nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

27-12-2016 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Duizelig misselijk hoofdpijn. En zit nu nog met een blaasontsteking.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

02-08-2019 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.

23-11-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Het middel heeft wel geholpen tegen de blaasontsteking, maar ik heb er wel neuropathie aan over gehouden. Er is tweemaal onderzoek naar verricht, maar niks aan te doen. Ik heb het gevoel van "kruipende mieren" in mijn handen en voeten.

07-10-2018 | Man | 52
Nieraandoening
Had veel pijn in de nierstreek en had stikkende urine.Huisarts gaf me dit medicijn en het werkte bij de eerste capsule.Ben wel duizelig en heb spierpijn en Gewrichtspijn,kan het smorgens na inname een uur later gelijk merken.Belangrijk om het met voldoende voedsel in te nemen anders misselijkheid.

24-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.

01-12-2017 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.

06-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
3 dagen na de kuur kreeg ik huiduitslag op mijn hele boven lichaam. Gepaard gaande met roodheid en enorme jeuk

28-10-2017 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).

10-10-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!

13-01-2017 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.

27-02-2021 | Man | 50
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking genomen Na stoppen erg veel jeuk, hoop dat het jeuk snel weer verdwijnt. Ben ook begonnen met fysiotherapie dat heeft ook geholpen

13-08-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Als gevolg van een blaasontsteking eerst monuril voorgeschreven gekregen (1x zakje oplossen). Helaas kwam na gebruik de blaasontsteking na 2 dagen terug. Opnieuw antibiotica kuur gekregen, dit keer nitrofurantoine. Vrijwel geen last gehad van bijwerkingen (behalve lichte vermoeidheid) en klachten na 1 dag weg. Vergeleken met monuril zelfs aanzienlijk minder last van bijwer[lees meer...]kingen. Na het lezen van de ervaringen van anderen was ik aardig afgeschrikt over het gebruik van dit medicijn, maar dit was totaal niet nodig geweest. Mij is het heel goed bevallen.

17-07-2020 | Vrouw | 23
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Prima antibiotica, meerdere keren geslikt en nooit klachten van gehad, misschien wat lichte hoofdpijn maar dat was alles. Blasontsteking is verdwenen :)

27-04-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Over het algemeen zijn er wel veel bijwerkingen te benoemen, maar ik zou het middel, indien nodig, weer nemen. Bovendien heb ik ooit een nierbekkenontsteking gehad en dat wil ik nooit meer. De eerste dag van de antibiotica voelde alsof het mijn klachten van de destijdse nierbekken ontsteking opwekte. Dat gaf mij dubbele gedachten. Oh ik ben precies optijd, ik ben te laat m[lees meer...]et de antibiotica of de antibiotica werkt averechts. (Een maand vokr de antibiotica mijn nierbekken op functioneren getest en die werkte toen optimaal.) Echter werden mijn rugklachten tijdens die eerste antibiotica dag ineens immens. Aangezien mijn kuur zou aflopen op een zondag en ik na 3 dagen amper verschil merkte heb ik de huisarts gebeld met de vraag of ik er niet verstandig aan zou doen om extra tabletten op te halen. Dit werd echter afgeraden, tenzij ik er dinsdag nogsteeds last van heb. Eerder had ik geen last van ernstige rugklachten tijdens de blaasontsteking. Ik was onwijs moe. Ik was draaierig en maakte soms dezelfde balans inschattingen als mijn vader. Hij heeft dit als gevolg van Parkinson. Dat vond ik daarom de eerste dag erg zorg wekkend, maar wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik had hoofdpijn, was misselijk, moe en heb ruim een halve week mijn studie en werk niet goed kunnen vervolgen. Daar baalde ik van, want normaal bij een blaasontsteking geneest het vanzelf en kon ik helder werken. Soms op een toilet maar goed, het kon. Daarom ben ik er wel van overtuigd dat dit door de antibiotica komt. Door de lage dosis per pil (50mg ipv 100mg) moest ik om de 6 uur het medicijn slikken, dus ook middernacht wakker worden. Het beste kunnen de medicijnen met eten worden ingenomen, dus voor het slapen gaan smeerde ik een boterham. Dat maakt mij dan ook meer vermoeid. Ik had het gevoel alsof ik veel meer at dan normaal en ik was emotioneler. Ook kreeg ik naar het einde van de kuur toe nachtmerries die zeer fantasierijk waren. Tot wel 4 verschillende op 1 avond. Valse dieren, spinnennesten, levent meubilair en het zien van het witte licht waar men over speekt. Van alles kwam voorbij. Inmiddels ben ik klaar met de kuur en heb ik last van buikpijn en diaree. Al met al, de bijwerkingen zijn wel erg veel. Anderzijds wil je echt geen nierbekkenontsteking. Dat houdt veel langer aan dan een kuur van 5 dagen. Als ik dan zou mogen kiezen, kies ik toch liever een kuur. Kleine sidenoot. Ik merk dat mijn blaasontsteking jaarlijks in precies dezelfde maand van het jaar op haar piek is. Ik heb terugkerende blaasontstekingen maar elk jaar heb ik in april een antibiotica kuur nodig. Kwam ik bij toeval achter. Zo schijnt er tot wel 20% meer antibiotica tegen blaasontsteking verkocht te worden in de zomer. Dat zou weer verband houden met hormonen en dergelijke. Mochten andere dit dus ook hebben. Wellicht goed om te denken over iets preventiefs voor die specifieke maanden. :) (Dit was overigens niet de eerste keer dat ik het middel slikte. Eerdere keren kan ik mij geen bijwerkingen meer herrineren.)

22-04-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Blaasontsteking, zeer sterk onaangenaam ruikende urine. Al snel geen klachten meer en geen bijwerkingen

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum