Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (76 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (389 meningen)
Nitrofurantoine (329 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Methenamine (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

25-09-2015

Blaasontsteking

Het is praktisch je hoeft de antibiotica maar 1 keer in te nemen. En de bijwerkingen vallen ook wel mee. Wel wat darmklachten en lichte misselijkheid.
14-07-2015

Blaasontsteking

Na een ernstige leverontsteking veroorzaakt door trimetphoprim heb ik twee keer een zakje Monuril 3000 voorgeschreven gekregen. de pijn is wel gauw weg en na een week heb mijn urine laten controleren die was schoon. maar helaas na veertien dagen heb ik weer een blaasontsteking. omdat mijn lever nog onstoken is moet eerst de urine op kweek om vervolgens weer monuril voor ge[lees meer...]schreven te krijgen. Onnodig lijden van vrijdag tot dinsdag zonder medicijnen. Een ramp zonder medicijnen nu ook nierontsteking erbij.Ik hoop dat het probleem nu opgelost is maar ben bang van niet.
25-06-2015

Blaasontsteking

ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.
26-04-2015

Blaasontsteking

Ik heb dit gekregen, omdat ik de capsules niet durfde te slikken. Ik heb het donderdagavond ingenomen, maar denk niet dat het helemaal weg is. Nu moet ik zeggen dat het bij mij sowieso niet in orde is. Ik ben nu al iets van 2 maanden aan het bloeden. Het leek te stoppen, maar nu nadat ik die antibiotica heb gehad is het weer wat meer geworden. Ik denk dat daar dus dan oo[lees meer...]k de buikpijnen van wegkomen. De pijn die ik onder in me buik had is wel weg, maar in de rug en zijkanten niet. Morgen breng ik mijn urine weer heen en ben dus benieuwd of het wat weg is gegaan of niet. Is in ieder geval een goede leer geweest voor mij! Ik ga veel meer drinken en ga er niet meer zo koud bij lopen. Ik wil NOOIT weer blaasontsteking.
21-03-2015

Blaasontsteking

Dit als derde middel gekregen en maar 1 zakje poeder. Werkt helaas niet. Ik heb een heel ander middel nodig, maar wordt niet gegeven door de arts. Voel me net een proefkonijn
05-03-2015

Blaasontsteking

Superspul! Na jarenlang blaastontsteking, heeft dit mij geholpen ZONDER bijwerkingen :). Gewoonlijk ben ik zeer gevoelig voor bijwerkingen. Ik had al maandenlang een hardnekkige blaasontsteking en de boel was flink ontstoken. Derhalve had ik twee zakjes nodig in 1 week tijd. Wel daarna dagelijks D manonse en capsule craberry genomen. D manose neem ik nog altijd preventief [lees meer...]na sex en menstruatie.
15-02-2015

Blaasontsteking

Dit is het derde middel dat ik voorgeschreven kreeg bij een blaasontsteking. De kuur Nitrofurantoine hielp niet en de Ciprofloxacine gaf mij dusdanig bijwerkingen dat de arts mij adviseerde om te stoppen en over te stappen op Monuril. Het verbaast me dat ik dit middel niet eerder heb gekregen. Ik heb geen bijwerkingen en het is zeer gebruiksvriendelijk. De effectiviteit ka[lees meer...]n ik nog niet helemaal goed beoordelen, maar ik voel me in ieder geval al een stuk beter.
12-01-2015

Blaasontsteking

Ik ben bij blaasontstekingen om monuril gaan vragen nadat ik een keer een nitrofurantoïnekuur in overleg met de huisarts heb afgebroken: de hoofdpijn was ronduit onverdraaglijk, terwijl ik op dat gebied helaas wel wat gewend ben. Aan de ene kant is monuril een verademing: 1 zakje in plaats van een week lang pillen tellen. Effectief (na een dag of 2 bij mij) en heel gemakke[lees meer...]lijk. Maar ook bij monuril heb ik behoorlijke last van bijwerkingen: diarree, opgeblazen buik en dit keer heel veel huidirritatie (jeuk, roodheid, opgeblazen gezicht). Heb het gevoel dat ik vocht vasthoud (en pijn rond rechternier). Tip: veel water drinken en yakult erbij nemen, om je darmflora te herstellen. Monuril is erg slecht voor je darmen en nieren.
29-10-2014

Blaasontsteking

Na mijn dramatische ervaring met het middel Furabid, welk avontuur ik maar ternauwernood overleefde, moest er toch nog wel wat gebeuren met die blaasontsteking die nog niet over was. Hiervoor heb ik het middel Monuril voorgeschreven gekregen. Zakje oplossen in glaasje water en 's avonds voor het slapengaan ingenomen en zo lang mogelijk laten zitten. Dit keer gelukkig geen[lees meer...] bijwerkingen, echter is mijn blaasontsteking nog niet helemaal over, maar het is dan ook nog maar 2 dagen geleden dat ik het heb ingenomen.
23-09-2014

Blaasontsteking

Na nitrofurantoine, trimethoprim amoxicilleclavulaanzuur cotrimoxazol gebruikt te hebben lijkt dit middel te helpen. Inname 4 weken lang 1 zakje per week erna naar behoefte. Ik blijk 2 varianten van E coli baterie te hebben de eerst genoemde middelen waren niet voor beide bacterien gevoelig.
30-06-2014

Blaasontsteking

eerst andere kuur gekregen, daarvan teveel bijwerkingen. Dus gestopt. Blaasontsteking komt terug. Vervolgens Monuril gekregen. Werkt in principe goed tegen de klachten. Heb na drie dagen wel veel huidirritatie, jeuk en pijnlijke tintelingen. Ook symptomen die ik herken van vaginale schimmelinfectie. Maar even wachten of het vanzelf weer weg trekt.
14-05-2014

Blaasontsteking

Ik hoop dat ik nu van de klachten af ben, de uitslag van een urinekweek moet ik nog afwachten..
09-05-2014

Blaasontsteking

Eenmalig een drankje en weg is mijn blaasontsteking.
24-02-2014

Blaasontsteking

Ik had ongeveer 1x per jaar blaasontsteking. De eerste keer werkte de antibioticakuur van de huisarts prima, de 2e keer duurde het allemaal al wat langer en bij de 3e keer had ik zelfs 2 kuren nodig, Vorige jaar tijdens een vakantie in tunesie kreeg ik weer blaasontsteking. Daar een huisarts opgebeld, kreeg meteen het recept van monuril. Ik heb het zakje opgedronken met me[lees meer...]rkte met 3 a 4 uur al meteen dat de pijn weg zakte. De volgende dag nergens meer last van. Ik ben inmiddels meer dan een jaar verder en heb nooit meer blaasontsteking gehad!
03-02-2014

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?
19-11-2013

Blaasontsteking

1 Zakje Monuril gekregen, omdat ik al 4 weken met een blaasontsteking liep. avond voor het slapen gaan ingenomen, erg veel jeuk met blaren in mijn gezicht en mond. Werkt wel super goed de ontsteking is weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum