Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (74 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (386 meningen)
Nitrofurantoine (329 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Fosfomycine (1 mening)
Methenamine (1 mening)

18-05-2013

Blaasontsteking

Monuril helpt direct, maar komt helaas wel regelmatig terug (om de twee maanden). Als ik het gebruik haal ik direct een nieuw zakje zodat ik er altijd een op voorraad heb. Ook op vakantie gaat het altijd mee. Nu alleen hopen dat ik niet resistent word.
18-02-2013

Blaasontsteking

Ik ben erg huiverig met slikken van antibiotica. Was erg blij met dit medicijn. Makkelijk, geen bijwerkingen, maar helaas onvoldoende effect. Blaasontsteking is helaas weer terug.....
23-01-2013

Blaasontsteking

Na veel blaasontstekingen te hebben gehad (20 in een jaar) werd ik naar de uroloog verwezen. Deze gaf me deze zakjes die je één keer als je ze nodig hebt moet innemen. Over het algemeen werkte dit medicijn goed. Voor mensen die minder dan 10 kuren hebben gehad zal de ontsteking meestal tussen een uur en twee uur opgelost zijn (althans de pijn). Helaas ben ik hier bijna res[lees meer...]istent tegen geworden. Ik vind de smaak niet echt prettig, maar het is fijn dat het opgedronken kan worden. Verder heb ik als bijwerkingen dat ik hele dunne poep en buikkrampen krijg. Dit omdat deze antibiotica zeer slecht is voor je darmen, nieren en lever. Het is belangrijk voor je lever en nieren om heel veel te drinken, zodat de concentratie niet te hoog wordt en je nieren en lever schade oplopen en voor je darmen is mij aangeraden door mijn uroloog om yakult te drinken, zodat de bacteriën die de antibiotica stuk heeft gemaakt weer terugkomen. Dit kan de diarree verhelpen.
08-01-2013

Urineweginfectie

01-09-2012

Blaasontsteking

Klachten direct minder, waardoor plassen meer ontspannen gaat en er minder risico is op bacteriegroei ivm minder goed kunnen uitplassen. Grote voordeel is geen medicatie vergeten of tijd bij inname diverse momenten per dag. Na heel veel blaasontstekingen in wel 20 jaar nu voor het eerst gekregen.
01-06-2012

Hartritmestoornissen

Vele malen heb ik ik blaasontsteking en andere urineweginfecties. Ik kreeg altijd 5 stuks Trimethoprim 300 mg voorgeschreven, die altijd hielpen, maar dit keer helaas niet. Toen heb ik eenmaal Tomuril 3000 gebruikt en was ik meteen van mijn klachten af. Geweldig. Geen bijverschijnselen ondervonden.
25-05-2012

Blaasontsteking

Erg makkelijk qua innemen, geen pillen die je kan vergeten en in mijn geval geen bijwerkingen. 's Avonds voor het slapen gaan ingenomen, de volgende dag nog wat klachten maar de dag erna was ik er al helemaal vanaf. Of dit van lange duur is weet ik nog niet omdat dit de eerste keer is dat ik Monuril kreeg voorgeschreven. Normaliter slik ik iedere maand een kuur voor blaaso[lees meer...]ntsteking en ben voor een hoop middelen al resistent.
18-04-2012

Blaasontsteking

In plaats van 5 dagen nitrofur (2 x per dag) nu 1 keer innemen. Dankbaar voor vervangende huisarts. Dit is a. veel effectiever: resultaat na 1 uur en 15 minuten ten opzichte van minimaal 6 uur. B. gebruikersvriendelijker: 1 x innemen en klaar. C. betere medicijntrouw, een pil vergeten kan niet. Ik wil niet meer anders dan dit en een vervolg ligt al voor me klaar.[lees meer...]
31-12-2011

Blaasontsteking

Ik was met een dag van de blaasontsteking af. Geen ernstige bijwerkingen. Prima! Misschien een beetje vol gevoel op de maag van overgehouden, en mijn smaak is wat minder geworden? Heeft iemand daar ook last van gekregen, na inname van dit medicijn? Laat het me even weten, Gr. Anneloes
15-12-2011

Monuril (fosfomycine)

Heb het middel in Frankrijk gekocht! 1 zakje in een half glas water, even laten staan (wordt het wat dikker) opdrinken, daarna minstens 6 uur niets drinken (dus voor je gaat slapen)..... Volgende dag stukken beter en de dag daarna WEG!!!! Toppie!!! Geen last van bijwerkingen gehad!!....
21-11-2011

Blaasontsteking

Super spul dat monuril!! Na 2 uur al bijna klachten vrij!!
02-11-2011

Chronische blaasontsteking

Erg warrig en trillerig. Extreme hoofdpijn, misselijk en duizelig. Ook last van hartkloppingen en emotioneel zijn.
28-10-2011

Blaasontsteking

Al een paar uur na inname begon het te werken. Na 1,5 dag had ik totaal geen last meer. Buikkrampen waren snel weg en na een dag alweer normale werking van de blaas
22-08-2011

Blaasontsteking

Werkte niet gelijk de eerst dag, op de tweede ging ik wat merken ,maar nog niet optimaal. Er werd in de bijsluiter niet gerept over hoofdpijn, maar ik kreeg de volgende dag enorme nekpijn uitstralend naar het hoofd, ook de dagen erna nog steeds deze hoofdpijn.
29-03-2011

Blaasontsteking

Dit middel werkt direct binnen een paar uur, vroeger liep ik een week met pijn en plasproblemen. Het probleem is dat je het niet direct kan krijgen. alleen via de dokter dat kost een paar dagen.
29-11-2010
Man

Adenocarcinoom prostaat-prostatitis

Het branderig gevoel verdwijn zelfs na de eerste inname.De frekwentie om te noeten plassen daalt merkelijk.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum