estradiol / nomegestrol

Overgang (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (1 mening)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

15-06-2021 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na verschillende soorten anticonceptie te gebruiken, waarbij ik overal wel last had van vervelende bijwerkingen, werd mij een ander soort pil geadviseerd, de Zoely pil. Ik heb nog nooit zo'n vervelende maand gehad als de maand waarin ik deze pil slikte. Ik voelde me totaal niet meer mezelf, werd boos en verdrietig om van alles, zonder dat ik mezelf begreep. De mensen om me[lees meer...] heen hadden hier ook last van. Ik herkende mijn eigen gevoelens en daardoor gedrag ook niet meer. Fysiek had ik minder last van bijwerkingen, behalve hier en daar een eetbui en een beetje last van een opgeblazen gevoel. Ik ben zelf erg gevoelig voor hormonen, dus het is niet zo gek dat ik mentaal heftig reageerde hierop. Als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor stemmingswisselingen etc, zou ik deze pil niet aanraden. Maar als je wel prima tegen 2 soorten hormonen kan en niet zo veel last ondervind van neerslachtigheid, dan is deze pil wel aan te raden.

14-05-2021 | Vrouw | 18
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik schakelde van Anais continu naar Zoely in de hoop af te geraken van mijn migraine in de dagen van de placebo pillen. Migraine is er nog op placebo 4, maar maar 1 dag en die dag ook buikpijn. Vanaf de 2e placebo verschrikkelijk prikkelbaar, chagrijnig en boos. Mijn omgeving heeft mee afgezien. 4e placebo pas buikpijn, migraine en bloedverlies. Even zwaar als voordien. Ik[lees meer...] pak zoely nog 2 maanden en dan bekijk ik het nog eens, want ik ben toch niet helemaal overtuigd.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

02-01-2021 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Zeer tevreden over deze pil, gebruik hem nu een half jaar. Ik heb pcos en van alle andere anticonceptiepillen die ik hiervoor had werd ik zeer emotioneel en constant doorbraakbloedingen. Met de zoely wordt ik nu na een half jaar gebruik bijna niet meer ongesteld. Voor mij is dit voor nu perfect, maar ieder lichaam is anders en reageert anders. Tot mijn 35ste blijf ik dit[lees meer...] zeker gebruiken (schijnt na je 35ste niet meer zo veilig te zijn om te gebruiken)

05-10-2020 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na stoppen met deze pil verdwenen mijn gezondheidsklachten als sneeuw voor de zon, ondanks veelvuldig ziekenhuisonderzoek nooit ontdekt dat het al die tijd al aan deze pil lag. Wees dus alert bij gebruik!

26-05-2020 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik neem sinds drie jaar Zoely als anticonceptiepil. In het begin had ik geen nauwelijks last van bijwerkingen, enkel lichte doorbraakbloedingen en soms het uitblijven van de menstruatie. Op zich geen probleem. Wel begin ik sinds een jaar meer en meer last te hebben van andere bijwerkingen. Veel onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen, darmproblemen, op een halfjaar [lees meer...]tijd zeker 10 kg aangekomen op een jaar tijd, gevoelige en gespannen borsten, maar ook stemmingswisselingen komen vaker voor. Hoewel ik in het begin heel enthousiast was over deze combinatiepil, ga ik eens de doos leeg is nadenken over andere vormen van anticonceptie. Ik ben er wel van overtuigd dat dit een goede pil is om mee te starten.

16-10-2019 | Vrouw | 18
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb van de huisarts de zoely een tijdje geleden voorgeschreven gekregen omdat ik niet goed reageerde op de andere pil die ik heb gehad. Ik heb nooit problemen gehad met deze pil en hij heeft voor mij altijd goed gewerkt. Weinig last van bijwerkingen, geen doorbraakbloedingen, niet zwanger.

31-08-2019 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Onwijs tevreden over deze pil, geen bijwerkingen meer van de pil sinds in met de zoely gestart ben. Geen zweet aanvallen, geen depressiviteit, geen vaginale klachten meer ik voel mij erg goed bij deze pil!

13-07-2019 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb deze pil nu ongeveer een jaar in gebruik gehad. Ik merkte bij het slikken van deze pil in het begin vooral stekende hoofdpijn. Maar ook op langere termijn depressieve klachten 2 weken voor de menstruatie (normaal nergens last van want ik ben een positief en vrolijk persoon). Pijnlijke borsten die langer aanhouden zonder enkele reden. Ook erg vermoeid. ( ik ben 20[lees meer...] en heb een 9-5 baan) Hiervoor had ik de microgynon 30. Voor mij was deze wel erger qua klachten maar ik vond de zoely ook niet de juiste pil die ik zoek. Nu zit ik aan een merk preparaat van de lovette (orginele lovette net als zoely zijn vaak ook niet op voorraad meer helaas dit maakt degelijk verschil door de hulpstoffen...) 100 microgram levenorgestol en 20 microgram ethinylestradiol. Ik zit nu op dag 2.... klinkt raar maar voel me al een stuk meer mezelf. Nu even 3 maanden afwachten....

07-07-2019 | Vrouw | 40
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Deze pil is echt super fijn! Eindelijk een pil met geen enkele bijwerking, en dit terwijl ik sle heb en depressie patiënt. Ik slik deze pil nu al een aantal jaren en kan deze iedereen aanbevelen. Jammer dat deze pil nog zo prijzig is, hopelijk wordt het in de toekomst goedkoper zodat 't ook voor vrouwen die het minder breed hebben betaalbaar wordt.

17-01-2019 | Vrouw | 42
darmklachten,meer rugpijn,last aan de maag ,spierpijn ,gewrichtkachten

27-09-2018 | Vrouw | 34
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Sinds ik de Zoely gebruik verlies ik bijna 3 weken per maand bloed. Het begint met wat druppeltjes en wordt steeds erger. Mijn menstruatie duurt ongeveer 8 a 9 dagen, dus ook erg lang. Het komt er dus op neer dat ik hooguit 5 a 6 dagen per maand geen bloedverlies heb.. Helaas is de Zoely op dit moment de enige anticonceptie die helpt en die ook nog eens zorgt dat ik niet [lees meer...]belachelijk veel bloed verlies, want dat is wel minder nu in de menstruatieweek. Hiervoor had ik namelijk aan een tampon en maandverband niet genoeg, ik lekte bijna dagelijks door...

24-08-2018 | Vrouw | 37
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Overgestapt van Microgynon 20 naar zoely omdat ik bij Microgynon last had van stemmingswisselingen, een lager libido en migraine in de stopweek. Daar heb ik bij zoely geen last van en voelde me er eigenlijk heel goed bij. Het enige grote nadeel bij mij is bij deze pil dat ik heel moeilijk of helemaal geen orgasme meer krijg. Soms helemaal geen gevoel, soms waa het fijn en [lees meer...]d a n was het gevoel ineens weg of soms was het heel fijn maar kwam het gewoon niet tot een hoogtepunt. Vind dat toch echt een dooddoener voor mijn seksleven en dat is voor mij toch echt een reden om te stoppen met zoely. Ga nu overstappen naar mercilon.

04-08-2018 | Vrouw | 36
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na de mycrogynon 20 en de mycrogynon 30 overgestapt naar de zoely. De eerste maanden ging het heel goed met de zoely. Weinig bijwerkingen alleen iets gespannen borsten. Echter na een aantal maanden (7/8 maanden) beginnen mijn borsten steeds meer zeer te doen en ook frequenter. Waar het eerst een paar dagen per maand was, was het nu dagelijks. Daarbij voelden ze hard en[lees meer...] gespannen aan en belemmerde het mijn nachtrust. En ook overdag waren mijn borsten continu zwaar en opgezet en deed het zeer als er per ongeluk iets tegen aankwam. Daarbij kreeg ik tintelingen in mijn linker arm. En zware benen. Daar de bijwerkingen zich opbouwden had ik niet gelijk door dat het door de pil kwam. Een aantal maanden doorgesukkeld en op den duur besloten helemaal te stoppen. En sindsdien helemaal geen klachten meer.

12-06-2018 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Sinds 4 maand gebruik ik de Zoely pil. De eerste 2 maanden moest mijn lichaam erg wennen maar nu ben ik super tevreden! Ik heb geen stemmingswisselingen meer, voel me goed en heb geen enkele klacht van deze pil. Voorheen van allerlei anticonceptie geprobeerd en elke keer kreeg ik last van stemmingswisselingen, hoofdpijn, libidoverlies en futloosheid. Na lang zoeken heb ik [lees meer...]eindelijk een pil die bij mij past. Daarom vond ik het de moeite waard deze recensie te schrijven.

07-02-2018 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!