lees de ervaringen

Pagina 1 van 1

03-05-2016

02-11-2015

Acne/puistjes

Ik heb jaren de diane 35 geslikt (of de verzekerde versie, Cyproteronacetaat/ Ethinylestradiol) omdat ik last had van acne. Vanwege alle trombose ellende in het nieuws samen met mijn huisarts besloten om te stoppen met de diane en over te stappen op de microgynon 30 (ethinylestradiol/ levonorgestrel). Inmiddels was ik 30 en heus wel over de acne-leeftijd heen zou je zeggen[lees meer...]. Niet dus. Wat een ellende met de microgynon, binnen een maand zat ik helemaal onder. Op mijn rug, mijn borst en in mijn gezicht. Niet alleen kleine pukkeltjes maar ook onderhuidse ontstekingen. Na wat onderzoek op internet had ik het vermoeden dat het misschien zou liggen aan de 'verzekerde variant' en heb ik om de 'echte' (Bayer) microgynon gevraagd (dus wel zelf betalen dan), helaas zonder resultaat. De huisarts schreef me benzoylperoxide en inderm applicatievloeistof voor. Dat hielp wel om de plekken plaatselijk te laten verminderen, maar het voorkwam niks dus het kwam met dezelfde gang weer terug. Allerlei producten geprobeerd, van Clinique tot meer natuurlijk (met tea tree bijvoorbeeld), behandelingen bij de schoonheidsspecialiste, niets hielp. Tot ik (ook op internet) las dat Levonorgestrel een relatief hoge intrinsieke androgene werking heeft en bij patiënten met acne vermeden dient te worden. Ik ben dus terug gegaan naar de huisarts met dit verhaal en kreeg op mijn eigen verzoek de Yasmin voorgeschreven. Binnen twee weken werd mijn huid weer mooier en binnen twee maanden was heel mijn acne verdwenen, ook op mijn rug. Als reiniging gebruik ik Dr. Brandt - pores no more en mijn huid is in heel mijn leven nog nooit zo mooi geweest als dat 'ie nu is, ik ga maanden door zonder ook maar één pukkeltje. En dat voor iemand die een behandeling met roaccutane overwoog.
20-08-2013

Acne/puistjes

Sinds mn 14e slik ik deze pil. Deze heb ik toen voorgeschreven gekregen omdat ik last had van acne. De acne is sindsdien niet minder geworden maar juist erger. Zo erg zelf dat ik 3 jaar geleden 12 wkn antibiotica heb geslikt en 1,5 jaar geleden heb ik dat weer gedaan. De huisarts heeft nooit gezegd dat de pil ermee te maken kon hebben. De afgelopen 4 maanden heb ik de pil [lees meer...]niet meer geslikt vanwege erge hoofdpijn. Op internet las ik dat dat door de pil kon komen. De puistjes verdwenen langzaam aan en de hoofdpijn ook. Na 4 maanden ben ik weer begonnen met het slikken van de pil en nu na 2 weken zit mn gezicht weer helemaal vol met puistjes. Voor mij is het nu wel duidelijk, ik stop direct met het slikken van deze pil!
09-06-2012

Acne/puistjes

Jaren heb ik de diane 35 geslikt mede door de hevige menstruatie pijnen en door acne. vorig jaar stopte mijn acne en wilde ik van deze zware pil af, heb toen microgynon gekregen. Toen begonnen de problemen weer en kreeg ik last van een vette huid en vet haar. Heel erg zelfs want ik kreeg antibiotica van de dokter hiervoor. Dit enkele maanden nog geprobeerd maar tevergeefs,[lees meer...] heb nu de diane 35 weer terug. Daar moet ik vandaag weer mee beginnen. Hopelijk helpt hij me snel!!
Pagina 1 van 1

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!