Ervaringen met Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (117 meningen)
Urineweginfectie (8 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (636 meningen)
Nitrofurantoine (395 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (39 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

14-06-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Urinetest bij de dokter wees een lichte blaasontsteking aan.2 zakjes Monuril voorgeschreven gekregen. Dinsdag de eerste dosis genomen in de ochtend. Buik begon ontzettend te borrelen het eerste uur met erge diarree tot gevolg. Namiddag leken de klachten van blaasontsteking minder te zijn maar dat was slechts van korte duur. De dag nadien klachten terug even erg als ervoor[lees meer...]. Diarree geminderd maar wel misselijkheid in de plaats en dat is niet meer weggegaan de rest van de week. Vrijdag de 2de dosis genomen. Geen diarree meer gekregen maar wel meer misselijkheid. Zaterdag leek het weer beter te gaan met de klachten van blaasontsteking maar zondag weer helemaal terug bij af. Geen genezing voor mij na 2 zakjes / dosissen .Morgen terug nd dokter. :-( Geen Monuril meer voor mij 👎🏻

12-06-2020 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
De huisarts wilde dit uitproberen, ondanks mijn verzoek mijn blaasontsteking als een gecompliceerde urineweginfectie te behandelen. Het is mij zeer slecht bevallen. Ik ben nu drie dagen later, nog steeds zo misselijk als wat, en ik moet alsnog een extra en langere kuur omdat de blaasontsteking niet weg is.

21-05-2020 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Heb regelmatig last van blaasontsteking. Kreeg nu dit middel voorgeshreven. Na inname ‘s avonds voor slapen gaan , volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking. Maar wel heel veel last van huiduitslag (rode, opgezette jeukende huid over hele lichaam). Zal dit middel daarom niet meer gebruiken.

19-05-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.

20-03-2020 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking

15-03-2020 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
Diverse keren per jaar kreeg ik blaasontsteking. Ben allergisch voor antibiotica dus dat was lastig. Uiteindelijk Monuril 3000g voorgeschreven gekregen en na 1 keer gebruik was de blaas weer schoon. Men zeer tevreden met dit medicijn dat voor mij zonder bijwerking werkt. Van antibiotica heb ik altijd heel veel bijwerking, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, diarree.

28-02-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
1 kuur Furabid niet afdoende al waren pijnklachten en bloed in urine snel over. Klachten na 3 dgn weer terug en 2e kuur Furabid. Weer terug naar HA en urine is voor kweek opgestuurd naar Star pas na 2 dgn door HA. 3 Dgn geleden in afwachting op uitslag zakje Monuril gekregen om 11 uur met nadrukkelijke instr. pas voor het slapen in te nemen. Ivm pijnklachten en als avon[lees meer...]dmens zou ik dat niet redden dus op nuchtere maag om 12.30 zakje ingenomen. Pas na 2 uur een b'ham en niets meer gedronken om het zolang mogelijk in te houden, maar aandrang is niet te stoppen dus elk uur naar WC en na 2 uur ook dunne ontlasting, dus had niet veel hoop ivm genezing. Tegen mijn gewoonte in, slechts klein glaasje wijn in de avond en om 1 uur naar bed. Goed doorgeslapen eindelijk. Lichte hoofdpijn maar dat kan ook door 3 wkn stress gekomen zijn. Beetje misselijk maar dat heb ik er voor over. Vanochtend een heldere plas afgegeven en gesmeekt voor preventief nog een zakje ivm komend weekend mocht klachten terugkomen. Neen dus ivm Protocol!! Om reutel uit mijn lijf te krijgen een Valdispert genomen en nu opgelucht en pas volgende week do. uitslag kweek. Om een lang verhaal korter te maken: ik ben zeer tevreden over Monuril ondanks beetje ongemak, maar alles beter dan pijn. Zodra ik weer eens in Spanje of Griekenland ben dan ga ik dit zeker kopen bij apotheek (zonder recept) ter geruststelling dat ik het in huis heb waar dan ook en de ontsteking direct kan onderdrukken. En ja ik heb een "verleden" en toekomst met blaasontstekingen helaas. Ik wens al mijn lotgenoten sterkte en veel water uit de kraan en niet uit de lucht. Ms dat ik nog reageer na uitslag kweek. Deze fijne site is eigenlijk voor beoordeling medicijn maar het is fijn om je ellende te kunnen delen met lotgenoten. Fijn weekend

05-02-2020 | Vrouw | 32

26-01-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)

17-01-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Half uur na innemen enorme duizelingen en zweterig. Buik is enorm aan het rommelen. Vreselijk medicijn ivm de bijwerkingen.

04-01-2020 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Ik loop al 3 weken met blaas ontsteking die enkel pijn doet bij plassen ben er niet ziek of niks van nu van de huisarts dit medicijn gekregen en doodziek ik heb het nu 24 u geleden gemak direct erna hoofdpijn duizelig misselijk paar uur erna begon mijn gezicht doof te worden en had moeilijkheden met praten of als ik een beroerte had gekregen ik ben bleek en zweet als een [lees meer...]gek had ik het maar niet gepakt wat een rotzooi en ik voel niks verschil bij plassen ik neem dit nooit of de never nog in en die persoon wat dit heeft uitgevonden moet zich het zelf maar is inpakken en hoop dat die dan zelfde voel als de meesten van ons na het gebruik ervan

21-12-2019 | Vrouw | 47
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Ik moet soms 2x per dag een zakje pakken van 3000 mg heb erge last van blaasontsteking

14-12-2019 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Probeerde eerst met HEEL VEEL cranberry sap, citroen water, sinaasappel, cranberry supplement en daarna Cystiberry capsules. Allen helaas geen resultaat en dan toch maar aan de gevreesde antibiotica. Vol moed ingenomen en hopend dat de bijwerkingen wel mee zullen vallen ondanks de vele slechte recencies. Eenmaal een beetje in slaap, schrik ik wakker in de nacht van hefti[lees meer...]ge pijn in m’n maag en op m’n borst, helemaal misselijk en erge hoofdpijn. Dit was echt een hel, tanden op elkaar en zonder slaap, de nacht doorgekomen. In de ochtend uiteraard dood vermoeid, duizelig en diaree. Maar, daarna meteen verlichting en einde van de dag lijkt het toch echt weg te zijn...het werkt, maar je moet dus wel echt even goed bikkelen.

06-12-2019 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Super goed bevallen! Bij mijn laatste blaasontsteking kreeg ik een kuur Furabid en daar werd ik echt beroerd van. Was dus huiverig om weer antibiotica te nemen voor mijn blaasontsteking, maar na 2 weken aanmodderen met cranberrysap en brandnetelthee toch de huisarts gebeld aangezien ik ook koorts kreeg en mij ziek ging voelen ..Huisarts schreef Monuril 3000 voor. Zakje opl[lees meer...]ossen in water en voor het slapen gaan opdrinken. Ik was echt angstig voor bijwerkingen, maar ik heb echt nergens last van gehad! Volgende dag al wat verlichting en na 4 dagen was mijn fikse blaasontsteking helemaal weg. Ik had ook koorts en flink pijn dus zat echt tegen nierbekkenontsteking aan. Stuk beter dan Furabid dus!

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Dit middel Gekregen na een antibiotica kuur, maar de blaasontsteking is er nog steeds na gebruik, ik ben er dus niet zo over te spreken.

31-08-2019 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Donderdagavond ingenomen. Werd al heel snel duizelig en kreeg een raar hoofd. De volgende dag voelde ik me doodziek. Zwakke pols en klamme huid. Dacht dat ik koorts had maar mijn temperatuur was gezakt naar 34 graden. Hield er geen eten in. Was kotsmisselijk. Het is nu zaterdag en de blaasontsteking is niet weg. Ben al iets opgeknapt maar nog steeds misselijk en diarre[lees meer...]e. Geen middel voor mij dus. Maar ja.....Als je al 14 dagen ermee loopt en 2 kuren gehad Heb, dacht ik dat dit wel zou helpen. Daar gaat mijn etentje vanavond!