over (dag 7 van kuur voor 10 dg[lees meer...]n). Ik wil voortaan niets anders meer!

18-10-2020 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
De huisarts constateerde een blaasontsteking en schreef furabid 100 mg 2 x 1 pil per dag. Na drie dagen slikken namen de klachten van de blaasontsteking heel erg toe, maar werden weer wat minder in de volgende dagen. Na 5 dagen nog steeds pijn. Tijdens gebruik verloor ik mijn eetlust, ik werd overvallen door paniekaanvallen, kreeg veel pijn in bekkenbodemspieren, problem[lees meer...]en met concentratie, licht misselijk, plotselinge huidwondjes, buikpijn, kramp in darmen. Ik zal de urine nog eens laten controleren want volgens mij heeft het niet afdoende geholpen, maar dit middel wil ik nooit weer. Wat heb ik mij ellendig gevoeld, zowel fysiek als psychisch.

02-10-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Tijdens mijn zwangerschap bleek ik blaasontsteking te hebben. Zit nu 4 dagen aan dit medicijn en heb geen bijwerkingen. Als ik de verhalen hier lees komt dit mij absoluut niet bekend voor

29-09-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Vreselijk spul, ipv dat ik moet genezen van een blaasontsteking werd ik erg ziek van dit spul, al na 1 tablet voelde ik mij verrot. Na 2 dagen gestopt.

24-09-2020 | Vrouw | 36

14-09-2020 | Vrouw | 60

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

12-09-2020 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2 x dgs voorgeschreven voor 5 dagen. Paar uur na inname 1e capsule heel duizelig, rillerig, spierpijn, hoofdpijn, tintelingen, spierzwakte, misselijkheid, soort van flushing. Echter bij ontwaken waren de meeste klachten weer verdwenen. Maar op dag 2 wederom een paar uur na inname dezelfde klachten die langzaam uitdoofde tot de volgende capsule. Op dag 3 wede[lees meer...]rom na de 1e capsule scala aan klachten en toen met huisartsenpost gebeld voor overleg. Op consult moeten komen en op advies van de dokter direct stoppen. Aangezien mijn urine nu schoon was ook geen andere kuur gekregen. Er komt een aantekening in mijn dossier dat Furabid voor mij geen goede match is, al zijn de klachten wel heel snel afgenomen en verdwenen. Mijn lichaam reageert helaas enorm op deze antibiotica.

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

02-09-2020 | Vrouw | 31

25-08-2020 | Vrouw | 19

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

31-07-2020 | Vrouw | 56
Niet / weinig plassen
Ivm het totaal niet kunnen plassen, pijn in onderbuik en onderrug, is door de HA Furabid voorgeschreven. Werkte snel, geen enkele bijwerking gehad.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum