Ervaringen met Cilest

30-11-2016 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn leeftijd is nu 49 jaar, dus bijna in de overgang. Mijn klachten waren onregelmatige hevige bloedingen. Onderzoek liet geen bijzonderheden zien (gelukkig), dus het advies was 'de pil' en dan af en toe stoppen om te kijken of ik nog ongesteld word. Begonnen met de meest voorgeschreven pil, hier werd ik echt beroerd van. Nog een andere pil geprobeerd, daar werd ik lekker[lees meer...] sjaggereinig van.. Toen Modicon en Neocon, dat ging prima, maar die zijn uit de handel genomen. In overleg met de huisarts nu Cilest. Gaat prima, nergens last van. Het is wel een dure pil (bijna 20 euro per drie maanden).

08-01-2017 | Vrouw | 39
ethinylestradiol/norgestimaat (35ug/0,25mg)
Heb 15 jaar microgynon 30 geslikt. Nergens kast van gehad tot vorig jaar oktober. Stekende pijn rondom eileiders, het gevoel om dagelijks ongesteld te worden, buikpijn en pijnlijke borsten. In overleg met huisarts geswitcht van pil. Nu cilest. Slik de pil sinds 2 december. Heb als bijwerking pijnlijke en gespannen borsten.

15-08-2022 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Jaren Ethinylestradiol geslikt om mijn acne te bestrijden. Acne bleef weg maar dat was het enige positieve. Altijd stemmingswisselingen en woedeuitbarstingen. Ook depressies en vreselijk migraine gehad. Nooit aan Ethinylestradiol gelinkt en geen arts die zei dat het daardoor kwam. Wel kreeg ik andere diagnoses. Tot de dag dat ik stopte omdat ik een kinderwens had. [lees meer...] Geen hoofdpijn meer en andere klachten en er kwam zoveel rust in mijn lijf. Nooit dat ik Ethinylestradiol ooit nog ga slikken. Vreselijke jaren gehad hierdoor. Nu kan ik eindelijk gaan leven.

29-01-2013 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/norgestimaat
Altijd microgynon 30 geslikt, maar merkte dat ik een stuk beter in m'n vel zat tijdens mijn menstruatie/stopweek. Toch gevraagd om een andere pil en toen kreeg ik de Cilest. In het begin dacht ik dat alles goed ging, tot ik regelmatig tussentijds bloedverlies had en na een tijdje zelfs het idee had dat ik gek aan het worden was qua stemmingswisselingen. Voor mij en mijn om[lees meer...]geving echt verschrikkelijk!! Libido was wel goed, en verder ook geen andere bijwerkingen. Maar dat bedroefde depressie gevoel met zware gedachtes trek ik echt niet.. Nu een nieuwe poging met de Yasmin.. Ben benieuwd!

18-01-2019 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/norgestimaat (35ug/0,25mg)
Ik heb eerst een andere pil gehad heb deze 1,5 jaar geslikt nooit bijwerkingen gehad , tot dat deze niet meer leverbaar was, heb nu een andere cilest ben er totaal niet tevreden mee ergere bijwerkingen, ben continu misselijk en maag darm problemen verstoppingen . Assistente hierover gebeld zij zeggen dat het aan de hormen ligt en dit even de tijd nodig heeft om aan mijn li[lees meer...]chaam te wennen, ik zit wel mooi met gebakken peren ik ben continu misselijk en krijg geen ander pil moet 2 maanden wachten, en als het dan niet over is dan gaan ze kijken naar een andere pil ...pffffff

17-10-2012 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/norgestimaat
slik de Cilest nu ongeveer 4 jaar mischien langer.. de eerste jaren zeer tevreden, kreeg daarna de goedkopere variant hierdoor kreeg ik stemmingswisselingen, huilbuien heb toen aangedrongen om de echte Cilest weer te slikken ging prima.. tot een paar maanden heb steeds doorbraakbloedingen en spotting. ben van de Cilest 4 kilo aangekomen. heb nu de Yasmin gekregen om te bek[lees meer...]ijken of het de spotting tegen gaat.

12-05-2019 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Eerst een paar jaar aan de Yasmin geweest, waar ik op een gegeven moment doorbraakbloedingen van kreeg. Hierna Cilest voorgeschreven gekregen tegen de doorbraakbloedingen. Kreeg enorm veel acne en stemmingswisselingen hierdoor, en helaas zijn de doorbraakbloedingen ook niet verdwenen (na 3 maand). Voor mij helaas op naar de volgende pil.

16-05-2018 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/norgestimaat (35ug/0,25mg)
de enige pil waarbij ik geen doorbraakbloedingen heb, maar wel veel last heb van de hoeveelheid hormonen die er in zitten. vooral stemmingswisselingen zijn erg vervelend, puistjes zijn te doen.

24-01-2010 | Vrouw

13-05-2008 | Vrouw
ethinylestradiol/norgestimaat
Na langdurig gebruik kreeg ik enorme hoofdpijn. N.a.v. een tip om met de pil te stoppen is mijn hoofdpijn echt afgenomen. Ik gebruikte de pil al 16 jaar!