Ervaringen met Yasmin

26-11-2017 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Al 8 jaar gebruikte ik de Microgynon 30 pil en was altijd zeer tevreden alleen kreeg ik sinds een paar jaar terug ineens last van puistjes. De huisarts raadde mij de Yasmin pil aan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat betreft mijn huid, na een week al verbetering!! Helaas vind ik de bijwerkingen te eng om de pil nog te slikken. Ik heb ineens zware vermoeide benen[lees meer...], net alsof mijn bloed niet goed doorstroomt!! Herkent iemand dit?? En gaat dit nog over? Ik gebruik de Yasmin pil slechts een week.

26-10-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Tijdens het slikken van deze pil eigenlijk weinig problemen gehad. Echter toen ik wilde stoppen met deze troep brak de hel los. Hormonale acne, haaruitval wat leidde tot 2/3 bij van maar haar weg. Het ontpoppen is echt een grote bak ellende.

06-04-2017 | Vrouw | 21
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Pil twee keer langere periode gebruikt. Ging beide keren de eerste paar maand goed en kreeg daarna veel last van klachten (Migraine (3-5 keer per week), vermoeidheid, depressieve klachten, misselijkheid, gewichtsverlies, pijn bij vrijen, lusteloosheid). Zag de eerste keer geen verband, totdat de klachten stopten nadat ik met de pil stopte. Tweede keer kreeg ik na ongeveer [lees meer...]vijf maand dezelfde klachten. Desondanks toch nog bijna zeven maand doorgegaan. Kreeg de laatste paar maanden dat ik hem slikte minstens drie zware migraine aanvallen per week waarbij ik vervolgens niks meer kon. Aangezien het leven gewoon doorging toch maar gestopt om te zíen of de migraine in verband stond met de pil. Heb de week dat ik stopte nog één migraine aanval gehad en sindsdien niet meer. Dit hoeft uiteraard niet bij iedereen zo te zijn, voor mij was het gewoon niet de oplossing.

31-01-2017 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.

07-09-2016 | Vrouw | 26
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Twee weken geleden van de gynaecoloog een aanbeveling gekregen om aan de pil te gaan door onregelmatige menstruatie (PCOS) en somberheid rond de menstruatie (heb meerdere depressieve episoden gehad in het verleden). Omdat ik aan het afvallen ben is Yasmin aangeraden. Maar de laatste anderhalve week zijn de klachten rondom nervositeit juist toegenomen. Een drukkend gevoel o[lees meer...]p de borst, spontane misselijkheid en transpiratie. Moeite met ademhalen, voelt een beetje als hyperventilatie. Na wat oxazepam voel ik me weer normaal. Overweeg daarom om te stoppen met deze pil.

13-07-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik vermoedde de laatste paar maanden dat mijn jarenlange gevecht (sinds start met Yasmin) tegen vaginale schimmelinfecties aan de pil lag. Ik las er steeds meer over, ervaringen van anderen. Daarom naar de huisarts in Nederland en overgestapt op Lenorgestel Ethinylestradiol, de lichtste vorm. Schimmelinfecties zijn sindsdien verleden tijd, ik kan weer seks hebben zonder pi[lees meer...]jn. Helaas heb ik nu ipv schimmelinfecties een opgezwollen buik die elke avond het ergst is. Het maakt niet uit wat ik eet.

28-01-2016 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Vanwege plaatsing Mirena spiraal gestopt met de ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Na anderhalf jaar kwam mijn acne langzaam terug. Daarom raadde de huisarts mij aan om met de Yasmin pil te beginnen. Deze werkte direct al tegen een hoop van de diepgelegen acne. Rond die tijd begonnen voor mij ook aanhoudende schimmelinfecties, darmklachten (candida achtige klachten) en h[lees meer...]evige haaruitval. Nu, na een jaar realiseer ik mij dat al deze dingen tegelijk met het starten van de Yasmin pil kwamen. Daarom stop ik met deze pil.

05-02-2015 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Jarenlang heb ik de mircoginon geslikt, maar van deze kreeg ik stemmingswisselingen en schommelingen in bloedsuikerspiegel. 10 maanden geleden gestopt hiermee, en de klachten waren daarbij ook helemaal weg, maar omdat ik 1 dag per maand heftige buik en rugpijn heb, en ook nog last van puistjes, in overleg met de huisarts begonnen met de generieke variant van de yasmin. Gek[lees meer...]ozen voor deze omdat deze effectief is tegen puistjes, maar ook minder kans op stemmingswisselingen. Ik heb het slikken 10 dagen volgehouden, maar de schommelingen in bloedsuikerspiegel waren weer heel heftig, en ik ik had hele erge stemmingswisselingen, en een heel kort lontje. Ik voelde mij tevens heel down/depressief. Ook vloeide ik na 10 dagen nog steeds, hoewel huisarts aangaf dat dit normaal is in het begin. Ik had overigens in de periode dat ik deze pil slikte geen nieuwe puistjes gekregen. Toch iets positiefs dus.

02-02-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon
Na 2 jaar lang last te hebben gehad van contactbloedingen ben ik gestopt met deze pil. Binnen 2 weken waren de contactbloedingen weg. Ook werd mijn libido vele malen hoger. Na 2 maanden gestopt te zijn met deze pil ben ik toch weer begonnen. Ik kreeg namelijk een vriend, daarnaast kwam mijn vette/onzuivere huid ook weer opspelen. Ik dacht ik probeer het gewoon weer even ik[lees meer...] heb toch nog een strip liggen. Nu na 6 dagen deze pil geslikt te hebben is er niets meer over van mijn vrolijke ik. Mijn libido is zo goed als verdwenen. Emotioneel volledig afgevlakt. Oh ja, mijn huidje is weer prachtig uiteraard. Maar goed, wat heb je aan een mooie huid als je totaal niet happy bent en geen behoefte aan intimiteit hebt. Besloten voorgoed te kappen met deze pil. Onvoorstelbaar wat er in een aantal dagen kan veranderen in je lijf/hoofd.

15-01-2015 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (20/3/3mg)
Bijna 10 jaar lang heb ik deze pil gebruikt en ik was er altijd erg tevreden over. Mijn huid werd er een stuk rustiger van en ik voelde me altijd prima. Totdat ik ruim 2,5 geleden last begon te krijgen van schimmelinfecties. Gek werd ik ervan! Ook mijn libido verminderde er drastisch door. Alle mogelijke antischimmelmedicijnen later (de klachten werden iets minder, maar gi[lees meer...]ngen nooit helemaal weg), heb ik de beslissing genomen om te stoppen met de yasmin pil, zodat ik kon kijken of dit de veroorzaker was. Na ruim een maand verdwenen de klachten inderdaad langzaam! Ik heb voor mezelf dus wel de conclusie kunnen trekken dat de yasmin pil dit waarschijnlijk veroorzaakte. Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop, is welke anticonceptie ik ga gebruiken. Ik ben eigenlijk wel klaar met het slikken van hormonen, maar word ook niet vrolijk van de gedachten aan een koperspiraal.

07-01-2015 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon
Door mijn onzuivere huid op 24-jarige leeftijd besloten van de Mirena spriaal over te stappen naar een lichte pil, de keuze viel daarom op de Yazmin. Al na 1 week bemerkte ik dat mijn huid zuiverder werd! Echter begon na 1 week mijn stemming ook om te slaan. Werd ongeduldig, onzeker, somber, pessimistisch, enorm vermoeid... Om over mijn libido maar niet te spreken. Die wa[lees meer...]s gedaald tot onder het vriespunt. Daarbij steeg mijn bloeddruk van 120/70 naar 140/90. Dit bij elkaar besloot mij om tóch maar weer te stoppen met deze pil. Voor velen waarschijnlijk een fantastische pil, voor mij viel dat helaas anders uit.

12-06-2014 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/drospirenon
Na tegenvallende ervaringen met Diane35, Microgynon 20,30,50 en de Nuvaring heb ik een tijd geen anti-conceptie gebruikt. Ik voelde me beter dan ooit. Vanwege een vaste relatie toch opnieuw begonnen en n.a.v. eerdere ervaringen nu de generieke variant van de Yasmin pil voorgeschreven gekregen. Aanvankelijk was ik tevreden, de eerste periode merkte ik niet direct bijwerking[lees meer...]en, maar mijn ervaring is dat dit er langzamerhand toch insluipt. Sinds ik gestart ben met de pil heb ik diverse allergieën ontwikkeld (geen idee of dit ermee te maken heeft), veel darmklachten, regelmatig hoofdpijn, vermoeidheid, sneller geïrriteerd, zeer pijnlijke gespannen borsten (zijn een cupmaat gegroeid), couperose in mijn gezicht, 9 kg aangekomen, verminderd libido en last van plotseling 'droog vallen' tijdens de seks. Als ik een stopweek inlas krijg ik extreme hoofdpijn/migraine aanval en rugpijn, de menstruatie zelf is licht. Dus ik sla alle stopweken over om de hormoonspiegel in balans te houden, ik heb geen last van doorbraakbloedingen en mijn huid heeft sinds de start geen enkele pukkel gehad. Morgen wordt er een koperspiraal geplaatst, ik heb goede hoop dat dit de oplossing is.

03-05-2014 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/drospirenon
Gestopt naar aanleiding van de volgende bijwerkingen: 's nachts naar het toilet moeten, verminderd libido, toename van gesprongen adertjes, plotselinge zonneallergie, frequenter schimmelinfecties, migraine tijdens de stopweek Voordelen van deze pil: geen acne, geen gewichtstoename, geen stemmingswisselingen (had ik bij een andere pil wel last van)

31-12-2013 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/drospirenon
Na de geboorte van ons 2 e kind, weer aan de pil gegaan. Het werd de Yazmin. Omdat deze meer lichaams eigen hormonen zou bevatten. Het gebruik is wel zeer goed te doen. Heb nooit bloedverlies gehad tussendoor. Menstruatie is vrij kort, ook fijn. Wel heb ik de ene maand meer last van buikpijn dan de maand erna. Maar nu begin ik toch heel erg te twijfelen of dit wel de jui[lees meer...]ste pil is voor mij. Want ik heb klachten, en die lees ik bij meerdere vrouwen hier. Een lange tijd al, heb ik last van stemmingswisselingen. Zolang ik bezig ben is alles prima, maar zodra ik alleen ben of even stil zit, dan komt er een neerslachtig gevoel. Ben niet meer de vrolijke opgewekte ik. Ben veel moe, heb vaak hoofdpijn. En voel me vaak niet gelukkig. Ik wou weten of er meer ervaringen waren over deze pil, of ze een neerslachtig gevoel geven. Ik schrik behoorlijk van de ervaringen van de andere dames. Ik ga zeer binnenkort toch maar even naar de huisarts, om een andere anticonceptie middel te vragen.

11-04-2023 | Vrouw | 32
Endometriose
Om klachten van mijn eigen cyclus proberen in te perken heb ik meerdere anticoncepties geprobeerd. Deze was voor mij duidelijk een probleem, ernstige bijwerkingen voornamelijke een verblindende migraine. Bij stoppen gelukkig na 24uur al vermindering van de bijwerkingen. Hopelijk ben ik de uitzindering en werkt het voor anderen wel.

22-03-2023 | Vrouw | 25
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vreselijke bijwerkingen. Opgezwollen pijnlijke borsten, meer last van migraine, libido compleet verdwenen, somber, pijnlijke onderrug. Ik heb deze pil 8 weken geslikt na overstap, maar ik ga terug naar microgynon

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum