estradiol / nomegestrol

Bij  OvergangX

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

13-10-2018 | Vrouw | 44
Overgang
Ik ben 44 en in de Pre overgang. Na een lange zoek tocht aan deze pil gegaan. ik had last van stemmingswisselingen en andere overgangsklachten. Heb van alles geprobeerd. voeding aangepast, sporten, minder wijn en koffie etc niks hielp. als je ouder wordt neemt je oestrogeen af. Merkte na 2 weken al dat mijn hormonen in balans waren. voel me top. wel 4 kilo aangeko[lees meer...]men maar die neem ik voor lief.

27-11-2020 | Vrouw | 50
Overgang
Na een zware menstruatieperiode van 5w met als gevolg bloedarmoede, was ik met mijn gynaecoloog overeengekomen om deze pil even te gebruiken om de bloeding onder controle te krijgen. De eerste maand ging goed, al had ik wat last van hoofdpijn tijdens mijn "off pil" periode. Ben nu bijna op het einde van mijn 2de strip en is al een kleine week geen aangename periode. Sta[lees meer...] op met hoofdpijn en ga er mee slapen. Alsook had ik zeer veel last van oogmigraine. Na de bijsluiter te lezen ben ik meteen gestopt met deze "pil" te nemen. Hopelijk voorkom ik nu erger, even afwachten.

23-01-2020 | Vrouw | 46
Overgang
Het medicijn deed niet waarvoor ik het kreeg, namelijk het verminderen van mijn overgangsklachten.

18-11-2017 | Vrouw | 43
Overgang
De zoely pil geslikt voor overgangsverschijnselen. Mn de wisselende stemmingen. Heb deze pil 2 keer een periode ingenomen. Na 2 dagen ging ik al erg slecht slapen en kreeg hitte aanvallen s nachts. Met als gevolg dat mijn stemming nog meer achteruitging. Was niet misselijk van deze pil wat erg fijn was. Wel spanning in de borsten en buikpijn. Maar dit vond ik niet er[lees meer...]g. De slapeloze nachten hebben mij doen besluiten daarom te stoppen met de zoely pil

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum