Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek hartkloppingen misselijkheid maagpijn diarree

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

30-05-2017 | Man | 76
Blaasontsteking
heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.

11-05-2017 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Deze gekregen omdat ik op vakantie zou gaan dezelfde dag. Zou zo het snelste ervan af zijn. Maar wat heb ik een spijt gehad! Blaasontsteking was de dag erna wel weg maar Ik ben 2 weken ziek geweest. Non stop diarree , na 1,5 week van de huisarts aan de remmers gemoeten omdat ik niks binnen hield. Wil deze nooit meer.

21-03-2017 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Het is een prima medicijn, fijner dan 5 dagen antibiotica, ik vind het alleen vervelend dat ik echt heel heftige diarree heb... hoop dat dit snel over is.

15-02-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Nog nooit blaasontsteking gehad. Paar dagen veel pijn in mijn onderbuik. Bij plassen ook pijnlijk in onderbuik. Van de huisarts zakje Monuril gekregen, eenmalig in te nemen. De apotheker wees mij op de bijwerkingen die zeer zeker zouden komen, maagklachten, misselijk, diarree. Ook op internet veel negatiefs te vinden. Met schrik het zakje opgelost en leeg gedronken. Geen e[lees meer...]nkele bijwerking gehad en nu na 2 dagen zijn mijn klachten al veel en veel minder. Het middel werkt volgens de huisarts nog 5 dagen door. Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben. Tevreden over dit medicijn dus.

28-01-2017 | Man | 64
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Chronische blaasontstekingen al 5 jaar. I.m resistentie voor vele antibiotica. Heb alle voorzorgsmaatregelen getroffen om te voorkomen. Nu voorstel van huisarts 2x per week monuril 3000mg. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb monuril al enkele keren gebruikt, maar dan eenmalig. Nu dus 2x per week ben ik beetje huiverig voor. Daarom mijn vraag heeft iemand hier ervaring me[lees meer...]e?

27-11-2016 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na een week nog steeds een blaasontsteking te hebben, toch maar de antibiotica genomen. Ben normaal echt niet voor medicatie, neem zelden wat in, maar het was nodig. Ik plaste gewoon helder bloed. En veel pijn. S'avonds voor het slapengaan ingenomen, volgende dag, niets pijn meer! Enkel wat lichte buikkrampen en een zwaar gevoel op de maag. Hopelijk blijft het hierbij maar[lees meer...] ik vermoed van wel aangezien het al 24 uur geleden is dat ik het innam. Als nu mijn blaasontsteking ook wegblijft, is het een echt wondermiddel geweest!

08-11-2016 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Ik heb regelmatig blaasonstekingen. Voorheen altijd antibioticakuurtjes voor 7 dagen gekregen. Doordat de laatste keer Furabid niet zo goed viel bij mij. Werd er erg misselijk van, wilde de huisarts Monuril eens proberen. Ik ben er echt enorm tevreden over. Ik hoefde maar 1 maal een zakje op te lossen in water en dit op te drinken voor het slapengaan. De volgende dag allee[lees meer...]n wat gerommel in mijn buik gevoeld, maar dat is haast niet noemenswaardig. Na 1 dag voelde ik al verbetering in mijn blaas en na 2 dagen waren de klachten zo goed als weg. Ik zou dit aan iedereen aanraden!

09-10-2016 | Man | 52
Blaasontsteking
Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.

22-08-2016 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Na veel jeukende huiduitslag bij het innemen van Furabid (eerst werkte het geweldig, toen opeens allergisch) heb ik dit zakje voorgeschreven gekregen. Bij Furabid merkte ik binnen een uur verbetering. Dit gaat bij het zakje Monuril iets langzamer. Wel effectief! Na een dag is de pijn en druk op blaas vele malen minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, veel diarree [lees meer...]die blijft aanhouden. Misselijkheid was na een dag weg.

09-08-2016 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
al heel veel urfadyne gebruikt, maar monuril werkt sneller en beter

08-08-2016 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Bij blaasontsteking Monuril voorgeschreven gekregen. Had dit nog niet eerder gebruikt. Na 1 dag een redelijke verbetering van de klachten (pijn was weg en geen vlokken meer in urine). Na uitwerken van de medicatie klachten meteen terug en verergerd. Van het middel wel twee dagen maagpijn gehad. Monuril heeft een soortgelijke werking als Nitrofurantoïne (zelfde ervaring mee[lees meer...] + allergie).

18-05-2016 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al zo ongeveer 2 jaar lang veel blaasontstekingen gehad. Van alles geprobeerd en van furabid word ik alleen maar heel erg ziek en ellendig. Heb eens een keer monuril gehad via het ziekenhuis, omdat ik van de ene kuur in de andere kuur belandde. Ik was toen zeker te spreken over het resultaat na zo'n korte tijd al klacht vrij. Nu weer een sachet genomen ipv voor het slape[lees meer...]n gaan, 2 uur na inname van m'n eten. Voor nu even wat misselijkheid klachten en een opgeblazen gevoel.. Maar als het daar bij blijft, is het prima middel, die zeker helpt tegen mijn vorm van blaasontstekingen zo gemiddeld 10 a 15 keer per jaar.

20-04-2016 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik slik Monuril 2000 of 3000 al jaren en ben daar zeer tevreden over. Het is een zakje poeder [sachet] dat je oplost in wat water. het heeft een sinaasappelsmaak zodat het makkelijk wegdrinkt. Een sachet voor het slapengaan en de volgende dag is je blaasontsteking weg. Geen gedoe met een hele kuur pillen [waar je snel er weer eentje vergeet]. Ik ben er zeer tevreden o[lees meer...]ver... Let op...wel een kleine bijbetaling van € 2,50.

19-12-2015 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Na 1 dag enorme diarree en darmen die volledig van slag waren. Na 2 zakjes na overleg met huisarts gestopt met medicijn want diarree wordt steeds erger. Nu na een week nog steeds diarree en buikkrampen.

23-11-2015 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Voor het eerst Monuril gebruikt. 2 dagen diarree en beetje misselijk geweest.., maar de infectie is helemaal verdwenen. Van antibiotica krijg ik ook altijd last van diarree, dus een goede alternatieve. Het is wel aan te raden om niet te gaan werken, de dag naar het innemen van Monuril ivm. bijwerkingen.

15-10-2015 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
ernstige diarree gehad en misselijk, medicijn heeft mij helemaal niks geholpen. Jammer..