nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

08-04-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Voor het eerst dat ik een medicijn ging googlen, maar hier ondervind ik wel echt bijwerkingen van: moe, down, opgeblazen gevoel, heb het idee dat ik 2 kilo ben aangekomen, ik ben blij dat mn kuur morgen is afgelopen.

10-03-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Vanwege een buikgriep die ik had gehad heb ik een blaasontsteking gekregen. Dus naar de dokter voor een receptje antibiotica. Ik was een beetje huiverig voor de bijwerkingen die ik hier las. Maar toch gekozen voor inname. Op moment van de eerste pil was ik me expres heel bewust van mijn gemoedstoestand en energie. Ik voelde me eigenlijk heel goed en energiek (was net he[lees meer...]lemaal clean na de buikgriep ;-)) Maar na een paar uur begon het; een heeel zwaar moe gevoel en alle energie was weg. En s nachts kreeg ik giga koppijn en mijn nek zat vast. Dit bleef aanhouden gedurende dag 2. Ook paracetamol hielp niet. Mijn dochter zei zelfs of ik kon ophouden sjagerijnig te zijn. Maar ik was totaal gevoelloos of een soort van depri geworden. En totaal uitgeblust. De ochtend van dag drie heb ik de huis arts gebeld en overlegd. Ze kenden de bijwerkingen niet (lazen de bijsluiter voor...). Maar ik mocht stoppen. Ik heb voor de zekerheid nu een zakje voor een (1!) Dag. De apotheek kende trouwens de bijwerkingen wel achteraf.. En wat gebeurde er nadat ik was gestopt: gedurende de dag trok de mist weer op en voel ik me weer de oude! Pfffff ontsnapt aan de chemische troep! Het zakje monuril 3000 ligt klaar. Ik ga hier de bijwerkingen ook maar even van lezen...maar dat duurt gelukkig maar 1 dag! Veel wijsheid en beterschap voor de lezers hier!

12-02-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Ik had dit middel voorheen nog nooit geslikt en ben nadat ik 2 pillen had geslikt gaan zoeken op internet omdat ik wilde weten wat eventueel de oorzaak zou zijn geweest om dit middel voor te schrijven. Aangezien ik al een paar dagen was doorgelopen met blaasontsteking en men bang was dat het al richting de nieren zou uitbreiden dacht ik dat dit de reden was om een ander so[lees meer...]ort antibiotica voor te schrijven. Ik ben enorm geschrokken van alle ervaringen van mensen die ik op internet tegen kwam. Omdat ik echter na 2 pillen nog niets had gemerkt hoopte ik dat het mee zou vallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al 4 dagen ziek was als gevolg door de griep dus helemaal lekker was ik niet maar ik begon weer iets op te knappen. Totdat pil nummer 3 werd geslikt..., wat een ellende !! Ik kreeg werkelijk nog veel meer dan alleen griep, barstende hoofdpijn, heftig transpireren, hartkloppingen, benauwdheid, ontzettend misselijk, diarree, duizeligheid, koorts, huiduitslag, jeuk en brandende huid, spierpijn, futloos. Dag nummer 3 was echt het dieptepunt, als ik dood zou gaan dan was het een uitkomst althans zo voelde het en dit heb ik ook zo uitgesproken. Zo slecht en beroerd heb ik mij nog nooit gevoeld. Ik heb in elk geval totaal geen kracht meer, het heeft mij compleet onderuit gehaald. Dag nummer 4 breng ik door in bed. Heb nu nog ontzettend veel pijn aan mijn hoofdhuid dus die haaruitval zal ook nog wel komen maar dan breekt echt de hel los... Ook heb ik niet het idee dat mijn blaasontsteking weg is. Ongelooflijk dat dit middel wordt voorgeschreven en dat het überhaupt in de handel is. Het zou werkelijk verboden moeten worden !! Ik slik het nooit meer en zal officieel de bijwerkingen en ervaring melden bij mijn huisarts, apotheek alsook de fabrikant. Had ik maar vertrouwd op mijn onderbuik gevoel toen ik het las. Ik wil niemand bang maken maar bij mij waren de bijwerkingen enorm, wees dus gewasrschuwd.

11-01-2018 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Deze medicatie voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking, de verschijnselen daarvan waren snel weg, maar de bijverschijnselen niet Veel pijn in mijn mond, slokdarm en maag, water drinken was zelfs pijnlijk. 2 dagen na stoppen kuur koorts, ik dacht ik ik een griepje had opgelopen,en een verschrikkelijke huiduitslag, vnl onderbenen en voeten. Dermatoxin noemde de h[lees meer...]a dit, kan 3 weken duren voordat het weer weg is. geeft jeuk en een branderig gevoel. Dit med kan zelfs na 1 mnd van de kuur nog bijverschijnselen geven!

07-01-2018 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Acute blaasontsteking met bloed in urine. Huisarts schrijft deze antibioticakuur voor (5 dagen 4 × 50 mg.) Na eerste pilletje plas ik geen bloed meer en verminderen blaasontstekingsklachten direct aanzienlijk. Echter de bijwerkingen begonnen ook al na één uur. Na de tweede capsule kon ik nog amper van de bank afkomen. Migraine en heel misselijk, spierpijnen in mn lijf a[lees meer...]lsof ik zware griep heb en depressieve stemming. Direct huisarts gebeld en in overleg gestopt met deze troep. Lijkt wel vergif. Meer Engelstalige reviews gelezen met veel vergelijkbare en nog ernstigere klachten (ziekenhuis opnames). Dat dit spul verkocht mag worden als geneesmiddel terwijl er zó veel mensen doodziek van worden. Absolute afrader!!!

07-11-2017 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Kreeg na een aantal uren al knallende koppijn. Dit duurde drie dagen. De vijfde dag kreeg ik pijn in middenrif en longen en werd benauwd. Na het maken van longfoto's ben ik een dag in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat men vermoedde dat ik een longembolie had. Een dag of zes na gebruik kreeg ik kriebelbultjes. Overal behalve op mijn gezicht. Op mijn bovenbenen is het [lees meer...]het ergst, vooral in de nacht.

26-10-2017 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na drie capsules zo ziek en pijn overal, zware hoofdpijn, ontzettend braken, misselijk, neiging tot flauwvallen, hartslag 150. Dit was de tweede keer dat ik ze voorgeschreven kreeg en twee keer doodziek, dus nooit meer. Nu nog steeds misselijk, algehele malaise. Gestopt met d kuur en geen nieuwe gekregen.

18-09-2017 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vanwege een blaas en mogelijke nierbekkenontsteking kreeg ik nitrofurantoine. Na het innemen van eerste tablet meer benauwd, heb astma, dacht dat het door het natte weer/druk bezig zijn kwam. Na het innemen van tweede tablet ging het helemaal mis. Ik kreeg het steeds benauwder, praten ging amper net als inspanning leveren. Ik kreeg druk op mijn borst, moest hoesten en [lees meer...]ging piepen. Nadat ik de huisartsenpost had gebeld, moest ik direct komen, rijden mocht niet meer. Daar aangekomen ben ik meteen doorverwezen naar spoed waar ik tot 2 maal toe verneveld moest worden. Nu met vele puffers op een dag, prednison en andere antibiotica aan het herstellen van dit avontuur. Voor mij nooit meer nitrofurantoine of familie ervan (furabid)!

08-09-2017 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Blaasonsteking gekregen en dit voorgeschreven gekregen. Normaal gesproken 4x 50mg per dag, maar dit keer 2x 100mg per dag. Nooit weer, nog nooit zo misselijk en beroerd geweest van antibiotica. Blaasontsteking wel snel over, geen klachten meer van, maar de bijwerkingen maken me nog zieker.

31-08-2017 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Blaasontsteking wel gelijk weg, maar wat een troep zeg, met nare bijwerkingen: koortsig, pijn aan buik rechts aan darm/nieren, steken zij, slapend rechterbeen, onrustig slapen, emotioneel een wrak. Ik slik deze nooit meer!

26-07-2017 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
De eerste twee dagen nam de buikpijn af. Op de derde dag kreeg ik ineens een hevige buikpijn. Nog heviger dan de pijn die ik had door de blaasontsteking. Ik kon niet zitten of lopen van de pijn. Ik begon ook misselijk te worden. Op de vijfde dag werd ik grieperig en leek het alsof ik er een buikgriep bij kreeg. Dag 6 naar de huisarts gegaan omdat ik zo beroerd was. Er war[lees meer...]en geen ontstekingswaarde waarneembaar en ik had ze al 5 dagen genomen, dus moest ik meteen stoppen. In de loop van de dag begon ik mij beter te voelen. Ik kan heftig reageren op medicijnen maar dit... voor mij nooit meer deze antibiotica. Het heeft wel zijn werk gedaan tegen de blaasontsteking.

09-07-2017 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
Zou graag willen dat ik eraf kon komen niks helpt zonder medicijnen

07-07-2017 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Na enkele dgn flink pijn bij plassen deze kuur gekregen van huisarts. De 2de dag werd ik ineens heel beroerd, tintelende vingers, pijnlijke kuitspieren, knikkende knieen, trillende handen en zweten. Koortsig. Flauwval neigingen. Ontzettend misselijk(tegen spugen aan) Ik ben direct gestopt. Neem deze nooit meer. Pijn bij het plassen is wel weg maar gebruik ook hydrofiele c[lees meer...]reme voor de schrale boel dus weet niet welke het branderige weg heeft gehaald.

12-06-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Voor mij nooit meer dit medicijn. Vreselijk benauwd (COPD patiënt) en longaanval hierdoor gekregen en misselijk met overgeven. Na 2,5 dag acuut gestopt. Wil dit nooit meer!

09-04-2017 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Voor mijn blaasontsteking heb ik deze antibiotica gekregen van mijn huisarts. Na dag 1 werd ik heel naar wakker; benauwd gevoel, druk op m'n borst, koorts en maag-darm klachten. Gelijk naar mijn huisarts gegaan voor andere antibiotica. Wat nu gelukkig wel goed gaat. Ik raad nitrofurantoine niemand aan.

27-03-2017 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Ik heb na het gebruiken van dit medicijn een enorme uitslag gekregen, mijn hele lichaam zat onder de rode vlekken en mijn handen, gezicht en oren zwollen op. Dit kreeg ik ongeveer twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt. Ik heb er nu nog steeds last van. Mijn blaasontsteking was wel meteen weg, maar deze kuur gebruik ik in ieder geval nooit meer. de doktersassistent zegt[lees meer...] dat het hier niet door kan komen, maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit ook hebben en zelf mijn zusje is hiervoor naar de eerste hulp geweest omdat haar keel begon op te zwellen.