Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

08-01-2013

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb altijd Microgynon 30 geslikt en dit tot volle tevredenheid. Helaas kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben in overleg overgestapt op de 50 variant en ik kreeg eigenlijk direct pijnlijke borsten en ik heb vreselijke buikpijn. Dachten eerst aan blaasontsteking maar toen las ik dat nog een gebruikster deze klachten had na het overstappen. Ik ga vanavond direct t[lees meer...]erug op de Microgynon 30. Dan maar af en toe een doorbraak.
05-10-2011

Voorkomen zwangerschap

Het doel van de pil is bij mij niet gelukt..... Ik gebruikte microgynon 50 en naast me zit mijn dochter van 5! Om op te vertouwen zeg ik toch ja, mijn lichaam werkt kennelijk gewoon anders. Verder nooit bijwerkingen gehad!
03-06-2011

Anticonceptie

Ik ben overgestapt van Microgynon 30 naar Microgynon 50 ivm tussentijdse bloedingen. Die heb ik na de overstap nog steeds, dus ik overweeg een nieuwe overstap.
17-12-2008
Vrouw

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Geen oestrogeen meer na de overgang

Ik zat met 40 jaar al in de overgang,erg vroeg dus, en ik wijt het aan de jarenlange steeds terugkomende eierstokcystes. De jaren van de overgang ; vreselijke migraine,hitte aanvallen, en niet meer slapen door de opvliegers en transpireren,en de neiging om me gewoon overal uit te kleden, het *ovenschotelgevoel* overviel me dagelijks ,pijn aan alle gewrichten, enz. korto[lees meer...]m zware overspanning. Overgangspillen hielpen mij voor geen meter, dus ik ben aan de pil gegaan--- ten einde raad. Ik voel me nu het beste bij de microgynon 50,na eerst de 30 te hebben geprobeerd, 50mcr. veel ja, maar ik ben een grote flinke vrouw, dus ik vermoedde al dat ik meer oestrogeen nodig heb als kleine slanke vrouwtjes. Dit was mijn tip. Sterkte , groeten Kim.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum