nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

23-02-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

07-02-2021 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

11-01-2021 | Vrouw | 66
nitrofurantoine (50mg)
terugkerende blaasontsteking. veel winden wat heel erg vervelend is . ik weet niet of het een bijwerking is? het werkt bijna niet ik heb een nare geur aan mijn urine . nu heb van de apotheek andere nitrofurantoin gekregen en de geur is weg .

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Loop al langer dan een maand rond met een blaasontsteking. Na een week afwachten de HA gebeld en kreeg Nitrofurantoine voorgeschreven. Leek meteen te helpen zonder bijwerkingen. 2 dagen na de kuur opnieuw klachten. Kreeg hierna amoxicilline. Dit bleek ook niet effectief. Daarna toch weer een kuur Nitrofurantoine. Deze keer helemaal niet geholpen. Nu maar weer een andere ku[lees meer...]ur proberen..

22-11-2019 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Enkele maanden geleden heb ik dit middel gekregen tegen blaasontsteking. Dit was een kuur van 5 dagen. Op wat hoofdpijn na geen klachten gehad en de blaasontsteking was weg. Het middel werkte snel dus tevreden. Echter heb ik nu weer een blaasontsteking en weer dit middel gekregen.. Een half uur na inname van de eerste capsule kreeg ik ernstige jeuk aan handen en voeten w[lees meer...]at ik kan vergelijken met eczeem /netelroos. Ook werd ik iets benouwd. Ik heb contact opgenomen met de huisartsenpost en mocht antihistamine innemen. Ik heb de antihistamine voor mijn Hedera allergie. Dit heeft geholpen. Welk antibioticum ik nu krijg is nog onduidelijk ivm resistentie.

21-10-2018 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Zeer eng medicijn!!, blaasontsteking was weg na 2 dagen dacht ik! Na de kuur van 5 dagen begon ik weer een blaasontsteking te krijgen met daarbij hel veel nier/ rugpijn, kon haast niet lopen. Uiteindelijk 40 pillen geslikt. Nu 3 dagen na de antibiotica trekt de rugpijn eindelijk weg. Blaasontsteking is hopelijk wel over, geen klachten meer.

18-09-2018 | Vrouw | 58

01-07-2018 | Vrouw | 71
nitrofurantoine
Blaasontsteking
9/6 enorme koliekkrampen, ging over 1 wk nergens last van. Toen week later weer enorme kramp- ging weer over, maar de dagen daarop ging de kramp niet meer over maar werd een beetje chronisch zeurend. Naar HA - blaasontsteking. Dacht overal aan maar daaraan niet: geen pijn met plassen, geen bloed in urine

15-02-2018 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Ik heb copd, Heb sinds ik dit medicijn gebruik ontzettende pijn aan mijn longen.en ben kortademig , Ben moe , misselijk Vreselijke bijwerkingen dus

09-02-2018 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
ik had in het begin een beginnende blaasontsteking. Na drie dagen Nitrofurantoine 50 mg te hebben gebruikt zijn de bijwerking zo danig dat ik het gevoel heb dat ik me slap en ziek voel , heb constant hoofdpijn en kan niet naar buiten i.v.m darmkramp en diarree. Wat mij betreft hoef ik dit medicijn nooit meer.

07-01-2018 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Hoofdpijn, haaruitval, krampen, duizeligheid, warrigheid

20-12-2017 | Vrouw | 76
nitrofurantoine (50mg)
de arts schreef iets anders voor weet niet wat is rechtstreeks naar de apotheek gegaan .en kreeg toen dit middel het andere middel werd niet geleverd .al eerder een ander middel gehad en toen geen last weet daar de naam niet meer van .op dit middel meteen na i dag al bijwerkingen . wil het ook niet meer hebben en maak een lijst aan in de computer wat krijg en waar ik last [lees meer...]op heb.de sterkte is 50 mg 4 x daags 1 capsule

12-11-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kuur bleek onvoldoende effectief. Opschalen naar ander middel (Monuril) was nodig.