nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

07-07-2017 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Na enkele dgn flink pijn bij plassen deze kuur gekregen van huisarts. De 2de dag werd ik ineens heel beroerd, tintelende vingers, pijnlijke kuitspieren, knikkende knieen, trillende handen en zweten. Koortsig. Flauwval neigingen. Ontzettend misselijk(tegen spugen aan) Ik ben direct gestopt. Neem deze nooit meer. Pijn bij het plassen is wel weg maar gebruik ook hydrofiele c[lees meer...]reme voor de schrale boel dus weet niet welke het branderige weg heeft gehaald.

13-06-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking dit medicijn voorgeschreven gekregen en na 1 dag voelde ik al duidelijk vermindering. Eenmaal de kuur afgemaakt was ik van alle nare klachten af. Ben super tevreden over dit medicijn en totaal geen bijwerkingen gehad.

12-06-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Voor mij nooit meer dit medicijn. Vreselijk benauwd (COPD patiënt) en longaanval hierdoor gekregen en misselijk met overgeven. Na 2,5 dag acuut gestopt. Wil dit nooit meer!

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Ik heb een dwarslaesie en catheteriseer mezelf enige malen per dag. Nu voor het eerst in vijf jaar was het weer raak. Na een vakantie heb ik waarschijnlijk een virus opgelopen met als gevolg een urineweginfectie. De huisarts schreef dit medicijn voor. De werking was goed, na de derde dag was mijn urine weer helder en de pijn in mijn blaas verdwenen.

09-04-2017 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Voor mijn blaasontsteking heb ik deze antibiotica gekregen van mijn huisarts. Na dag 1 werd ik heel naar wakker; benauwd gevoel, druk op m'n borst, koorts en maag-darm klachten. Gelijk naar mijn huisarts gegaan voor andere antibiotica. Wat nu gelukkig wel goed gaat. Ik raad nitrofurantoine niemand aan.

29-03-2017 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik heb al aantal jaren regelmatig blaasontstekingen, sinds de overgang. Deze antibiotica gebruik ik meerdere malen, ook al enige jaren. Enkele uren na de 1e capsule innemen, nemen mijn klachten al af. Heb nagenoeg geen enkele bijwerking. Zou wel willen dat ik totaal van de blaasontstekingen af was en dit middel niet meer nodig zou hebben, ben ook bang dat ik er resistent [lees meer...]tegen wordt, maar als er mensen zijn, die dit een half jaar aan een stuk slikken, zal dat wel meevallen.

27-03-2017 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Ik heb na het gebruiken van dit medicijn een enorme uitslag gekregen, mijn hele lichaam zat onder de rode vlekken en mijn handen, gezicht en oren zwollen op. Dit kreeg ik ongeveer twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt. Ik heb er nu nog steeds last van. Mijn blaasontsteking was wel meteen weg, maar deze kuur gebruik ik in ieder geval nooit meer. de doktersassistent zegt[lees meer...] dat het hier niet door kan komen, maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit ook hebben en zelf mijn zusje is hiervoor naar de eerste hulp geweest omdat haar keel begon op te zwellen.

14-03-2017 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.

05-03-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.

23-02-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.

28-01-2017 | Man | 64
Ben resistent

13-01-2017 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.

05-01-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontsteking, nog niet eerder zo'n heftige reactie gehad. Na 2 capsules en een hele slechte nacht gestopt. Huisarts gebeld, ga zo andere medicatie ophalen

30-12-2016 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Heb nu in 8 weken 4x blaasontsteking gehad en werd er echt gek van! Cranberry capsules extra en vitaminen contact en veel drinken maar kwam toch terug! Steeds de nitrofurantoine gekregen in het begin niet veel bijwerkingen, maar vanaf de 3e kuur dus wel. Dan weet je dus niet of je ziek bent van je blaasontsteking of van de pillen, toch doorgezet en kuur afgemaakt. Nu sta [lees meer...]ik op onderhoud 's dosis iedere avond gedurende 3 maanden 1 van 50 mg, ben al lang blij als ik er nu eens poos vanaf ben...heeft waarschijnlijk ook met de overgang te maken...

27-12-2016 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Duizelig misselijk hoofdpijn. En zit nu nog met een blaasontsteking.

29-10-2016 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na jaren bij de uroloog te hebben gelopen, kwamen ze tot de conclusie dat ik chronische blaasontsteking heb. Allerlei verschillende soorten antibiotica moeten gebruiken in de perioden dat ik getest werd met bijwerkingen uiteenlopende van diarree tot zware zonne-allergie. Allerminst tevreden daarmee, maar zonder kon ik geen normaal leven lijden... Ik werd al een paar keer o[lees meer...]p onderhoudskuur gezet van 3 maanden, maar nadat de urologen besloten dat ze de oorzaak niet konden vinden, bestrijden ze nu de symptomen. Dit houdt in dat ik nu al 2 jaar elke dag een capsule moet slikken en het ziet er naar uit dat het ook zo blijft de komende paar jaar. Zelf heb ik over deze periode niet veel van de bijwerkingen gemerkt; je darmflora lijdt er natuurlijk onder, omdat je bacteriën dood, daarom wordt het ook ten zeerste aangeraden om Yakult of een andere probiotica te slikken. De enige andere bijwerking die ik gemerkt heb is dat mijn oog af en toe zenuwtrekjes heeft, maar dit is zo zelden dat het bijna niet noemenswaardig is. Aangezien dit een van de 'zachtste' antibiotica is die er is, maak ik mij er in ieder geval geen zorgen over. Het enige waar je dus op moet letten is probiotica slikken en als je andere medicijnen moet slikken, kijken of het niet te zwaar is op je nieren.