Ervaringen met Yasmin

05-08-2014 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
De yasmin werkt super, tot je er mee stopt. Ik zit nu al ruim een jaar zonder pil, maar wel met een vette onzuivere huid! Volgens mijn nieuwe huisarts komt dit door het " afkicken". Ik ben het zat dus ga nu weer aan de ethinylestradol.. hopen dat mijn acne verdwijnt. De huisarts vertelde ook dat als je zwanger wordt door de yasmin heen, je je kindje beter weg kan laten[lees meer...] halen ivm een grote kans op een ongezond kind... dat zegt al genoeg over de troep die je in je lijf stopt!

27-02-2014 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/drospirenon
Over de goedkope variant van de yasmin ben ik zeer ontevreden. Heb deze tot twee maal toe geprobeerd. Maar deze geven heel vervelende bijwerkingen. De eerste keer kreeg ik vele malen tussentijdse bloedingen, bij de tweede keer ben ik tot 4 weken lang aan het vloeien geweest. Daarbij had ik bijna dagelijks hoofdpijn, en zat ik niet lekker in mijn vel. Nu stap ik weer te[lees meer...]rug naar de originele Yasmin, helaas moet ik deze nu wel volledig zelf betalen. Dat was eerst niet zo??? ik snap er nix meer van!!

02-12-2022 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Hoi iedereen, Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de Yasmin pil, na gebruik van 5 jaar sinds mijn 15de. Ik ben begonnen met Yasmin pil om puistjes te verminderen. Die zaten mij erg dwars waardoor ik niks meer durfde. In het begin werd het erger maar daarna was het redelijk weer hetzelfde. Ik heb dus niet echt er iets aan gehad want het veranderde niet veel. Toen ben i[lees meer...]k twee/drie jaar later Roaccutane gaan slikken. Dit deed mij wonderen. Nu een jaar later wou ik dan ook gaan stoppen met de pil. Ik voelde me niet meer mezelf en had mega veel angstaanvallen. Nu ben ik dus drie maanden gestopt en merk ik tot nu toe vooral verschil in me huid. Ik had na de Roaccutanekuur van een halfjaar nooit meer last gehad van puistjes. Nu sinds een week krijg ik er opeens super veel. Het komt dus door het stoppen van de pil. Kan iemand mij vertellen als dit tijdelijk is? Ik maak me ergen zorgen dat het zo blijft. Verder heb ik niet veel bijwerkingen gehad van de pil alleen vooral mentaal. Ik hoop dat dit iemand helpt.

12-08-2022 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb de Yasmin pil 7 weken geslikt zonder stopweek. Na een week slikken kreeg ik last van veel onderhuidse ontstekingen, maar omdat ik wist dat je acne in het begin wat erger kon worden ben ik de pil toch door blijven slikken. Na ongeveer 3 weken slikken stopte de onderhuidse ontstekingen. De bijwerkingen die ik in het begin ervaarde waren wat gevoeligere borsten (ook e[lees meer...]en beetje gegroeid), beetje gewichtstoename en heel veel afscheiding. Ik moet echt elke dag een inlegkruisje dragen. M’n huid werd na de eerste strip eindelijk rustig en ik dacht dat het nu eindelijk z’n werk ging doen tegen m’n acne. Helaas is m’n onrustige huid weer terug en heb ik besloten om na 7 weken en 2,5 strip te stoppen met het slikken van Yasmin. De afgelopen week heb ik me ook enorm neerslachtig gevoeld en moest ik steeds huilen zonder reden. Voor mij genoeg redenen om te stoppen met deze pil aangezien het niks doet aan mijn hormonale acne.. hiervoor heb ik 11 jaar microgynon 30 geslikt en ik denk dat ik maar weer terug ga naar deze vorm van anticonceptie.

12-10-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik vergat vaak mijn pil of had schrik dat ik toch zwanger kon geraken na ziekte ik had er weinig vertrouwen in.

30-06-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Werkte goed tegen acne en vette huid. Ook geen last meer van menstruatie krampen. Helaas erg last gekregen van depressies en paniekaanvallen. Toen ik met het middel stopte verdwenen de paniekaanvallen.

13-02-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik zit nu bijna twee maanden aan de Yasmin pil. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik nu wel verschil zou kunnen merken maar heb het idee dat het ietsjes erger is geworden. Heb iets meer last van ontstoken poriën. Ik hoop echt dat het nog gaat veranderen richting de 3de maand want ben een beetje hopeloos. Zo hopeloos dat ik er klaar mee ben dat ik gewoon niet durf te gaan[lees meer...] werken en mijn leven draait om hoe mijn huid is..

06-01-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Vanaf mijn 18e de pil gaan slikken vanwege erge acne. Begonnen met de diane pil. Vanwege de slechte nieuwsberichten op mijn 21e overgestapt naar de Yasmin. Deze pil gekozen omdat ik bang was om de puistjes weer terug te krijgen. Mijn libido was meteen weg. Achteraf gezien door deze pil maar dacht er op dat moment niet aan. Zat ook vaker niet lekker in mn vel. Yasmin pil ge[lees meer...]woon door blijven slikken. 4 jaar geleden een schimmelinfectie gekregen. Naar de huisarts gegaan omdat het maar niet over ging wat ik ook probeerde (medicijnen, capsules, yoghurt). Uiteindelijk via deze website erachter gekomen dat dit een veel voorkomende bijwerking is van deze pil. Omdat ik las dat de bijwerkingen die je kan krijgen wanneer je stopt met deze pil ook erg waren (erge haaruitval, aankomen en puistjes terug krijgen) durfde ik de stap niet te nemen om te stoppen met deze pil. In de afgelopen maanden zoveel meer klachten gekregen. Zit totaal niet lekker in mn vel. Ben heel negatief, alles is teveel, wil constant huilen, nergens geen zin meer in hebben, zin in seks is weg, weet niet eens meer wat zin hebben betekent, krijg pijnlijke borsten en andere vage klachten. Goed gesprek met mijn vriend hierover gehad. Ben het helemaal beu en ga mezelf inlezen over de nuvaring. Hoor daar in mn omgeving veel goede dingen over. Heb deze pil nu bijna 7 jaar geslikt en ben blij dat ik nu de stap durf te zetten om ermee te stoppen. Vind het eng maar ben ook heel benieuwd hoe dit gaat bevallen!

25-12-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.

26-11-2017 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Al 8 jaar gebruikte ik de Microgynon 30 pil en was altijd zeer tevreden alleen kreeg ik sinds een paar jaar terug ineens last van puistjes. De huisarts raadde mij de Yasmin pil aan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat betreft mijn huid, na een week al verbetering!! Helaas vind ik de bijwerkingen te eng om de pil nog te slikken. Ik heb ineens zware vermoeide benen[lees meer...], net alsof mijn bloed niet goed doorstroomt!! Herkent iemand dit?? En gaat dit nog over? Ik gebruik de Yasmin pil slechts een week.

26-10-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Tijdens het slikken van deze pil eigenlijk weinig problemen gehad. Echter toen ik wilde stoppen met deze troep brak de hel los. Hormonale acne, haaruitval wat leidde tot 2/3 bij van maar haar weg. Het ontpoppen is echt een grote bak ellende.

06-04-2017 | Vrouw | 21
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Pil twee keer langere periode gebruikt. Ging beide keren de eerste paar maand goed en kreeg daarna veel last van klachten (Migraine (3-5 keer per week), vermoeidheid, depressieve klachten, misselijkheid, gewichtsverlies, pijn bij vrijen, lusteloosheid). Zag de eerste keer geen verband, totdat de klachten stopten nadat ik met de pil stopte. Tweede keer kreeg ik na ongeveer [lees meer...]vijf maand dezelfde klachten. Desondanks toch nog bijna zeven maand doorgegaan. Kreeg de laatste paar maanden dat ik hem slikte minstens drie zware migraine aanvallen per week waarbij ik vervolgens niks meer kon. Aangezien het leven gewoon doorging toch maar gestopt om te zíen of de migraine in verband stond met de pil. Heb de week dat ik stopte nog één migraine aanval gehad en sindsdien niet meer. Dit hoeft uiteraard niet bij iedereen zo te zijn, voor mij was het gewoon niet de oplossing.

31-01-2017 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.

07-09-2016 | Vrouw | 26
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Twee weken geleden van de gynaecoloog een aanbeveling gekregen om aan de pil te gaan door onregelmatige menstruatie (PCOS) en somberheid rond de menstruatie (heb meerdere depressieve episoden gehad in het verleden). Omdat ik aan het afvallen ben is Yasmin aangeraden. Maar de laatste anderhalve week zijn de klachten rondom nervositeit juist toegenomen. Een drukkend gevoel o[lees meer...]p de borst, spontane misselijkheid en transpiratie. Moeite met ademhalen, voelt een beetje als hyperventilatie. Na wat oxazepam voel ik me weer normaal. Overweeg daarom om te stoppen met deze pil.

13-07-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik vermoedde de laatste paar maanden dat mijn jarenlange gevecht (sinds start met Yasmin) tegen vaginale schimmelinfecties aan de pil lag. Ik las er steeds meer over, ervaringen van anderen. Daarom naar de huisarts in Nederland en overgestapt op Lenorgestel Ethinylestradiol, de lichtste vorm. Schimmelinfecties zijn sindsdien verleden tijd, ik kan weer seks hebben zonder pi[lees meer...]jn. Helaas heb ik nu ipv schimmelinfecties een opgezwollen buik die elke avond het ergst is. Het maakt niet uit wat ik eet.

28-01-2016 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Vanwege plaatsing Mirena spiraal gestopt met de ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Na anderhalf jaar kwam mijn acne langzaam terug. Daarom raadde de huisarts mij aan om met de Yasmin pil te beginnen. Deze werkte direct al tegen een hoop van de diepgelegen acne. Rond die tijd begonnen voor mij ook aanhoudende schimmelinfecties, darmklachten (candida achtige klachten) en h[lees meer...]evige haaruitval. Nu, na een jaar realiseer ik mij dat al deze dingen tegelijk met het starten van de Yasmin pil kwamen. Daarom stop ik met deze pil.