Blaasontsteking (100 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (440 meningen)
Nitrofurantoine (366 meningen)
Furadantine (35 meningen)
Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

01-09-2012 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Klachten direct minder, waardoor plassen meer ontspannen gaat en er minder risico is op bacteriegroei ivm minder goed kunnen uitplassen. Grote voordeel is geen medicatie vergeten of tijd bij inname diverse momenten per dag. Na heel veel blaasontstekingen in wel 20 jaar nu voor het eerst gekregen.

01-06-2012 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Vele malen heb ik ik blaasontsteking en andere urineweginfecties. Ik kreeg altijd 5 stuks Trimethoprim 300 mg voorgeschreven, die altijd hielpen, maar dit keer helaas niet. Toen heb ik eenmaal Tomuril 3000 gebruikt en was ik meteen van mijn klachten af. Geweldig. Geen bijverschijnselen ondervonden.

25-05-2012 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Erg makkelijk qua innemen, geen pillen die je kan vergeten en in mijn geval geen bijwerkingen. 's Avonds voor het slapen gaan ingenomen, de volgende dag nog wat klachten maar de dag erna was ik er al helemaal vanaf. Of dit van lange duur is weet ik nog niet omdat dit de eerste keer is dat ik Monuril kreeg voorgeschreven. Normaliter slik ik iedere maand een kuur voor blaaso[lees meer...]ntsteking en ben voor een hoop middelen al resistent.

18-04-2012 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
In plaats van 5 dagen nitrofur (2 x per dag) nu 1 keer innemen. Dankbaar voor vervangende huisarts. Dit is a. veel effectiever: resultaat na 1 uur en 15 minuten ten opzichte van minimaal 6 uur. B. gebruikersvriendelijker: 1 x innemen en klaar. C. betere medicijntrouw, een pil vergeten kan niet. Ik wil niet meer anders dan dit en een vervolg ligt al voor me klaar.[lees meer...]

31-12-2011 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik was met een dag van de blaasontsteking af. Geen ernstige bijwerkingen. Prima! Misschien een beetje vol gevoel op de maag van overgehouden, en mijn smaak is wat minder geworden? Heeft iemand daar ook last van gekregen, na inname van dit medicijn? Laat het me even weten, Gr. Anneloes

15-12-2011 | Vrouw | 50
fosfomycine
Heb het middel in Frankrijk gekocht! 1 zakje in een half glas water, even laten staan (wordt het wat dikker) opdrinken, daarna minstens 6 uur niets drinken (dus voor je gaat slapen)..... Volgende dag stukken beter en de dag daarna WEG!!!! Toppie!!! Geen last van bijwerkingen gehad!!....

21-11-2011 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Super spul dat monuril!! Na 2 uur al bijna klachten vrij!!

02-11-2011 | Vrouw | 37
Chronische blaasontsteking
Erg warrig en trillerig. Extreme hoofdpijn, misselijk en duizelig. Ook last van hartkloppingen en emotioneel zijn.

28-10-2011 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Al een paar uur na inname begon het te werken. Na 1,5 dag had ik totaal geen last meer. Buikkrampen waren snel weg en na een dag alweer normale werking van de blaas

22-08-2011 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Werkte niet gelijk de eerst dag, op de tweede ging ik wat merken ,maar nog niet optimaal. Er werd in de bijsluiter niet gerept over hoofdpijn, maar ik kreeg de volgende dag enorme nekpijn uitstralend naar het hoofd, ook de dagen erna nog steeds deze hoofdpijn.

29-03-2011 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Dit middel werkt direct binnen een paar uur, vroeger liep ik een week met pijn en plasproblemen. Het probleem is dat je het niet direct kan krijgen. alleen via de dokter dat kost een paar dagen.

29-11-2010 | Man
Adenocarcinoom prostaat-prostatitis
Het branderig gevoel verdwijn zelfs na de eerste inname.De frekwentie om te noeten plassen daalt merkelijk.

14-11-2010 | Vrouw
fosfomycine
Preventie van blaasontsteking na eicel-pickup bij IVF behandeling
Vanaf enkele uren na inname twee-drie keer per dag heftige buikkramp en diarree. Hield 5 dagen aan, wat negatief is tijdens een IVF-behandeling (overmatige darmperistaltiek kan leiden tot overmatige activiteit van baarmoeder, en daarmee tot uitstoting van ingebrachte embryo's). Los hiervan geen bijwerkingen of klachten.

28-09-2010 | Vrouw
Blaas problemen
Het heeft niets gedaan,ik kreeg maagpijn,werd misselijk. Het was van de uroloog een probeersel omdat ik voor veel medicijnen resistent ben.

13-08-2010 | Vrouw
Blaasonsteking
heel hevige hartkloppingen, maagpijn, diaree, misselijk, ziek en slap gevoel, heel zware antibiotika

01-01-2010 | Vrouw
Blaasontsteking
Eenmalig 1 sachet poeder oplossen in water en opdrinken. Smaakt naar mandarijn. Geen langdurige kuur, daardoor bijna geen bijwerkingen. Beetje vaag misselijk, that's all. Al na een paar uur minder klachten. Wordt niet als eerste voorgeschreven omdat dit niet volledig vergoed wordt door zorgverzekering. (eigen bijdrage € 4,40) Heb hier dus zelf om gevraagd ivm heftige b[lees meer...]ijwerkingen van andere (langdurige) kuren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum