fosfomycine

Blaasontsteking (100 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (440 meningen)
Nitrofurantoine (366 meningen)
Furadantine (35 meningen)
Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

09-10-2016 | Man | 52
Blaasontsteking
Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.

22-08-2016 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Na veel jeukende huiduitslag bij het innemen van Furabid (eerst werkte het geweldig, toen opeens allergisch) heb ik dit zakje voorgeschreven gekregen. Bij Furabid merkte ik binnen een uur verbetering. Dit gaat bij het zakje Monuril iets langzamer. Wel effectief! Na een dag is de pijn en druk op blaas vele malen minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, veel diarree [lees meer...]die blijft aanhouden. Misselijkheid was na een dag weg.

09-08-2016 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
al heel veel urfadyne gebruikt, maar monuril werkt sneller en beter

08-08-2016 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Bij blaasontsteking Monuril voorgeschreven gekregen. Had dit nog niet eerder gebruikt. Na 1 dag een redelijke verbetering van de klachten (pijn was weg en geen vlokken meer in urine). Na uitwerken van de medicatie klachten meteen terug en verergerd. Van het middel wel twee dagen maagpijn gehad. Monuril heeft een soortgelijke werking als Nitrofurantoïne (zelfde ervaring mee[lees meer...] + allergie).

18-05-2016 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al zo ongeveer 2 jaar lang veel blaasontstekingen gehad. Van alles geprobeerd en van furabid word ik alleen maar heel erg ziek en ellendig. Heb eens een keer monuril gehad via het ziekenhuis, omdat ik van de ene kuur in de andere kuur belandde. Ik was toen zeker te spreken over het resultaat na zo'n korte tijd al klacht vrij. Nu weer een sachet genomen ipv voor het slape[lees meer...]n gaan, 2 uur na inname van m'n eten. Voor nu even wat misselijkheid klachten en een opgeblazen gevoel.. Maar als het daar bij blijft, is het prima middel, die zeker helpt tegen mijn vorm van blaasontstekingen zo gemiddeld 10 a 15 keer per jaar.

20-04-2016 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik slik Monuril 2000 of 3000 al jaren en ben daar zeer tevreden over. Het is een zakje poeder [sachet] dat je oplost in wat water. het heeft een sinaasappelsmaak zodat het makkelijk wegdrinkt. Een sachet voor het slapengaan en de volgende dag is je blaasontsteking weg. Geen gedoe met een hele kuur pillen [waar je snel er weer eentje vergeet]. Ik ben er zeer tevreden o[lees meer...]ver... Let op...wel een kleine bijbetaling van € 2,50.

19-12-2015 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Na 1 dag enorme diarree en darmen die volledig van slag waren. Na 2 zakjes na overleg met huisarts gestopt met medicijn want diarree wordt steeds erger. Nu na een week nog steeds diarree en buikkrampen.

23-11-2015 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Voor het eerst Monuril gebruikt. 2 dagen diarree en beetje misselijk geweest.., maar de infectie is helemaal verdwenen. Van antibiotica krijg ik ook altijd last van diarree, dus een goede alternatieve. Het is wel aan te raden om niet te gaan werken, de dag naar het innemen van Monuril ivm. bijwerkingen.

15-10-2015 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
ernstige diarree gehad en misselijk, medicijn heeft mij helemaal niks geholpen. Jammer..

11-10-2015 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Allergische reactie gekregen op dit medicijn. Helemaal onder de jeuk en uitslag en mijn mond vol met kapotte plekken. Inname eenmalig is wel makkelijk, als vind ik de smaak niet fijn...

25-09-2015 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Het is praktisch je hoeft de antibiotica maar 1 keer in te nemen. En de bijwerkingen vallen ook wel mee. Wel wat darmklachten en lichte misselijkheid.

14-07-2015 | Vrouw | 67
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Na een ernstige leverontsteking veroorzaakt door trimetphoprim heb ik twee keer een zakje Monuril 3000 voorgeschreven gekregen. de pijn is wel gauw weg en na een week heb mijn urine laten controleren die was schoon. maar helaas na veertien dagen heb ik weer een blaasontsteking. omdat mijn lever nog onstoken is moet eerst de urine op kweek om vervolgens weer monuril voor ge[lees meer...]schreven te krijgen. Onnodig lijden van vrijdag tot dinsdag zonder medicijnen. Een ramp zonder medicijnen nu ook nierontsteking erbij.Ik hoop dat het probleem nu opgelost is maar ben bang van niet.

25-06-2015 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.

26-04-2015 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik heb dit gekregen, omdat ik de capsules niet durfde te slikken. Ik heb het donderdagavond ingenomen, maar denk niet dat het helemaal weg is. Nu moet ik zeggen dat het bij mij sowieso niet in orde is. Ik ben nu al iets van 2 maanden aan het bloeden. Het leek te stoppen, maar nu nadat ik die antibiotica heb gehad is het weer wat meer geworden. Ik denk dat daar dus dan oo[lees meer...]k de buikpijnen van wegkomen. De pijn die ik onder in me buik had is wel weg, maar in de rug en zijkanten niet. Morgen breng ik mijn urine weer heen en ben dus benieuwd of het wat weg is gegaan of niet. Is in ieder geval een goede leer geweest voor mij! Ik ga veel meer drinken en ga er niet meer zo koud bij lopen. Ik wil NOOIT weer blaasontsteking.

21-03-2015 | Vrouw | 61
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Dit als derde middel gekregen en maar 1 zakje poeder. Werkt helaas niet. Ik heb een heel ander middel nodig, maar wordt niet gegeven door de arts. Voel me net een proefkonijn

05-03-2015 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Superspul! Na jarenlang blaastontsteking, heeft dit mij geholpen ZONDER bijwerkingen :). Gewoonlijk ben ik zeer gevoelig voor bijwerkingen. Ik had al maandenlang een hardnekkige blaasontsteking en de boel was flink ontstoken. Derhalve had ik twee zakjes nodig in 1 week tijd. Wel daarna dagelijks D manonse en capsule craberry genomen. D manose neem ik nog altijd preventief [lees meer...]na sex en menstruatie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum