Ervaringen met Cerazette (minipil)

desogestrel

acne onregelmatige menstruatie

08-11-2021 | Vrouw | 44
desogestrel (0,075mg)
Van combinatiepil veel bijwerkingen, daarom gekozen voor minipil. 1e 4 a 5 maanden continu bloedverlies.... Erg vervelend, maar toch doorgezet omdat ik pertinent geen spiraal of iets dergelijks wil. Nu heb ik ongeveer om de 5 weken wat bloedverlies, maar dit is bruin ipv rood. Het is niet veel wat ik verlies, maar ziet er raar uit en ik weet nooit hoelang t duurt voor t we[lees meer...]er stopt. T stopt soms ook een dag en dan denk ik dat t klaar is maar dan begint t weer. Niet echt handig. Heb ook last van slechte huid, acne.

04-10-2021 | Vrouw | 48
desogestrel (0,075mg)
Ik neem Cerazette ongeveer 10 jaar, mijn migraines zijn zo goed als verdwenen, nog 3 per jaar misschien. Maandstonden zijn ook helemaal verdwenen. Cerazette voelt na enkele jaren als een echte aanslag op mijn vrouwelijkheid, libido is volledig verdwenen wat de eerste jaren niet zo was, ik was nog steeds sexueel heel actief, maar er veranderde iets met de jaren. Ik ben n[lees meer...]og lang niet in de menopauze, daarvoor ben ik nog te jong. Op dit moment voel ik niets meer die mij vrouw maakt.

17-05-2021 | Vrouw | 36

03-05-2021 | Vrouw | 41
Endometriose
Met deze pil gestart ivm endometriose (een aandoening waarbij endometriose brandhaarden in mijn buikholte en in en rondom mijn eierstokken zit, vaak herkenbaar aan pijnlijke menstruaties maar ook pijn op andere momenten in de cyclus - iets wat iedereen met zware krampen, zoals veel reviewers hier, eens zouden kunnen googelen). Al vrij snel dagelijks wat hoofdpijn, maar n[lees meer...]ooit erg genoeg om paracetamol te nemen. Na ong. 2 weken doorbraakbloedingen (meestal bruin, slechts 1x rood). Geen grotere borsten zoals bij andere pillen. Verder geen andere bijwerkingen zoals neerslachtigheid, haaruitval, acne of laag libido. Ik heb bij andere anticonceptie ook nooit echt bijwerkingen gehad.

03-05-2021 | Vrouw | 50
desogestrel (0,075mg)
Wegens constante buikpijn en ciste en dik baarmoederslijmvlies op aanraden vd gynaecoloog gestart met deze minipil. Eerste 3 maanden constant menstruatie, minder dan ervoor. Ciste na 6 maanden weg en menstruatie ook,en geen buikpijn meer. Nu ongeveer na 9 maanden weer bruin bloedverlies en veel buikpijn en pijnlijke borsten. Ook veel kg bijgekomen. Misschien er toch mee[lees meer...] stoppen?

03-05-2021 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Ik heb deze pil zes maanden geslikt. Klachten op gebied van humeur etcetera had ik niet. Wel zijn er de laatste tijd andere klachten op zijn plaats gevallen. Ik kreeg last van acne op mijn haarlijn, en bij mijn borsten extreem jeukerige plekjes (bruin, schilferig). Omdat ik hoorde dat de onregelmatigheid in de ongesteldheid na ongeveer 3 maanden zou moeten verdwijnen heb i[lees meer...]k door gebeten. Enkel nu , na zes maanden, heb ik nooit een periode van niet-ongesteld zijn gehad langer dan 2 weken, en zijn mijn bloedingen heviger geworden en langduriger. Het komt erop neer dat ik elke maand langer bloed, dan niet. Dit zijn echter wel bekende klachten, had gehoopt dat ik bij het gelukkig overgrote deel hoorde die helemaal niet meer ongesteld wordt, want wat was ik blij om nog maar zo weinig hormonen te gebruiken. Dus de zoektocht naar het perfecte anticonceptiemiddel gaat door, helaas...

20-04-2021 | Vrouw | 28
desogestrel (0,075mg)
Aangezien ik een verhoogd kans heb op trombose moest ik stoppen met mijn pil die ik als jaren slikte (helaas). Toen overgestapt op de kylena spiraal, dat was echt een ramp.. heb mezelf nog nooit zo ellendig gevoeld, na een aantal paar maanden toch laten verwijderen. (opluchting) Nu sinds 3 weken geleden begonnen met de Cerazette.. ik voel mezelf wel gewoon prima, alleen[lees meer...] ik ben begonnen met slikken op mijn laatste menstruatie dag, maar ben nu 3 inmiddels weken later nog steeds ongesteld, ik heb hier eigenlijk geen zin in en vraag mezelf af hoelang dit blijft aanhouden? Want ik lees verhalen dat mensen maanden ongesteld zijn? iemand hier ervaring mee? :(

19-01-2021 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Minimaal 3 maanden proberen, dan zullen de meeste klachten ophouden! Na jaren lang zoeken naar de juiste pil heb ik hem eindelijk gevonden. Ik heb zeer hevige menstruaties waardoor ik alleen de dag door kwam met zware pijnstillers en stollingsmedicatie. Ik heb diverse pillen geprobeerd, maar van allen kreeg ik depressieve klachten. Bij de minipil geen enkel probleem gehad.[lees meer...] Ik voel me erg goed, stabieler juist dan normaal. Mijn PMS-klachten zijn veel minder geworden en ik bloed niet meer. De eerste drie maanden was zwaar, want ik heb maar 14 dagen in totaal gehad waarop ik niet bloedde.. Soms heviger dan andere dagen, maar nooit zo heftig als mijn normale menstruatie. Vlak voordat de derde maand zou ingaan stopte het bloeden en het is niet meer gestart. Heerlijk dat ik niet meer om mijn menstruatie hoef heen te plannen, en me ook nog eens goed voel! Wat een verademing.

11-01-2021 | Vrouw | 33
desogestrel (0,075mg)
Voor mij de beste pil die ik heb gehad. Ik ben ooit overgestapt omdat ik last had van melasma (en volgens de dermatoloog ligt de pil aan de basis van het probleem), maar ik wilde graag orale anticonceptie blijven gebruiken. De minipil bevat minder hormonen dus ik dacht dat dat misschien een goede tussenoplossing kon zijn. De melasma is niet verergerd (en ook verbeterd,[lees meer...] maar dat kan ook door de dermatologische behandeling zijn), en voor de rest had ik gewoon géén klachten. Helemaal in het begin misschien wat spotting, maar daarna geen bloedverlies meer. Ik neem deze pil nu 3 jaar en ik heb nooit een betere gehad. Heb ook een aantal vriendinnen die hier ongelooflijk tevreden over zijn. Aanrader.

10-01-2021 | Vrouw | 18
desogestrel (0,075mg)
Ik had verwacht dat ik er erger aan toe zou zijn door de ervaringen die ik heb gehoord. Tot nu toe gaat het me prima af, ik gebruik de minipil nu een maand. De enige bijwerkingen die mij wel storen zijn: vermoeidheid en misselijkheid. Voorheen was ik heel opvliegerig en emotioneel maar de minipil heeft ervoor gezorgd dat mijn hormonen weer in balans zijn. Ook merk ik dat m[lees meer...]ijn huid is veranderd, volgens mij een positieve zin.

29-12-2020 | Vrouw | 19
desogestrel (0,075mg)
Ik kan niet tegen de pil dus ging ik aan de minipil. Ik had vaak tussenbloedingen en toen ben ik een paar maanden gestopt zodat mijn cyclus weer normaal zou worden en het beter zou gaan. Toen kreeg ik een vriend en de minipil beschermt niet goed tegen zwangerschap dus moest ik overstappen naar de prikpil

23-12-2020 | Vrouw | 19

17-12-2020 | Vrouw | 36
Endometriose
Ik was bang voor de bijwerkingen zoals stemmingswisselingen. Gelukkig alleen maar stabieler geworden sinds gebruik van deze pil. Niet meer van die enorme ups en daarna weer downs. Buikpijn stuk minder geworden. Alleen wel onregelmatig bloedverlies. Maar dat is niet heel schokkend. En niet zo erg dat je tampons op zak moet hebben. Eerste 3 maanden licht hoofdpijn, wat meer [lees meer...]acne en wat slechter slapen. Daarna geen last meer. Ben erg tevreden

08-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik heb echt helemaal geen klachten, Ik slik hem elke ochtend zelfde tijd.zou het echt gaan proberen en dan zie je het wel, succes en komt echt wel goed.

05-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik ben super tevreden over de cerazette pil, Ik heb echt alles geprobeerd ben nu 40 en was heel sceptisch,maar wou toch de pil zonder oestrogeen een kans geven, de eerste strip zit erop dus ga weer positief door met de tweede, libido is hardstikke prima, geen stemmingen geen hoofdpijn of andere klachten, menstruatie was vanaf mijn 11de al heftig pijnlijk en na de spiraal[lees meer...], nuvaring,pleister en 8 verschillende pillen later,en voelde ik me gelijk al slecht met stemmingen en niet mezelf voelen , ben ik echt blij verrast.2 kinderen later en een gezond leven met sporten en voeding ,helpt ook veel, succes dames en met iets, ben je toch een stuk meer onafhankelijk en vrij, dat vind ik:)

12-11-2020 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Nadat ik door het gebruik van de normale anticonceptie pil longembolieën heb gekregen, ben ik op advies van de artsen overgestapt op deze pil. Andere vormen van anticonceptie zijn bij mij niet mogelijk. De eerste 2 a 3 maanden had ik erg veel last van spotting en een onregelmatige menstruatie. Daarna is de menstruatie geheel uitgebleven.