Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

paniekaanvallen misselijkheid diarree na de maaltijd paniek aanval vermoeidheid herhaaldelijk overgeven paranoia spierpijn buikklachten braken

Blaasontsteking (343 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

11-01-2018 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Deze medicatie voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking, de verschijnselen daarvan waren snel weg, maar de bijverschijnselen niet Veel pijn in mijn mond, slokdarm en maag, water drinken was zelfs pijnlijk. 2 dagen na stoppen kuur koorts, ik dacht ik ik een griepje had opgelopen,en een verschrikkelijke huiduitslag, vnl onderbenen en voeten. Dermatoxin noemde de h[lees meer...]a dit, kan 3 weken duren voordat het weer weg is. geeft jeuk en een branderig gevoel. Dit med kan zelfs na 1 mnd van de kuur nog bijverschijnselen geven!

07-01-2018 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Acute blaasontsteking met bloed in urine. Huisarts schrijft deze antibioticakuur voor (5 dagen 4 × 50 mg.) Na eerste pilletje plas ik geen bloed meer en verminderen blaasontstekingsklachten direct aanzienlijk. Echter de bijwerkingen begonnen ook al na één uur. Na de tweede capsule kon ik nog amper van de bank afkomen. Migraine en heel misselijk, spierpijnen in mn lijf a[lees meer...]lsof ik zware griep heb en depressieve stemming. Direct huisarts gebeld en in overleg gestopt met deze troep. Lijkt wel vergif. Meer Engelstalige reviews gelezen met veel vergelijkbare en nog ernstigere klachten (ziekenhuis opnames). Dat dit spul verkocht mag worden als geneesmiddel terwijl er zó veel mensen doodziek van worden. Absolute afrader!!!

07-01-2018 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Hoofdpijn, haaruitval, krampen, duizeligheid, warrigheid

24-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.

20-12-2017 | Vrouw | 76
nitrofurantoine (50mg)
de arts schreef iets anders voor weet niet wat is rechtstreeks naar de apotheek gegaan .en kreeg toen dit middel het andere middel werd niet geleverd .al eerder een ander middel gehad en toen geen last weet daar de naam niet meer van .op dit middel meteen na i dag al bijwerkingen . wil het ook niet meer hebben en maak een lijst aan in de computer wat krijg en waar ik last [lees meer...]op heb.de sterkte is 50 mg 4 x daags 1 capsule

01-12-2017 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.

12-11-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kuur bleek onvoldoende effectief. Opschalen naar ander middel (Monuril) was nodig.

07-11-2017 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Kreeg na een aantal uren al knallende koppijn. Dit duurde drie dagen. De vijfde dag kreeg ik pijn in middenrif en longen en werd benauwd. Na het maken van longfoto's ben ik een dag in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat men vermoedde dat ik een longembolie had. Een dag of zes na gebruik kreeg ik kriebelbultjes. Overal behalve op mijn gezicht. Op mijn bovenbenen is het [lees meer...]het ergst, vooral in de nacht.

06-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
3 dagen na de kuur kreeg ik huiduitslag op mijn hele boven lichaam. Gepaard gaande met roodheid en enorme jeuk

28-10-2017 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).

26-10-2017 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na drie capsules zo ziek en pijn overal, zware hoofdpijn, ontzettend braken, misselijk, neiging tot flauwvallen, hartslag 150. Dit was de tweede keer dat ik ze voorgeschreven kreeg en twee keer doodziek, dus nooit meer. Nu nog steeds misselijk, algehele malaise. Gestopt met d kuur en geen nieuwe gekregen.

13-10-2017 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Plussen en minnen/ do’s & don’ts: + werkt snel, slaat snel aan, snel resultaat. - je gaat je er niet erg goed van voelen. + 4x per dag regelmatig innemen. Zet desnoods de timer in je telefoon, en neem pillen en voedsel mee onderweg. Geen dosis overslaan of vergeten. - indien je uitstelt komen de klachten snel opzetten. + samen met voldoende voedsel innemen. - anders w[lees meer...]ordt je misselijk. + gedurende de dag voldoende drinken, liefst extra. - anders grote kans op hoofdpijn. + voldoende rust en slaap nemen. - anders slaap je zomaar door je wekker. Voor een klein pilletje vind ik dit medicijn een grote impact op functioneren.

11-10-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Doet prima zijn werk en helemaal geen last van bijwerkingen. Ik vind alleen 4x per dag slikken wel heel vaak, maar dat is niet anders.

10-10-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!

18-09-2017 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vanwege een blaas en mogelijke nierbekkenontsteking kreeg ik nitrofurantoine. Na het innemen van eerste tablet meer benauwd, heb astma, dacht dat het door het natte weer/druk bezig zijn kwam. Na het innemen van tweede tablet ging het helemaal mis. Ik kreeg het steeds benauwder, praten ging amper net als inspanning leveren. Ik kreeg druk op mijn borst, moest hoesten en [lees meer...]ging piepen. Nadat ik de huisartsenpost had gebeld, moest ik direct komen, rijden mocht niet meer. Daar aangekomen ben ik meteen doorverwezen naar spoed waar ik tot 2 maal toe verneveld moest worden. Nu met vele puffers op een dag, prednison en andere antibiotica aan het herstellen van dit avontuur. Voor mij nooit meer nitrofurantoine of familie ervan (furabid)!

08-09-2017 | Vrouw | 23
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Blaasonsteking gekregen en dit voorgeschreven gekregen. Normaal gesproken 4x 50mg per dag, maar dit keer 2x 100mg per dag. Nooit weer, nog nooit zo misselijk en beroerd geweest van antibiotica. Blaasontsteking wel snel over, geen klachten meer van, maar de bijwerkingen maken me nog zieker.