Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

misselijkheid spierpijn paniekaanvallen buikklachten braken

Blaasontsteking (341 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

12-11-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kuur bleek onvoldoende effectief. Opschalen naar ander middel (Monuril) was nodig.

11-03-2024 | Man | 59

buikklachten braken misselijkheid

Op een aantal bijwerkingen na, niet echt last gehad van diverse klachten (bv geen haaruitval of jeuk) hier beschreven. Dus dat valt op zich wel mee. De blaasontstekingsklachten werden wel geleidelijk aan minder tijdens inname van medicijnen. De buikpijnklachten waren wel dagelijks, en werd wel iets meer als in het begin. Ook vaak ontlasting. Wel ingenomen volgens de voorsc[lees meer...]hriften. Nu een paar dagen na de kuur heb ik nog wel last van buikpijn (ik weet niet of dat normaal is), maar geen misselijkheid meer.

15-02-2024 | Vrouw | 33
Urineweginfectie

paniekaanvallen spierpijn misselijkheid

Urine was op kweek gezet, nadat een standaard onderzoek geen urineweginfectie bleek te tonen. Dag later lag dit medicijn klaar, toch een infectie. Wat een drama, paniekaanvallen, misselijk, vermoeid gevoel en spierpijn. Ik moest eerst 50mg 4 keer daags en toen ik met een zwaar opgeblazen buik en een geel gelaat naar de huisartsenpost ging te horen gekregen dat 2x50 mg, 2 k[lees meer...]eer daags ook mocht. Kuur moest ik toch afmaken. Dit leek veel effectiever tegen de blaasontsteking. Die is weg. Paracetamolspiegel opbouwen is echt aangeraden bij dit middel en neem het NIET op nuchtere maag. Heb ik vandaag wel gedaan en verga van de spierpijn. Nog anderhalve dag, blij als ik hiermee klaar ben. Veel poepen en regelmatig diarree.

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.

20-06-2023 | Vrouw | 35
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Deze kuur gebruikt voor blaasontsteking. Tijdens inname soms een misselijk gevoel. Zodra kuur gestopt was last van jeuk op het hele lichaam. Jeuk hield niet meer op. Hierover huisarts ingelicht. 2 weken na gebruik nog steeds last van jeuk maar plotseling met griezeltjes over hele lichaam die vervolgens veranderde naar rode plekken op armen en benen. Tevens uitblijvendr me[lees meer...]nstruatie. Voor miu nooit meer deze kuur.

22-10-2022 | Vrouw | 26
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Ik heb helaas al een tijdje last van een hardnekkige urineweginfectie. Nadat amoxicilline/clavulaanzuur niet aan sloeg, zijn de bacteriën op kweek zijn gezet. Blijkt te gaan om E. Coli en Klebsiella p. Daarna dus nitrofurantoïne voorgeschreven gerekegen. Na alle bijwerkingen en ervaringen gelezen te hebben durfde ik bijna niet meer te starten, ook was ik niet enthousias[lees meer...]t omdat klebsiella p. redelijk resistent lijkt te zijn tegen dit medicijn. Ik was toch gestart met de kuur, maar ik moet zeggen dat de bijwerken zijn meegevallen. Gisteren werd ik wel even ziek gezien ik de pillen op een (iets te lege) maag had ingenomen (weinig trek door de zwangerschapsmisselijkheid), daarna werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Inmiddels zit ik op de laatste dag, maar mijn urinefweginfectie is nog niet weg 😔 Qua bijwerkingen viel het wel mee (terwijl ik meestal echt slecht tegen antibiotica kan) maar het heeft helaas niet het gewenste effect gehad voor mij.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

02-08-2019 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.

23-11-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Het middel heeft wel geholpen tegen de blaasontsteking, maar ik heb er wel neuropathie aan over gehouden. Er is tweemaal onderzoek naar verricht, maar niks aan te doen. Ik heb het gevoel van "kruipende mieren" in mijn handen en voeten.

07-10-2018 | Man | 52
Nieraandoening
Had veel pijn in de nierstreek en had stikkende urine.Huisarts gaf me dit medicijn en het werkte bij de eerste capsule.Ben wel duizelig en heb spierpijn en Gewrichtspijn,kan het smorgens na inname een uur later gelijk merken.Belangrijk om het met voldoende voedsel in te nemen anders misselijkheid.

24-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.

01-12-2017 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.

06-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
3 dagen na de kuur kreeg ik huiduitslag op mijn hele boven lichaam. Gepaard gaande met roodheid en enorme jeuk

28-10-2017 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).

10-10-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!

28-07-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Was na het lezen van de reacties behoorlijk geschrokken en dacht deze kuur slik ik niet verder. Na één capsule met water ingenomen te hebben ook behoorlijk misselijk en overal spierpijn, echter staat in de bijsluiter duidelijk vermeld dat het met zuivel ingenomen moet worden i.vm. voorkomen van misselijkheid. Sinds ik het op de juiste wijze inneem is deze kuur prima te doe[lees meer...]n gelukkig.