Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (73 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

27-08-2018

Blaasontsteking

Ik had een kuur gekregen van 5 dageb waar ik erg tegen op zag. Werd super duizelig en heb een dag later contact opgenomen met de huisarts. Toen de monuril 3000 gekregen. Poeder wat je op moet lossen in water. Smaakt naar sinasappel. Ingenomen voor het slapen gaan. Geen last van gehad, niet geplast die nacht. Volgende dag wel wat darmkramp, wat misselijk en maagzuur, maar[lees meer...] dit wel met PDS achtergrond, dus al gevoelige maag en darmen. Al met al super tevreden, 1 zakje en je bent er vanaf!
25-08-2018

Urineweginfectie

Graag wil ik mijn mening delen. Ik was zó bang dit medicijn te nemen vanwege de vele verhalen over nare bijwerkingen. Heb emetofobie (extreme angst voor overgeven), dus het was echt moeilijk voor me. Toen de pijn naar m’n zij begon te trekken heb ik het toch maar gepakt, ik wilde natuurlijk geen nierbekontsteking. Super zenuwachtig ingenomen en.. nergens last van! Beetje m[lees meer...]oe en hangerig, maar dat kan ook door de blaasontsteking komen. De klachten daarvan zijn na 1 nacht al sterk verminderd. Ik ben dus super tevreden!
20-06-2018

Blaasontsteking

S avonds voor het slapen oplossennin water en daarna niet meer plassen. Dat laatste is heel moeilijk als je blaasontsteking hebt. De volgende ochtend voel ik me beroerder dan door de blaasontsteking maar het trekt gelukkig snel weg. Zeer goed te dien deze antibiotica! Hoop dat het werkt ondanks het plassen.
14-12-2017

Blaasontsteking

Helpt niet, blaasontsteking komt steeds terug
02-12-2017

Blaasontsteking

Furabid hielp niet. Uit urine geen duidelijke blaasontsteking, wel klachten. Al de 6e keer ofzo dat ik blaasontsteking heb gehad en 2e x dat eerste antibiotica niet hielp. Voor het weekend, daarom dit medicijn voorgeschreven. Vorige x een stuk beter met dit medicijn, al vrij snel, weinig bijwerkingen bij mij ( misselijkheid, maar verder valt het wel mee.) nu gisteren ges[lees meer...]likt, erg gebruiksvriendelijk. Ook weer snel verbetering, nog niet helemaal over. Zag hier ergens dat het 5 dagen zou doorwerken, ben benieuwd.
30-09-2017

Blaasontsteking

Ik had flinke pijn, bij en na het plassen en besloot het even aan te kijken met Cranberry tabletten. Het bleek alleen maar erger dus toch de urine naar de dokter en dezelfde dag nog een éenmalige kuur van Monuril gehad, een poeder dat ik in een glas water moest innemen op een lege maag voor het naar bed gaan. De volgende morgen was de pijn weg! Het enige vervelende is [lees meer...]dat ik meteen een waterige ontlasting kreeg en dat heb ik nu nog, dus maar twee capsules ingenomen. Verder is de blaasontsteking uitstekend afgenomen dus al met al tevreden.
26-08-2017

Nierbekkenontsteking

Al jaren recidiverende UWI en nierbekkenontstekingen (meestal rechts en soms beiderzijds). 10 en 9 jaar geleden pyelumreconstructie rechter (wandel)nier. Daarna iets minder frequent infecties. Echter 2 jaar geleden weer sterke toename nierbekkenontstekingen. Okt. 2016 rechter nier verwijderd. Echter nu steeds links nierbekkenontsteking. Vanwege vele antibioticagebruik (zow[lees meer...]el oraal als via infuus) een BMRO bacterie ontwikkeld die steeds weer infecties veroorzaakt. Nitrofurantoine en Monoril zijn (vlgs kweekuitslagen) enige nog reagerende antibiotica. Echter Nitrofurantoine deed laatste 2 keer onvoldoende zijn werk. Nu weer aan de Monuril (fosfomycine) om de 3 dagen een zakje 3 gram. Heb dit in verleden al eens eerder gehad. Koorts begon na een dag al te zakken van bijna 40 tot 39. Helaas zoals bij de meeste antibiotica bijwerkingen zoals steen in maag, een dag na gebruik wat misselijk / hoofdpijn en diarrhee (hetgeen ik bij bijna elke antibiotica heb). Heb nu mijn tweede zakje op en koorts al gezakt naar 37,9. Dus hoop dat infectie weg gaat (blijft) want anders wordt het weer de zoveelste opname in ziekenhuis.
03-08-2017

Blaasontsteking

Hallo, Heb vanmiddag(15:30) Monuril 3000mg/8gram gehad. Liefst willen ze dat je het 's avonds inneemt. Maar mijn vraag of het dan wel effect heeft? Maak het wat uit dat ik het vanmiddag heb genomen??
03-08-2017

Blaasontsteking

Voor een blaasontsteking kreeg ik in eerste instantie Furabid voorgeschreven. Bij verschillende antibiotica ben ik heel gevoelig voor de bijwerkingen. Jammergenoeg bleek dat bij Furabid ook zo te zijn. In overleg met de huisarts de kuur voortijdig afgebroken. Na twee dagen kwam de blaasontsteking weer terug. Een week lang heel veel gedronken, citroenen en extra vit.C geb[lees meer...]ruikt. Het mocht echter niet baten. De huisarts schreef mij Monuril voor. Ik ben er heel tevreden over. Blaasontsteking is nu weg en totaal geen last van enige bijwerking gehad.
04-07-2017

Blaasontsteking

Vanaf september al last. Had al twee keer aan kuurtje gehad, maar dat hielp niet. Na veel slapeloze nachten(elke keer wakker om te plassen). Monuril 3000 voor geschreven gekregen. Gister avond ingenomen, en minder water gedronken. Wel beter geslapen en er maar 2 keer uit geweest. Maar merk nu eigenlijk geen verbetering. Misschien dat het nog verder moet in werken?? Verder[lees meer...] geen bij werking en makkelijk om in te nemen.
22-06-2017

Bacteriële infectie

Een gewone E- Coli bacil . Altijd juiste richting papiergebruik op de toilet . Bij sex ligt alles wat dichterbij dan bij onze mannelijke collega's . Komt ook wel voor bij mannen , maar meer bij vrouwen . Foutje van de natuur .......
19-06-2017

Blaasontsteking

Monuril 3000 na 1 maal innemen al effectief, zeer blij! Loop al 6 maanden te tobben met een zogenaamde blaasontsteking, veel aandrang, veel plassen en donkere urine. Onderzocht door de uroloog; bij de blaas zijn geen afwijkingen gevonden en op camerabeelden is niets te zien. In urine is een E-Coli bacterie gevonden, volgens artsen kan dat overal vandaan komen, ik doe ni[lees meer...]ets fout zegt men. Ik heb BRMO indicatie, moet in ziekenhuis apart liggen. Bloed met te hoge Ph waarde en beeld van verminderde nierfunctie. Eerdere kuren hielpen niet, Monuril is laatste medicijn alvorens men een ziekenhuisopname gaat overwegen om infuus te plaatsen, duur 10 dagen. Men is bang voor resistentie tegen antibiotica, een steeds groter probleem. Ook volgens bijsluiter nauwelijks bijwerkingen te verwachten. Goede hoop dat dit nu eindelijk werkt! Overigens werk ik gewoon fulltime en voel me prima.
30-05-2017

Blaasontsteking

heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.
11-05-2017

Blaasontsteking

Deze gekregen omdat ik op vakantie zou gaan dezelfde dag. Zou zo het snelste ervan af zijn. Maar wat heb ik een spijt gehad! Blaasontsteking was de dag erna wel weg maar Ik ben 2 weken ziek geweest. Non stop diarree , na 1,5 week van de huisarts aan de remmers gemoeten omdat ik niks binnen hield. Wil deze nooit meer.
21-03-2017

Blaasontsteking

Het is een prima medicijn, fijner dan 5 dagen antibiotica, ik vind het alleen vervelend dat ik echt heel heftige diarree heb... hoop dat dit snel over is.
15-02-2017

Blaasontsteking

Nog nooit blaasontsteking gehad. Paar dagen veel pijn in mijn onderbuik. Bij plassen ook pijnlijk in onderbuik. Van de huisarts zakje Monuril gekregen, eenmalig in te nemen. De apotheker wees mij op de bijwerkingen die zeer zeker zouden komen, maagklachten, misselijk, diarree. Ook op internet veel negatiefs te vinden. Met schrik het zakje opgelost en leeg gedronken. Geen e[lees meer...]nkele bijwerking gehad en nu na 2 dagen zijn mijn klachten al veel en veel minder. Het middel werkt volgens de huisarts nog 5 dagen door. Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben. Tevreden over dit medicijn dus.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum