Ervaringen met Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (52 meningen)

24-11-2020 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Slik sinds aantal weken deze pil, maar nu van Aurobindo, en nu last van nachtelijk transpireren, hallucinaties. Hoofdpijn en misselijkheid had ik ook al last van bij Teva. (leuk hè, die verzekeringsmaatschappijen die voor jou bepalen welk merk je krijgt?!)

09-06-2019 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Na deze medicatie ongeveer 4 jaar geslikt te hebben, zonder enige bijwerkingen, wou ik plots overstappen op een koperspiraal. Dit was echter geen succes, ineens veel bijwerkingen, hormonaal totaal in onbalans enzovoort. Na de spiraal verwijderd te hebben gelijk terug overgestapt op deze pil. Ik voelde direct terug verschil mijn lichaam is terug in balans, mijn acne verdwee[lees meer...]n. Het enige dat ik ervaren heb bij de opstart was lichte hoofdpijn en vooral grotere borsten. Deze worden op korte tijd zo groot dat men vermoedde dat ik zwanger was :) gelukkig was dit negatief en heb ik nu mooi men eerste menstruatie na 4 dagen in de stopweek te zitten. Van een B naar C cup, vind ik ergens wel wat minder vermits ik kleiner gewend ben, voor de rest ben ik super tevreden!

11-05-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Omdat ik zeer heftige menstruaties had en daar uiteindelijk bloedarmoede van kreeg, ben ik op mijn 44e de pil gaan gebruiken. Omdat ik absoluut geen hormonen wilde gebruiken heb ik tot die tijd nooit de pil geslikt. Ik vond het dus best bezwaarlijk en spannend om de pil te gebruiken. Het was even zoeken naar de goede (microgynon 20 was te licht) maar nu gaat het prima. Ik[lees meer...] ben iets in gewicht aangekomen maar voor de rest geen bijwerkingen. En bovendien geen heftige boedingen meer! Ik ben tevreden.

18-01-2018 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Altijd goed geweest bij de pil, ik vergeet alleen wel eens een pil, waardoor de effectiviteit minder kan zijn.

11-09-2017 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Microgynon 30 gebruik ik al sinds mijn 12e en kan me geen bijwerkingen objectief herinneren. Heel fijn in gebruik, alleen vergeet ik wel eens een pilletje te pakken, maar mijn doel is een lichtere menstruatie en niet anticonceptie. Ik ben erg tevreden over deze pil.

22-10-2016 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Prima pil! Nooit bijwerkingen gehad, nu op de generiek overgestapt, omdat dat moest van de apotheek en vreselijke bijwerkingen.

03-05-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes

08-04-2016 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Heel tevreden! Sinds mijn trouwen begonnen met deze pil. De eerste twee weken een klein beetje hoofdpijn gehad en sinds ik de pil gebruik, heb ik meer eetlust. Geen last van bijwerkingen. Bovendien is menstruatie veel minder pijnlijk. Deze pil werkt prima en ik zou hem zeker aanraden.

06-02-2016 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Jaren met goede ervaringen gebruikt (had het hiervoor al een jaar of 10 geslikt). Gewoon nonstop doorgeslikt, geen bloedingen of krampen. Ik had maar 1 bijwerking, maar die was wel direct zeer ernstig en het had zelfs dodelijk af kunnen lopen. Ik kreeg namelijk een dubbele longembolie ervan.

13-10-2015 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Nooit bijwerkingen ondervonden.

24-09-2015 | Vrouw | 48
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Prima anticonceptie middel, slik het al ruim 30 jaar. Vroeger veel last gehad van onregelmatige menstruatie met hevige bloedingen en buikkrampen, waardoor ik een week in bed lag. Sinds het slikken van deze pil, zijn alle klachten verdwenen.

28-11-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
ik heb nergens last van en ben zeer tevreden normaliter heb ik tijdens mijn menstruatie erge buikkrampen en kan ik helemaal niets. dankzij de pil heb ik deze niet meer, hierdoor voel ik me prettiger en zelfverzekerder voor tijdens en na mijn menstruatie.

26-06-2013 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu een half jaar, en ben er erg tevreden over. Nergens last van gehad, allen af en toe een wat opgeblazen buik, maar ja, dat ondervind ik niet als last. Verder geen hoofdpijn of andere klachten, echt helemaal tevreden!

03-06-2013 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel
zonder problemen genomen, geen bijwerkingen ervaren. Via de huisarts vanwege recidiverende blaasontstekingen overgestapt naar modicon wat ik nu nog steeds gebruik.

22-04-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel
in tegenstelling tot alle onderstaande verhalen ben ik heel tevreden met de pil! ik slik m ondertussen al meer dan 5 jaar, sinds mijn 14e, en ik heb nooit ergens last van gehad, ook niet met de 'neppe' versie: geen bijwerkingen, geen extra puistjes, geen onregelmatig bloedverlies, geen pijn tijdens stopweek, geen depressies, geen eetbuien etc etc. (helaas ook geen vergroti[lees meer...]ng van cupmaat). het enige nadeel is dat ik hem eens in de zoveel tijd vergeet, maar dat is iets persoonlijks en niet afhankelijk van de pil. ik kan m zeker aanraden.

08-02-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu 6 jaar om zwangerschap en hevige menstruatie te voorkomen. Ben zeer tevreden! Bijwerkingen; veel zin aan eten , maar dit moet jezelf in bedwang houden. Wel wat aangekomen en soms minder zin in sex maar verder top. Nooit geen problemen gehad. Apotheek biedt elke x het eigen merk aan maar deze weiger ik. Ik slik gewoon van bayer..