Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

21-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.
01-09-2017

Acne/puistjes

Hele fijne pil, ervaar niets anders ten opzichte van een pilvrij bestaan. Heerlijk!
17-07-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Misselijkheid, het gevoel alsof je elke ochtend misselijk bent te vergelijken met ochtend misselijkheid bij zwangerschap, soms tot vaak ook hoofdpijn.
24-04-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?
13-02-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Microgynon 30 deed niet genoeg (doorbraakbloedingen), dus toen maar over naar de 50. Helpt goed tegen de PMS-klachten, maar nu ik deze pil al jaren gebruik krijg ik steeds meer last van de bijwerkingen. Hormonale hoofdpijn, buikpijn, vermoeidheid, laag libido en ga zo maar door. Ik zou deze pil niet voor langdurig gebruik aanraden. Je persoonlijkheid verandert door de grot[lees meer...]e hoeveelheid hormonen.
09-08-2016

Menstruatiepijn

Ongeveer een jaar geleden deze pil, de Microgynon 50, voorgeschreven gekregen, omdat de Ethinylestradiol / Levonorgestrel niet meer hielp. Heb al sinds mijn 14e de pil vanwege menstruatiepijnen. Deze pil helpt totaal niet tegen de menstruatiepijn en geeft veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid en nergens zin in hebben toch de grootste zijn. Kortom, neem deze pil never [lees meer...]nooit te nimmer!!!!!!!
27-07-2016

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik deze pil al 15 jaar, vanaf mijn 14e. Vanaf die leeftijd kreeg ik ook pukkels overal, op de rug, borst, gezicht minder, nek, soms de billen. Ik wist nooit waar die pukkels door kwamen, acne!? Zonneallergie? Tot 3 weken geleden kwam ik erachter dat het door deze pil komt, ben nu 28, 3 weken gestopt en pukkelvrij, eerste dag weer de pil, en alles zat onder, ik ga met [lees meer...]deze pil stoppen, straks ben ik 35-40 en loop ik nog steeds met pukkels rond.
25-10-2015

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik deze pil nu ongeveer drie jaar. Ben iets voller geworden in de heupen, billen en borsten, maar dat kan ook komen omdat ik ouder ben geworden. Ben nu 20 jaar. Dat ze voller zijn geworden, vind ik niet erg. Daarnaast is de werking zeer goed. Ik slik hem altijd voor het slapen gaan en als ik uit ga neem ik hem in voordat ik de deur uit ga. Ik ben altijd op de zelfde d[lees meer...]ag ongesteld, dat is heel fijn. Zover ik weet heb ik geen bijwerkingen, aangezien ik niet in mijn lichaam kan kijken. Heb alleen wel de laatste tijd last van slijm in de keel, maar in mijn familie komt bronchitis voor, dus dit zal geen bijwerking zijn van de pil.
14-08-2015

Uitstellen van menstruatie

Ik heb na diverse pillen en andere microgynons nu 5 jaar de microgynon 50. Al vanaf dag 1 me niet prettig gevoeld bij het slikken van zo'n zware pil. Echter waren voorgaande pillen volgens mijn huisarts te licht. Hij had mij echter nooit de 50 mogen geven. Bij onderzoek begin dit jaar in het ziekenhuis na een lange tijd van zware doorbraakbloedingen, buikpijn en rugpijn wa[lees meer...]ardoor ik dagen op bed lag, bleek dat mijn lichaam door het lang gebruiken van een veel te zware pil een bepaald soort cellen nauwelijks meer aan maakt. Deze cellen moeten je baarmoeder beschermen en je menstruatie tegenhouden. Ik maak ze nauwelijks meer aan. Hierdoor is het slijmvlies in de baarmoeder onwijs dun geworden. Gaat ook niet meer helemaal goed worden. Ik moest per direct een halfjaar stoppen en heb nu de hormoonspiraal. Hierbij worden heel weinig, maar wel heel geleidelijk, hormonen afgegeven. Dit werkt prima. Ik ben veel energieker en vrolijker. Geen lamlendige gevoelens meer. Er is heel weinig bekend over de gevolgen van jarenlang een te zware pil slikken. Laat je alsjeblieft checken voordat je deze pil gaat slikken. Ik kan nu nooit meer een pil slikken, omdat mijn lichaam de hoeveelheid hormonen niet meer aan kan.
06-06-2015

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb vroeger, toen ik een jr. of 18 was, gevloeid tydens de ovulatie. Dit gebeurde nu weer met de ander pil met de moeilyk naam. Ex.......radiol ? ? ? Vanaf vandaag wil ik deze gaan proberen, maar ik zie nu wel bywerkingen, die met hart- kloppingen te maken hebben. Dus ik ben benieuwd, want ik heb enkele jaren geleden al 1 keer in het Z-huis gelegen, maar toen ze [lees meer...]daar het hartfilmpje wilde starten ging myn hartslag ineens trug van 203 naar ongeveer 67. Dit had toen wel ruim 3 kwartier geduurd. Hopende U by deze voldoende te hebben geïnformeerd, Mevr B van H,
16-03-2015

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik had al sinds mijn 12e problemen met verschillende soorten pillen, steeds weer doorbraak bloedingen en elke 2 weken ongesteld. Toen ik 14 werd kreeg heb ik de prikpil 6 maanden gehad nog steeds doorbraak bloedingen (ondertussen nog veel meer pillen geprobeerd_ Toen ik de microgynon 50 kreeg (16 jaar) van me arts kreeg had ik al gauw nergens meer last van! Ik ben zeer tev[lees meer...]reden en geen doorbraak bloedingen meer! Ik slik de pil 3 maanden door en word dan ongesteld, slecht? Nee volgens mijn huisarts niet.
04-06-2014

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben bijna 19 jaar en ik zit aan de pil vanaf mijn 14e. Ik heb verschillende pil-soorten gehad, bijvoorbeeld de diane, ministat en de combinatiepil. Omdat ik last had van doorbraakbloedingen heb ik op advies van de huisarts de Mirogynon 50 geprobeerd. Ik heb helaas erg veel last van de bijwerkingen. Ik heb zeer pijnlijke borsten (heb cup 75 c en kan niet meer op mijn bu[lees meer...]ik liggen, zo'n pijn) en ik ben in 1 maand tijd zo'n 4 kilo aangekomen (ik hou ook vocht vast). Ik voel me erg depressief en ik irriteer me aan alles en iedereen. Vandaag heb ik een afspraak bij de dokter omdat ik niet meer tegen deze rotzooi kan. Hoofdpijn, buikkrampen of doorbraakbloeding heb ik echter niet. Als je gevoelig bent voor hormonen, zou ik deze pil absoluut NIET aanraden!!!!!
16-05-2014

Menstruatiepijn

18-04-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik ben begonnen met de pil om mijn menstruatiecyclus regelmatig te krijgen. Ik begon met de microgynon 20 maar die werkte voor mij totaal niet. Over het algemeen vrij tevreden over deze pil. Wel heb ik erg last van stemmingswisselingen en in mijn stop week ongelofelijk veel buikpijn. Wat mij ook opvalt is dat de pil steeds duurder wordt. half jaar geleden €20,- er voor bet[lees meer...]aald en vandaag €32,-
16-06-2013

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Nu sinds 3 weken gestopt met het nemen van deze zware pil, ik zelf slikte voor deze pil de 30 variant, maar deze was biet effectief, na 20 kilo af te zijn gevallen voelde ik me heel vaak rot.. Nu vlak voor mijn periode voel ik me verschrikkelijk. Een zwangerschap zou gewenst zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Na veel onderzoek op internet lijken mijn klachten vrij vee[lees meer...]l voor te komen.. Opvliegers, emotioneel enz enz.. Vooral die opvliegers zijn zeer hinderlijk. Wat me wel opvalt, ik heb weer energie! Daar ben ik erg blij mee en hoop dat de andere klachten snel verdwijnen!
09-05-2013

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb last van hoofdpijn op mijn linker slaap als ik een paracetamol neem gaat dit wel over. Ook heb ik heel veel last van stemmingswisselingen ik gebruik ernaast nog antideppresivia Citalopram 20 mg maar ik voel me helemaal niet lekker ik voel me niet mezelf en heel down. Ik ga maar terug naar de arts

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum