Ervaringen met Microgynon '30'

Candida-infectie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

30-04-2014 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel
Sinds mijn 15e gebruik ik dit middel en ben nu 36, het heeft altijd prima gewerkt als zwangerschapspreventie. Het enige nadeel is dat ik erdoor ben aangekomen en tijdens mijn stopweek altijd 1 a 2 dagen last krijg van migraine

17-03-2014 | Vrouw | 27
Endometriose
Vroeger deze pil van de huisarts gehad, toen ik erge humeurs schommelingen kreeg en me depri voelde gevraagd voor een nieuwe pil. Nu jaren later een kinderwens en endometriose ontdekt, tot nader onderzoek weer microgynon voorgeschreven gekregen door gynaecoloog. Dit heb ik 3 maanden volgehouden, maar na weer erge stemmingswisselingen, onzekerheid, down, depressie, toch wee[lees meer...]r bij de huisarts het verzoek ingediend voor de pil die ik wel goed verdroeg. Nu afwachten wat de specialist ervan vind, maar ik trok het niet meer. Het voordeel was dat ik grotere borsten kreeg van microgynon, maar dat was ook het enige voordeel.

07-01-2014 | Vrouw | 41
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na ruim een jaar het Implantaat Implanon in mijn arm te hebben gehad, heb ik dit moeten laten verwijderen door de huisarts omdat ik 4 weken niet menstrueerde en vervolgens 4 weken onafgebroken ongesteld was en dit tot lichamelijke klachten leidde. Ze heeft mij toen Microgynon 30 voorgeschreven. Al vanaf de eerste week merkte ik dat ik hele heftige maag/buikklachten kreeg. [lees meer...]Zware misselijkheid met braakneigingen, opgeblazen maag en buik. Zo erg dat ik er 's nachts niet van kon slapen. Ook ben ik in een depressie terecht gekomen. Toch heb ik de drie maanden volgehouden in de hoop dat de klachten zouden verminderen, maar helaas, ik was redelijk klacht-vrij in de stopweek maar zodra ik weer een paar dagen met de nieuwe strip bezig was kwamen de klachten weer even heftig terug. Tevens last van (zware) vermoeidheid. Ook ben ik in een korte periode de nodige kilo's aangekomen maar dat vind ik het minst erge want mijn menstruaties zijn zonder anticonceptie niet vol te houden vanwege de heftigheid en hoeveelheid. Helaas dus nu ook met de pil moeten stoppen en vandaag informatie meegekregen over de Nuvaring, in de hoop dat dit middel wél geschikt voor mij zal zijn. Ik neem bijwerkingen graag op de koop toe zoals gewichtstoename/hoofdpijn/vermoeidheid, maar depressies en zware misselijkheid beheersen je leven helaas ook en daarom deze laatste hoop met de Nuvaring...

19-12-2013 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
Sinds mijn 15e levensjaar ben ik aan de pil gegaan. Mijn menstruatie zou lichter worden is mij beloofd. Dit gebeurde niet. Ook zou ik mijn menstruatie moeten kunnen regelen met de pil en ook dat gebeurde niet. Ik werd gewoon volgens mijn cyclus ongesteld. Ik moest een zwaardere pil dat was de oplossing. Niet dus. Zelfde verhaal. Nog 1 zwaarder en dan was het ook de laatste[lees meer...] pil die ik kon proberen. Hier werd ik erg misselijk van ondragelijk. Ook kon ik nog steeds mijn menstruatie niet regelen en werd ik down van dit medicijn. Enige positieve is dat ik tijdens het gebruik van al die pillen niet zwanger ben geraakt dus dst doet hij dan wel goed.. ik ben 1 feb 2012 overgestapt naar de mirena spiraal bevalt veel beter. Nooit meer de pil voor mij!

18-12-2013 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb de afgelopen jaren verschillende pillen geprobeerd. Echter bij alle vormen had ik last van gewichtstoename en hoofdnadeel migraine tijdens de stopweek. Waarbij ik vaak minimaal 1 dag niet kon functioneren. Juiste migraine medicatie helpt inmiddels redelijk, maar ook daar heb ik veel last van de bijwerkingen. Er is een middel waarbij ik daarvan geen last heb, maar de[lees meer...]ze zijn onwijs duur en worden niet meer vergoed door de verzekering. En als iedere keer migraine mij dan 20 euro kost dan ben je snel geneigd om een andere manier van anti-conceptie te zoeken omdat ik zonder pil geen last heb van deze vorm van migraine.

28-11-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
ik heb nergens last van en ben zeer tevreden normaliter heb ik tijdens mijn menstruatie erge buikkrampen en kan ik helemaal niets. dankzij de pil heb ik deze niet meer, hierdoor voel ik me prettiger en zelfverzekerder voor tijdens en na mijn menstruatie.

13-11-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Begonnen op mijn 13e en eigenlijk nooit problemen mee gehad tot mijn 17e. Mijn menstruatie werd plotseling heel erg zwaar (het duurde 7 dagen tot ik stopte met hevig bloeden). Op mijn 18e kreeg ik last van migraine en ernstige steken in mijn rechter onderbuik. Hiervoor naar de huisarts geweest, diverse onderzoeken gedaan en men kwam er niet achter wat het was. De huisarts [lees meer...]begon toen ook minder interesse te tonen (misschien dacht hij dat ik me aanstelde) en ik besloot er maar mee te leven. Tot ik verhuisde naar Engeland. Ik kreeg een andere huisarts en bij de 'intake' vertelde ik over mijn buikpijn. Zonder ook maar een onderzoekje wist ze dat het mijn galblaas was en dat het veroorzaakt kon worden door de pil, dus stopte ik voor 3 maanden om te kijken of het beter ging. Ik zat een stuk beter in mijn vel en de buikpijn was plotseling weg. Nu heb ik een nexplanon implantaat (ingebracht door een specialistische verpleegkundige) en geen klachten meer. Ik kan de pil wel aanraden want het is effectief als je het niet vergeet, maar bij mij jammer genoeg bracht het uiteindelijk klachten op.

05-11-2013 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik neem deze pil nu 3 maanden (eerste doosje is dus bijna op) en heb gemerkt dat ik meer last heb van PMS deze laatste tijd dan voordien, met pieken die bijna op de dag correct de hoogte inschieten. DIe PMS houdt dan in dat ik wat neerslachtig ben, heel snel woedend en enorm arrogant, iets meer dan een week voor de stopweek. Door deze ervaringen te lezen van medegebruikste[lees meer...]rs valt het me plots op dat die hoofdpijn die ik bijna dagelijks heb nog maar in die laatste 3 maand voorkomt, en ik ook veel puistjes heb die ik vroeger helemaal niet had. Ik had al een vermoeden door die overduidelijke PMS dat deze pil niet goed is voor mij, en nu ben ik het zeker: ik stap over naar iets anders. Enkel jammer dat ze mijn oude pil niet meer maken (cyleste), jaren genomen en nooit last mee gehad.

24-10-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Longembolie
Heb aantal jaren micrygynon 30 gebruikt als anticonceptie. Werd in mei 2003 met spoed opgenomen met longembolie. Links 80% dicht, rechts 65% dicht. Heb 3dgn op IC gelegen en daarna nog 5dgn op longafdeling. Daarna ruim half jaar bloedverdunners gehad. Was bijna dood geweest. Sindsdien geen pil maar spiraaltje.

24-10-2013 | Vrouw | 47
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Longembolie
Ik had na veel jaren gebruik van deze 'pil' op een avond last van heel erge benauwdheid, raakte compleet weg, en bleek in het ziekenhuis 15 longembolieën te hebben, centraal in de longen aan beide zijden. Ik was bijna dood. De arts vertelde me dat ik gelijk moest stoppen met de pil, dat was de aanstichter van deze longembolieën.

20-08-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Sinds mn 14e slik ik deze pil. Deze heb ik toen voorgeschreven gekregen omdat ik last had van acne. De acne is sindsdien niet minder geworden maar juist erger. Zo erg zelf dat ik 3 jaar geleden 12 wkn antibiotica heb geslikt en 1,5 jaar geleden heb ik dat weer gedaan. De huisarts heeft nooit gezegd dat de pil ermee te maken kon hebben. De afgelopen 4 maanden heb ik de pil [lees meer...]niet meer geslikt vanwege erge hoofdpijn. Op internet las ik dat dat door de pil kon komen. De puistjes verdwenen langzaam aan en de hoofdpijn ook. Na 4 maanden ben ik weer begonnen met het slikken van de pil en nu na 2 weken zit mn gezicht weer helemaal vol met puistjes. Voor mij is het nu wel duidelijk, ik stop direct met het slikken van deze pil!

26-06-2013 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu een half jaar, en ben er erg tevreden over. Nergens last van gehad, allen af en toe een wat opgeblazen buik, maar ja, dat ondervind ik niet als last. Verder geen hoofdpijn of andere klachten, echt helemaal tevreden!

03-06-2013 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel
zonder problemen genomen, geen bijwerkingen ervaren. Via de huisarts vanwege recidiverende blaasontstekingen overgestapt naar modicon wat ik nu nog steeds gebruik.

17-05-2013 | Vrouw | 31
Hoofdpijn
Ik slik deze pil nu 3 jaar, daarvoor heb ik ook af en aan de pil geslikt. Ik vind het allereerst irritant dat je steeds weer een andere pil krijgt bij de apotheek, ze zeggen dat het dezelfde pil is maar soms heb ik een beetje mijn twijfels of het precies hetzelfde is. Ik ben nu, na mijn stopweek, gestopt met de pil. Ik heb diverse klachten en ga nu kijken hoe dat is zon[lees meer...]der de pil te slikken. Klachten zijn o.a hoofdpijn, veel slapen, soms een beetje depri, gewichtstoename etc. Geen idee of dit inderdaad door de pil komt, maar ik lees er veel klachten over dus ik ga er wel een beetje van uit. Ik slik te pil voornamelijk voor mijn acne, wat nu eigenlijk best goed gaat, en voor de regelmatige ongesteldheid. Ik ga het nu even zonder pil proberen en dan kijken wat de voor en nadelen zijn van de pil en dan beslissen of ik de pil weer ga slikken.

08-05-2013 | Vrouw | 28
Depressiviteit
Ik heb al 4 keer verschillende soorten pillen geprobeerd afgelopen acht jaar, maar ik reageer er steeds zeer slecht op. Zwakkere weerstand (eerder ziek), schimmelinfecties, en emotioneel erg wiebelig (somber gevoel, depressief-achtig, zomaar huilen). Ook maak ik mij meer zorgen dan normaal en ben ik minder vrolijk. Alsof er voortdurend een zwaar gevoel in mij zit. Deze bij[lees meer...]werkingen maken dat ik nu definitief ga stoppen met de pil en voor een alternatief ga kiezen.

03-05-2013 | Vrouw | 27
Depressiviteit
Na 2 jaar gestopt te zijn vorige maand weer begonnen met deze pil. 2 jaar terug gebruikte ik dezelfde pil, toen nergens last van. Maar sinds afgelopen maandag voel ik mij ontzettend neerslachtig, tegen het depressieve aan, emotioneel, diaree, misselijk en hoofdpijn. Las eerder vandaag op internet dat in de stopwerk deze bijwerkingen van de pil erger kunnen zijn. Laat dit [lees meer...]nu bij mij het geval zijn, nee voor mij is alles nu duidelijk. Vanavond moest ik weer beginnen maar ik slik hem niet meer nu.