Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

misselijkheid spierpijn paniekaanvallen buikklachten braken

Blaasontsteking (341 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

12-09-2022 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (50mg)
Ik slik dit middel al vele jaren omdat ik geen blaas ontsteking mag krijgen. Ik heb maar 1 nier. Nu had ik gevraagd omdat ik dit al 20 jaar slikt of ik mocht stoppen,dat mocht wel.ik stopte en ik kreeg toen weer de pijn terug wat een blaasontsteking geeft,ik ben het toen maar weer gaan slakken en de pijn is weer weg,dit vind ik wel heel raar,kun je nu het stoppen deze pijn[lees meer...] weer terug krijgen?

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

20-05-2021 | Vrouw | 69
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

19-05-2021 | Vrouw | 70
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

27-02-2021 | Man | 50
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking genomen Na stoppen erg veel jeuk, hoop dat het jeuk snel weer verdwijnt. Ben ook begonnen met fysiotherapie dat heeft ook geholpen

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

07-02-2021 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

11-01-2021 | Vrouw | 66
nitrofurantoine (50mg)
terugkerende blaasontsteking. veel winden wat heel erg vervelend is . ik weet niet of het een bijwerking is? het werkt bijna niet ik heb een nare geur aan mijn urine . nu heb van de apotheek andere nitrofurantoin gekregen en de geur is weg .

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.