Ervaringen met Microgynon '30'

Candida-infectie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

02-05-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel
Toen ik aan 14 jaar deze pil begon te nemen, was dat om ernstige menstruatiepijn en zwaar onregelmatige cyclus tegen te gaan. Ik spreek dan over 10 dagen zwaar bloeden, 2 dagen niets en dan plots weer zwaar bloeden. De dokter schreef mij Microgynon 30 voor. Seks was mij toen nog vreemd, dus klachten over mijn libido kon ik nog niet hebben. Dat terzijde, de pijn was weg [lees meer...]en mijn cyclus werd regelmatig. Mijn borsten gingen van A naar C. Mijn gewicht ging met 2kg omhoog. Zo erg vond ik dat niet, ik was toen wat magertjes. Altijd die pil blijven nemen tot ik 21 was. Omdat ik niet langer in een relatie was, stopte ik met de pil. 8 maanden lang een stukken hoger libido, minder opgeblazen gevoel, veel minder last van extreme humeurschommelingen, ik verloor tot 8kg (ik was sinds mijn 14de wel méér bijgekomen dan 2kg door de pil, maar dat was te wijten aan immense vreetbuien - die trouwens ook stopten toen ik stopte met de pil aan 21). Toen ik opnieuw in een relatie terecht kwam, schreef mijn dokter mij een andere pil voor. Deso 30. Na 6 maanden last te hebben van de meest extreme bijwerkingen terug naar Microgynon overgestapt. Ik dacht : ik zit goed bij die pil. Maar mijn libido zit ver onder het vriespunt, mijn kilo's schoten opnieuw de lucht in, mijn migraine is ook terug, oncontroleerbare vreet- en huilbuien, humeurig zijn. Niet zo erg als Deso, maar opvallend meer dan de eerste periode waarin ik Microgynon slikte. En ik zit eraan vast tot mijn vriend en ik beginnen aan een kind, want condoom bezorgt mij jeuk. Allergie, misschien ? Ik wil ervan af. Het is geen goede pil. Voor mij toch niet. Ik zal blij zijn als ik hem de vuilbak kan in kieperen.

22-04-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel
in tegenstelling tot alle onderstaande verhalen ben ik heel tevreden met de pil! ik slik m ondertussen al meer dan 5 jaar, sinds mijn 14e, en ik heb nooit ergens last van gehad, ook niet met de 'neppe' versie: geen bijwerkingen, geen extra puistjes, geen onregelmatig bloedverlies, geen pijn tijdens stopweek, geen depressies, geen eetbuien etc etc. (helaas ook geen vergroti[lees meer...]ng van cupmaat). het enige nadeel is dat ik hem eens in de zoveel tijd vergeet, maar dat is iets persoonlijks en niet afhankelijk van de pil. ik kan m zeker aanraden.

16-04-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Na 5 jaar gebruik toch besloten te stoppen omdat ik eens wilde weten wat het nou precies met me deed. Mijn hoofdpijnen (elke dag heel veel last van) verdwenen grotendeels en ik viel 5 kilo af. Ik voel me veel beter. Voor mij nooit meer de pil.

10-04-2013 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn

09-04-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / levonorgestrel
Gelukkig geen kind, maar mijn acné en overbeharing is erger geworden, terwijl ik dit mijn dokter verteld had!! Mijn cupmaat is NIET gegroeid, gekrompen zelfs (ik wil hiermee niemand afschrikken), verder hoofdpijn en rugpijn de hele dag!! Binnenkort STOPPEN, ik haat al die hormonen nu echt.

08-03-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Op mijn 14de begon ik de pil te slikken. Bijna tot nooit bijwerkingen. In 1994 kreeg ik acuut een trombose arm, ik werd gelijk opgenomen in het ziekenhuis waar ik vervolgens 3 weken moest blijven betreft de ernst van de situatie. Er werd ook gelijk gezegd dat ik nooit meer de pil mocht slikken, op dat moment dacht ik he vreemd waarom dan niet, Ik spraak mijn arts daarop aa[lees meer...]n, maar hij wilde daar niet verder op ingaan. Mijn conclusie was dan ook gelijk dat er in de pil een stof bleek te zitten dat voor meerder vrouwen niet geschikt zou zijn. Omdat ik nog maar 27 jaar was en dan al trombose kreeg besloot ik een erfelijkheid test tedoen, aangezien mijn vader op zijn 49 een herseninfart had gekregen. Maar dat bleek bij mij allemaal in orde te zijn, Ik ben geen risico patient. Ik heb daarna nog met mijn huisarts erover gesproken, en die gaf ook aan dat de pil niet 100% veilig is voor vrouwen die overgevoelig zijn hiervoor. Dus wees allert !!!!!!! voor trombose !!!!

07-03-2013 | Vrouw | 23
Jeuk
Na 2 jaar Microgynon 30 van Sandoz te hebben gebruikt, ben ik er sinds kort mee gestopt. Het eerste half jaar heb ik er vrij weinig last van gehad. Daarna begon ik allerlei bijwerkingen te krijgen. Wanneer ik na m'n stopweek weer begon met het slikken van de pil, kreeg ik na 3 dagen last van veel witte afscheiding (soms ook met jeuk aan m'n vagina, vrij lastig!). Vanalles [lees meer...]geprobeerd: het kon een schimmelinfectie zijn, pH waarde van de vagina was verstoord, ik heb zelfs gehoord dat ik ''afscheiding aanmaakte die zwangere vrouwen aanmaken, omdat de pil mijn lichaam laat denken dat ik zwanger ben''. Maar het bleef terug komen, elke keer na m'n stopweek zodra ik weer met de pil begon. Omdat het maar bleef terug komen, heb ik zelfs een SOA test voor mij en mijn vriend overwogen. Nu ik ben gestopt met de pil merk ik meteen dat ik GEEN JEUK meer heb en NAUWELIJKS witte afscheiding. Naast deze bijwerking werd ik ook MISSELIJK van deze pil, kreeg een OPGEZETTE onderbuik, moest soms zomaar huilen om de kleinste dingen, en ik had gedurende de hele maand wel een raar gevoel in mijn onderbuik. Ook kreeg ik kleine '''rode vlekjes'' in m'n gezicht en op m'n armen/benen (minder egale huid). Het enige positieve wat ik over deze pil kan schrijven is dat ik nauwelijks ben aangekomen, maar wel van een cup 75B naar een cup 75D ben gedaan.

05-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb van deze pil heel veel hoofdpijnklachten en last van mijn onderrug gehad. Ook ben ik door deze pil veel gevoeliger dan voorheen, ik barst in tranen uit terwijl er niets aan de hand is, ik ben chagrijnig, heb geen zin in seks en ik heb depressieve gevoelens. In overleg met de arts en de psycholoog heb ik besloten te stoppen met deze rotpil, waar ik overigens ook enor[lees meer...]m veel puistjes van krijg, en over te stappen op de mirena spiraal omdat de afgifte van hormonen vele malen kleiner is.. Ik raad niemand die gevoelig is van aard, deze pil aan..

02-03-2013 | Vrouw | 47
Longembolie
Nadat ik in 2008 Een trombose been kreeg en geveld werd door zo'n 15 longembolien ben ik gestopt met deze pil. Ik had het bijna niet pverleefd! Natuurlijk werkt de pil goed tegen zwangerschap maar deze bijwerkingen wegen daar niet tegenop. Ik ben nu -jaren later- nog niet volledig hersteld! De iNterneist zegt dat oilgebruik een van de grootste oorzaken was!

08-02-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu 6 jaar om zwangerschap en hevige menstruatie te voorkomen. Ben zeer tevreden! Bijwerkingen; veel zin aan eten , maar dit moet jezelf in bedwang houden. Wel wat aangekomen en soms minder zin in sex maar verder top. Nooit geen problemen gehad. Apotheek biedt elke x het eigen merk aan maar deze weiger ik. Ik slik gewoon van bayer..

31-01-2013 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel
ik slik de orginele microgynon 30, en hij werkt bij mij erg goed ,kom er niet van aan ,en heb veel minder migraine,ik wil geen andere!

20-01-2013 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / levonorgestrel
Deze pil kreeg ik toen ik als tiener last had van hevige menstruatie. 3 weken ongesteld en een paar dagen niet en dan weer 3 weken ongesteld. Ging gepaard met hevige krampen en flauwvallen. Zweet brak me uit. In eerste instantie was ik blij met de pil. In die tijd begon ik depressief te worden. Dat werd toegeschreven aan de puberteit en jeugdtrauma. Jarenlang heb ik rond g[lees meer...]elopen met depressiviteit en emotionele labiliteit. Gebeurtenissen kon ik op geen enkele wijze verwerken en ik was constant moe. Ik belandde daardoor in de ziektewet. Ik trouwde op een gegeven moment en na 5 jaar huwelijk besloten wij te stoppen met de pil. Mijn stemming verbeterde binnen twee weken! Ik was een ander mens, emotioneel stabiel, had geen last meer van vermoeidheid of depressieve gevoelens. Gebeurtenissen kon ik verwerken, ik bleef niet zo zwaar tillen eraan. Op dat moment dacht ik nog niet dat die verbetering kwam door het stoppen met de pil. Ik was gewoon blij dat ik er eindelijk overheen was. Het was alsof een grijze wolk die jaren boven mijn hoofd had gehangen was verdwenen. Door bepaalde gebeurtenissen besloten wij de kinderwens met een jaartje uit te stellen en ik ging dus na bijna een jaar weer aan de pil. Binnen enkele dagen was ik weer depressief en labiel. Ik zei tegen mijn man dat dit kennelijk gewoon bij mij hoorde, dat het gewoon een gelukje was geweest dat het even over was en dat ik me zo goed voelde. Mijn man zei toen wat hij vermoedde wat de oorzaak was. Hij zei tegen me dat hij dacht dat het aan de pil lag. Ik stopte weer om het uit te proberen. Binnen 1 week had ik weer mijn energie was ik emotioneel weer stabiel en kon ik me over gebeurtenissen heen zetten. Ik kreeg weer zin in dingen zoals ik tijdens de 1e pilloze periode had gehad. WE hebben toen besloten dat ik nooit meer de pil zou slikken, ook niet een ander, Deze had mijn leven jaren lang verpest, ik liep erdoor in de ziektewet! Het ging zonder pil ineens zo goed weer dat ik besloot een opleiding te gaan doen, want ik wilde inhalen wat ik door de pil had gemist. Nu, na 3 heerlijke jaren waarin ik bekend sta als emotioneel stabiel, energiek en optimistisch, heb ik een papiertje op zak en ben ik zwanger. Mijn leven is zo anders geworden sinds ik van de pil af ben! Het is vreselijk van al die jaren die ik ben verloren, mijn jonge jaren, 13 jaar van mijn leven, maar wat ben ik blij dat ik er nu alsnog achter ben gekomen en niet tot de overgang heb geslikt!! De alternatieven zijn zo goed: condooms en kalender methode. Maar ik geen hormonaal middel meer.

06-01-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik vergat de pil vaak in te nemen. Desondanks nooit zwanger geraakt. Verder bijwerkingen; puistjes, chagrijnig en elke maand gewoon ongesteld. Nu met Mirena niet tot nauwelijks nog ongesteld en kan hem niet vergeten.

23-12-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb verschillende anticonceptiemiddelen gebruikt en bij verschillende soorten pil veel bijwerkingen gehad. Hormoonwisselingen, doorbraakbloedingen en zelfs gesprongen lenzen. (Kan bij 1 op de zoveel vrouwen gebeuren, doordat de oogdruk verhoogt.) Ik ben 10 jaar geleden overgestapt naar de Evrapleister en ben zeer tevreden.

15-12-2012 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel
Sinds ze de Microgynon 30 hebben vervangen zit ik constant onder de uitslag, echt zwaar irritant want me gezicht en handen zien er niet uit ik heb dit al besproken bij de apotheek maar zij ontkennen gewoon dat die uitslag hier door kan komen, Tis gewoon erg jammer dat de Microgynon 30 uit het ziekenfonds pakket is gehaald!

24-11-2012 | Vrouw | 17
Schildklier
Onze dochter van 17 jaar heeft 1 maand de pil geslikt Microgynon '30' is er daarna mee gestopt verkering was over.Maar...toen begon de ellende vocht vasthouden vet vasthouden in 7 weken is ze meer dan 14 kilo aangekomen. Concentratie verlies haar uitval ijzer tekort enz...enz.... het duurt nog zeker 6 maanden volgens de arts voor ze weer de oude is. Weer bloed prikken deze[lees meer...] week. Ben benieuwd? hopelijk gaan we eindelijk weer de goede kant op. Haar huid is een grote rode vlekken massa, dar nu ook speciale zalf voor gekregen. We wchten nu nog op de volgende medicijnen kuur omdat de pil haar hele schildklier ontregeld heeft. Wat een rotzooi is de pil!!!!