Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

06-11-2017 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.

03-07-2017 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Doordat de Minerva-pil niet meer geleverd werd (Diane ging uit het schap), ben ik in gesprek gegaan met mijn huisarts over een nieuwe anticonceptiepil. Eerst ben ik helemaal gestopt met de pil, maar daardoor kwam mijn acne hevig terug (gistpuistjes over mijn hele gezicht). Ik ben toen gestart met de Yasmin en die slik ik nu nog steeds. Mijn huid is vrijwel gaaf, met af en [lees meer...]toe wat bultjes en soms onderhuidse puisten op mijn kin en rondom mijn mond. De acne op mijn rug en borst is veel minder geworden. Ben heel tevreden over deze pil als het gaat om het verslaan van acne. Wel merk ik dat ik meer last heb van stemmingswisselingen, soms last heb van overmatig zweten (zeker rondom einde pil of menstruatietijd) en hoofdpijn op het moment dat ik ongesteld moet worden. Daarbij ben ik zo'n 1/2 kilo aangekomen en ik krijg het er amper af. Ik denk dat ik mij zonder deze pil beter in mijn vel zou voelen, maar ik wil mijn acne ook niet terug. Dus voorlopig stop ik nog niet met de pil.

27-02-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Prima pil niet veel op aan te merken. Lang problemen gehad met cystes op mijn eierstokken en zijn door deze pil helemaal verdwenen. Af en toe van misselijkheid in de ochtend en stemmingswisselingen. Verder hevige buikpijn maar alleen als ik ongesteld moet worden (dit hoort minder te worden door de pil maar heeft voor mij geen effect)

02-01-2017 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik ben van de mirena spiraal overgeschakeld naar de yasmine pil en tot hiertoe tevreden. Ik heb jaren het spiraal gehad en ook jaren plezier van gehad tot ik bij de laatste spiraal veel vocht vast hield en dus flink aangekomen was. Deze laatste spiraal heb ik er dan na 1jr laten uithalen en de yasmine beginnen gebruiken. Weg vocht vasthouden, mijn oude lijf terug en qua ge[lees meer...]wicht terug naar normaal. Bijwerkingen: naar mijn regels toe hoofdpijn (spiraal geen hoofdpijn), gespannen borsten. In het algemaan ben ik zeer tevreden van de yasmine.

11-03-2015 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/drospirenon (20/3/3mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb ongeveer 12 jaar lang deze pil gebruikt en altijd tevreden geweest. Helaas begonnen na ongeveer 10 jaar toch klachten te komen namelijk, extreme pijnen in mijn stopweek en opkomende aambeien, mijn lichaam was totaal compleet van streek en ik klapte dubbel van de pijn dat ik me gewoon geen houding wist te heven of hoe ik uberhaubt moest ademen.. Tijdens het nemen v[lees meer...]an de pil begon ik steeds vaker dikke witte slijmerige klonten te verliezen (dit staat tevens ook in de bijwerkingenlijst omschreven.) Ik heb hier verder nooit echt zo extreem last van gehad, wel klein beetje. Doordat ik zulke extreme pijnen begin te ervaren ben ik hiermee naar de dokter gegaan die mij vervolgens over gezet heeft naar Gracial. Al met al toch tevreden geweest over deze pil, geen gewichtstoename, geen verminderde libido etc, en als ik er terug naar deze pil zou kunnen gaan zou ik dat graag doen mits de vervelende bijwerkingen in de stopweek wegbleven.

19-09-2014 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon (20/3/3mg)

24-11-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (30/3/3mg)
ik heb zeer lang Yasmin genomen als pil, maar omdat ik deze heel vaak vergat en daardoor tijdens mijn menstruatie zeer ziek werd, ben ik moeten overstappen naar en spiraal. (RED: helaas hebben we een stuk tekst moeten verwijderen omdat doorverkoop via onze site niet is toegestaan)

15-11-2023 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Lang gebruikt als eerste anticonceptiemiddel. Regelmatig stemmingswisselingen en acne maar verder tevreden. Helaas wist ik niet dat ik een verhoogd trombose risico heb. Toen ik mijn voet brak, kreeg ik injecties met antistolling om trombose te voorkomen. Ik mocht van de artsen wel gewoon de pil doorslikken. Ik kreeg echter ondanks de antistolling alsnog een trombose been o[lees meer...]p mijn 21e! Dit door een combinatie van de pil en de gebroken voet. Vooral dus niet gebruiken als je bekend bent met een verhoogd risico of trombose voorkomt in de familie.

23-08-2022 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Gebruik nu 11 jaar deze pil, daarvoor 2 andere (goedkopere) geprobeerd. Maar de een veroorzaakte nog ergere menstruatiepijn, de ander bevatte een hulpstof waardoor plots mijn gezicht onder de eczeem zat. Ik heb veel minder last van buikkrampen in de stopweek dankzij de Yasmin. 2 dagen flink bloedverlies, maar daarna is het minimaal en dan ook geen pijn meer. Wel erg vaa[lees meer...]k een migraine aanval in de stopweek gekregen, daarom slik ik de pil nu zo lang mogelijk door. Nooit last van een doorbraakbloeding gehad! Tegen een ongewenste zwangerschap is deze in mijn geval 100% betrouwbaar. Libido werd na starten met de Yasmin al wat lager, maar is inmiddels tot ver beneden NAP gezakt. Dus de Yasmin doet waar 'ie voor bedoeld is..

