Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (116 meningen)
Menstruatiepijn (17 meningen)
Endometriose (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (3 meningen)
Bloedingen (1 mening)

31-12-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

Voorgeschreven om mijn menstruatie minder pijnlijk te maken en na de eerste pil ben ik een week dood- en doodziek van geweest. Braken, diarree, zweten dan wel niet algehele desoriëntatie mede door nog eens allemaal dingen gaan zien en horen die er niet eens bleken te zijn. Eens maar nooit meer!
01-09-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

Heb 5 dagen overgegeven hiervan en zeer heftige migraine gehad 3 dagen.. Nooit meer dus voor mij.
08-08-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

sinds een kleine twee maanden ben ik weer op de pil. na veel te lang lopen met extreme pijnklachten tijdens de menstruatie - hoofdpijn(migraine), bekkenpijn, vermoeide en zere benen - afgeknelde benen, stemmingswisselingen, vermoeid.... het leek erg veel op endometriose. na een buikholte operatie konden zij niets vinden. de klachten verergerde wel. de gynaecoloog advisee[lees meer...]rde dat ik toch maar de pil moet gaan gebruiken, zonder de stopweek. het cyclus geheel stopzetten. het kan geen kwaad volgens hem. hij was overtuigd dat mijn klachten zou afnemen. nu bijna twee maanden later.... ik ben al ruim een maand ongesteld, ben totaal niet te genieten - heb er zelf ook veel last van, want zo ben ik niet, vermoeid, opgeblazen - houdt veel vocht vast, gewichtstoename. Wat mij het meest dwars zit is de stemmingswisselingen. Ik denk aan stoppen, maar ben zo bang dat de extreme pijn tijdens de menstruatie weer terug komen. mijn klachten tijdens de menstruatie is inderdaad minder. op een schaal van -1-10, het was 10, nu zo ongeveer 6a7. mijn libido is nul - en er is weinig begrip van de kant van mijn ega. ik ben moedeloos. wil geen pijn, maar wil me ook niet zo voelen. de pil is puur t.n.v. pijnbestrijding en niet voor anticonceptie. mijn man is een periode terug 'geholpen'. we hebben twee prachtige en gezonde jongens... heeft iemand dezelfde ervaringen? voor wat betreft pijnbestrijding bij menstruatie klachten - extreme pijn?
07-01-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

Na ruim een jaar het Implantaat Implanon in mijn arm te hebben gehad, heb ik dit moeten laten verwijderen door de huisarts omdat ik 4 weken niet menstrueerde en vervolgens 4 weken onafgebroken ongesteld was en dit tot lichamelijke klachten leidde. Ze heeft mij toen Microgynon 30 voorgeschreven. Al vanaf de eerste week merkte ik dat ik hele heftige maag/buikklachten kreeg. [lees meer...]Zware misselijkheid met braakneigingen, opgeblazen maag en buik. Zo erg dat ik er 's nachts niet van kon slapen. Ook ben ik in een depressie terecht gekomen. Toch heb ik de drie maanden volgehouden in de hoop dat de klachten zouden verminderen, maar helaas, ik was redelijk klacht-vrij in de stopweek maar zodra ik weer een paar dagen met de nieuwe strip bezig was kwamen de klachten weer even heftig terug. Tevens last van (zware) vermoeidheid. Ook ben ik in een korte periode de nodige kilo's aangekomen maar dat vind ik het minst erge want mijn menstruaties zijn zonder anticonceptie niet vol te houden vanwege de heftigheid en hoeveelheid. Helaas dus nu ook met de pil moeten stoppen en vandaag informatie meegekregen over de Nuvaring, in de hoop dat dit middel wél geschikt voor mij zal zijn. Ik neem bijwerkingen graag op de koop toe zoals gewichtstoename/hoofdpijn/vermoeidheid, maar depressies en zware misselijkheid beheersen je leven helaas ook en daarom deze laatste hoop met de Nuvaring...

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum