Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

04-01-2015

Menstruatiepijn

Ik heb nu bijna mijn 2e strip microgynon 30 gebruikt - zonder stopweek- op aanraden van mijn gynaecoloog. Omdat ik verklevingen in mijn baarmoeder heb, had ik de laatste maanden extreem veel last van mijn menstruaties. Zo erg dat ik iedere maand wel 3 tot 4 dagen tot niets in staat was. Sinds het pilgebruik eind november: Ik heb de hele maand december veel buikpijn geha[lees meer...]d, die nu langzamerhand minder wordt. Wel heb ik last van onregelmatig bloedverlies en ben ik vrij somber gestemd. Daarbij ben ik in korte tijd bijna 2 kg aan gewicht bijgekomen. Ik probeer nog even "door te zetten" en hoop dat deze vervelende bijverschijnselen over een tijdje minder worden of verdwijnen. Mocht dit niet gebeuren dan ga ik terug naar de gynaecoloog....
30-10-2014

Menstruatiepijn

Ik ben vanwege toenemende menstruatieklachten doorverwezen naar de gynaecoloog. Na een aantal onderzoeken was vanbinnen alles in orde, maar was mijn hormoonspiegel uit balans. Op aanraden van haar ben ik Microgynon 30 gaan gebruiken. Overigens niet vanwege anticonceptie, omdat mijn man al gesteriliseerd is. In het verleden, toen ik net begon te menstrueren, gebruikte ik M[lees meer...]arvelon. En daarna heb ik twee keer een Mirena spiraal gehad. Waar ik overigens ook nogal wat problemen mee had. Nu dus sinds drie weken deze vreselijke pil. Morgen heb ik weer een afspraak staan bij de huisarts, omdat ik dit middel niet langer wil slikken. Ik ben letterlijk in drie weken tijd veranderd van een liefhebbende, zorgzame, aanhankelijke, vrolijke vrouw en mama in een depressief, neerslachtig, chagrijnig, opvliegend, vreselijk vermoeid monster!! Zo ben ik helemaal niet. Ken mezelf dus ook niet terug. Het zit me vreselijk dwars en ik wil mijn man en kinderen dit ook niet aan doen. Bij het minste of geringste ben ik woest, zeer kort lontje, libido? Wat is dat!! Gewoon dag in dag uit ronduit chagrijnig en vreselijk vermoeid. Dit wil ik dus echt niet meer!! Rotspul! En dat weet ik nog niet eens of het een positief effect heeft op mijn menstruatieklachten, maar deze bijwerkingen wil ik echt niet!
19-12-2013

Menstruatiepijn

Sinds mijn 15e levensjaar ben ik aan de pil gegaan. Mijn menstruatie zou lichter worden is mij beloofd. Dit gebeurde niet. Ook zou ik mijn menstruatie moeten kunnen regelen met de pil en ook dat gebeurde niet. Ik werd gewoon volgens mijn cyclus ongesteld. Ik moest een zwaardere pil dat was de oplossing. Niet dus. Zelfde verhaal. Nog 1 zwaarder en dan was het ook de laatste[lees meer...] pil die ik kon proberen. Hier werd ik erg misselijk van ondragelijk. Ook kon ik nog steeds mijn menstruatie niet regelen en werd ik down van dit medicijn. Enige positieve is dat ik tijdens het gebruik van al die pillen niet zwanger ben geraakt dus dst doet hij dan wel goed.. ik ben 1 feb 2012 overgestapt naar de mirena spiraal bevalt veel beter. Nooit meer de pil voor mij!
10-04-2013

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum