Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

08-01-2023 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Vanwege adenomyose heel veel en heel lang bloedverlies elke maand. Tel daarbij op vreselijke buikpijn en rugpijn en de ellende was compleet. De prikpil is hier echt een uitkomst. Ik ben al jaren niet meer ongesteld! Zo blij mee. Ook tussendoor zonder problemen na het stoppen snel mijn cyclus terug en gemakkelijk zwanger geworden van alle 4 mijn kinderen.

24-07-2022 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik had altijd hele erge menstruatie was net 16 en begon met de pil maar dat werkte niet ben toen ik 21 was met de prikpil begonnen in het begin een paar keer beetje bloedverlies al snel van elke 12 weken naar elke 10 weken prikken heb 1 x een staafje geprobeerd in m’n arm en dat na 7 maanden laten verwijderen wat een hel 7 maanden lang bloed en zoveel dat ik bloedarmoede [lees meer...]had en zelfs een ijzer infuus moest erna de prikpil weer terug maar nu is het nog geen 6 weken dat hij geprikt is en heb buikpijn en bloedverlies is het mogelijk dat de prikpil niet meer voldoende is na ruim 20 jaar iets anders is geen optie iemand een optie wat nog te doen

10-02-2021 | Vrouw | 16

10-09-2020 | Vrouw | 28

11-11-2019 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik bloed ook aan een stuk door. Nu al bijna 3 maanden en ook al 8 kilo aangekomen. Dus voor mij 1x en nooit weer.

01-08-2019 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op aanraden van een vriendin de prikpil geprobeerd. Ik kom 1kg per maand bij... De eerste shot viel dit niet op. Maar halverwege de tweede shot gaan er wel belletjes gaan rinkelen dat je ineens wel wat kilo's bij komt. Vooral in de buikregio. Ik sport 3x per week...toch blijft mijn gewicht (vetpercentage) omhoog gaan. Je kan gewoon niet winnen hier tegen. Dus ik g[lees meer...]a NIET meer voor een derde shot. Dan toch liever mijn maandstonden en een platte buik en heldere huid. Dan nu...precies 4 maand zwanger ondanks powertraining en cardio 3x par week 2,5-3uur Lang. Acne en hyperpygmentatie....op mijn bovenlip...waardoor ik net een snor heb van ver. En ik heb sinds de vierde maand constant doorbloedingen. Dit is het echt niet waard. Ik goedkoop en gebruiksgemak...maar de neveneffecten zijn irritant genoeg om er mee te stoppen. Ik raad niemand deze prikpil aan. Tenzij je graag een zwangerschapsbuik wilt terwijl je niet zwanger bent.

03-11-2018 | Vrouw | 33
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Gestopt met normale pil en prikpil geprobeerd ivm continu doorbraakbloedingen. Wat een troep is dit zeg! Elke dag knallende koppijn en soms migraine aanvallen terwijl ik helemaal geen aanleg heb voor hoofdpijn. Nog 2 maanden te gaan en dan nooit meer!

16-09-2015 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Een dag na de injectie tot ongeveer een week daarna zat mijn gezicht helemaal onder de puistjes. Na die week begon de rest van de bijwerkingen; constant duizelig, misselijkheid, stemmingswisselingen, momenten van paniek, neerslachtig zijn/somber. Na een maand rugpijn erbij gekregen. Mijn advies is dus begin er niet aan, ik ben er zeer ongelukkig mee.