22-03-2021 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik neem nu ca 4 maand deze pil; menstruatiebloedingen zijn wel minder sterk maar ik heb last van tussentijds bloedverlies. Ik neem de pilstrip zeer regelmatig. Ook nog altijd wel last van wat hoofdpijn voor of tijdens mijn regels. Ik ben wel 17 jaar pilvrij geweest en nu ik 40 ben, neem ik dit terug.

15-02-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Huid is enorm gaaf tijdens gebruik. Nu last van acne en vettig haar, heb inmiddels al 2 jaar een spiraal. Ga hem eruit laten halen en terug naar de pil want mn verlaagde zelfvertrouwen door mn slechte huid is het me niet waard. Hiervoor 4 jaar de Yasmin geslikt.

03-11-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Deze pil heb ik 7 jaar geslikt. Helpt goed tegen veel bloedverlies tijdens de menstruatie en deed wonderen voor mijn huid. Ik had echt nooit meer een onzuivere huid, maar dan ook echt nooit. Ik had welgeteld 1 hooguit 2 minuscule puistjes tijdens mijn menstruatie. En natuurlijk het belangrijkst: geen zwangerschap ;) Nadelen die ik ervaarde: maandelijks migraine, afvlak[lees meer...]king van mijn emoties en bijna geen libido. Werd nooit echt meer opgewonden. Ik dacht dat er iets mis was met mij maar het was gewoon de pil. Daarom uiteindelijk gekozen voor hormoon vrije anticonceptie (koperspiraal). Die vervelende bijwerkingen zijn dus allemaal verdwenen! Maar mijn mooie huid helaas ook...

25-09-2020 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 13 jaar lang deze pil geslikt (ben inmiddels eind 20) en nu gestopt, omdat ik toch wilde weten hoe het zonder de pil. Voordat ik aan de pil begon zat ik in de puberteit en had ik soms last van puistjes, nu ik gestopt ben (na ongeveer 4 maanden) zijn de puistjes terug, vooral op mijn voorhoofd is het vrij erg.. Ik weet niet of het tijdelijke klachten zijn,[lees meer...] of dat het beter wordt als mijn hormonen wat minder 'in de war' zijn vanwege het stoppen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast merk ik door het stoppen dat mijn haar uitvalt (niet heel erg, maar wel een verschil) en dat mijn haar heel snel vettig wordt. Na 1 dag moet ik mijn haar eigenlijk alweer wassen. Heeft iemand anders ervaring met huidproblemen door stoppen met pil die tijdelijk waren? Ik hoor namelijk graag of het beter wordt, anders overweeg ik om toch maar weer te beginnen met de pil.

25-05-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met deze pil ivm (milde) acne. De eerste 2 maanden merkte ik niet echt verschil, na 3 maanden begon ik wel verschil te zien en na 4 maanden was mijn huid zuiverder dan het ooit is geweest. Ik had verder geen last van bijwerkingen o.i.d, dus opzich een prima pil voor mij. Toch heb ik besloten om te stoppen met deze pil, omdat ik onrustig en angstig werd van [lees meer...]het idee dat deze pil een hoger risico op trombose geeft. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar het zat toch de hele tijd in mijn achterhoofd. Inmiddels ben ik 1 maand gestopt, de eerste week nadat ik was gestopt had ik veel hoofdpijn en heb ik een paar keer last gehad van hartkloppingen. M’n huid doet het redelijk goed, af en toe krijg ik een wat puistjes maar het is niet te vergelijken met hoe mijn huid was voor ik begon met de pil. Kortom, deze pil heeft wel veel goeds gedaan voor mijn huid, maar ik zou aanraden om opzoek te gaan naar een andere manier dan deze pil om van je acne af te komen.

27-04-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Na het nieuws van de Diane geswitcht naar Yasmin op mijn 18e. Had altijd acne en deze zou ook helpen. Het werkte niet net zo goed, maar was zeker tevreden. vaak maximaal 4-5 puistjes op mijn huid. Qua acne dus heel tevreden. Eerste half jaar heb ik wel hoofdpijn gehad, maar de huisarts gaf aan dat dit wel weg zou gaan. Dat klopte inderdaad. Helaas kwam de hoofdpijn een hal[lees meer...]f jaar geleden terug. Het was zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren dus ben ik gestopt. Ook kreeg ik 2 jaar geleden angstaanvallen. De psychologe gaf aan dat het niet door de pil kwam, maar er is ook nooit een andere oorzaak gevonden. Voor mijn gevoel kwamen ze uit het niks. Na het stoppen voelde ik me langzaam beter. Ook mijn libido was veel hoger. Ik moet zeggen dat ik me ook niet heel lekker voel met andere pillen, maar toch had ik van de Diane nooit last. Helaas is ook mijn acne in alle hevigheid terug. Als de antibioticakuur niet aanslaat dan eventueel toch terug aan de Diane..

06-03-2019 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
ik heb deze pil heel wat jaar gebruikt op advies van een specialist in het ziekenhuis. nu ben ik 2 maanden gestopt en krijg ik erg veel last van acne (dit is tijdelijk) en ik merk dat mijn libido met 180% omhoog is gegaan. bizar hoe zo'n klein pilletje heel veel kan onder drukken. ik ben erg blij dat ik van deze pil af ben omdat ik vaak last had van misselijkheid en een[lees meer...] naar gevoel op mijn maag. Ik zal nooit van mijn leven meer aan een pil beginnen!