Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

Mirena (2141 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (413 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

13-11-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na mijn dochter haar geboorte (2014) begonnen aan de prikpil.. sinds 2018 dec gestopt met de prikpil en nu 13/11/'19 nog niet ongesteld geworden. Het duurt erg lang voor dat je weer ongesteld word, het kan namelijk 31 maanden ( volgens de dokter) duren . Conclusie, als je een kinder wens hebt neem geen prikpil! In het begin dat ik de prikpil vloeide ik erg veel.[lees meer...] Iemand hier ook ervaring mee ?
10-08-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Maanden aan 1 stuk bloeden. Veel bloed stolsel. Hevige buikpijn en steken. Naar gynaecoloog geweest na bijna een jaar afzien. Moest ommiddellijk stoppen en geen nieuwe halen. Reageer enorm slecht erop.
22-04-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na heftige menstruaties en het feit dat de pil bij mij niet voldoende werkt, overgestapt op prikpil. 10 kilo aangekomen, dat was niet prettig. Deze kilo's gaan er ook met geen mogelijkheid af. Opvallend is dat ik na zetten, de eerste weken echt heel vermoeid ben. Libido is ergens onder de grond begraven. Al met al is dit de laatste keer dat ik het gebruik, na jaren. De voo[lees meer...]rdelen wegen niet op tegen de nadelen. Wat betreft gebruiksgemak, ja het is handig, maar ik heb 2 dagen spierpijn in mn bil haha. En, het is inmiddels 2x voorgekomen dat de spuit niet werkte dus 2x 2 prikken. Auw.
23-03-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Drama ook de pil de mirena. En de koperen spiraal alles is slecht
30-11-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik koos voor de prikpil omdat de orale pil niet goed word opgenomen bij een maagverkleining. Ik kon kiezen uit prikpil of spiraal..... Omdat nare verhalen hoorde van de spiraal, koos ik voor de prikpil. Ik heb er spijt van. Ik voel mij beroerd sinds ik dat ding heb ingespoten gekregen.....3 dagen geleden..... Ik hoop dat het beter word, want 3 maanden mij zo voelen zou[lees meer...] echt een hel zijn.
28-08-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

In augustus mijn eerste prikpil gehaald. Na een week last van een zeer onrustig/zenuwachtig gevoel. Erge stemmingswisselingen en niet goed alleen kunnen zijn. Daarnaast erg moe en last van spierpijn. Door zenuwen slecht slapen en slecht eten. Ik wacht tot het uitgewerkt is en gebruik het daarna niet weer.
15-06-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Heeft iemand last van stolsel en soms hevig bloedverlies na gebruik van de prikpil?
10-04-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Gestart met de prikpil in de hoop op den duur niet meer ongesteld te worden... in het begin wel een periode van 9 weken gehad dat ik niet ongesteld werd en in t begin voelde ik me prima! Ik dacht..hèhè eindelijk, ik heb t ideaalmiddel gevonden...maar helaas, begonnen toch daarna de problemen.. veel doorbraakbloedingkjes..een dag niet, dan weer wel..tot het punt dat het el[lees meer...]ke dag werd. Maar t was wel erg weinig dus ik dacht bij mezelf, ik moet volhouden, t wordt echt wel beter. Soms was het tussendoor weer een weekje rustig en dan begon t weer.. en dan heb ik het nog niet eens gehad over de uitbraak van puisten die het bij mij teweeg bracht en ongewenst haargroei, grr. Ik ben nu een half jaar op pad en inmiddels alweer weken ongesteld (Maar nu ook best veel! Het stopt rond 20:00 en begint sochtends om 07:30 vrolijk opnieuw) En buikpijn... De maat is vol.. iom mijn huisarts vandaag begonnen met het slikken van de pil in de hoop dat mijn lichaam weer tot rust komt... Andere optie is afwachten en volhouden maar ik trek t geestelijk helaas ook niet meer.. Erg jammer en teleurstellend dat t niet werkte bij mij, t leek zo ideaal.. Sommigen zijn nooit meer ongesteld na de eerste prik, maar er zijn zoveel verschillende ervaringen.. voor mij is t nu klaar..
30-05-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Voor mij nooit meer!! Nog nooit heb ik zo veel mijn maandstonden gehad of in die 3maand in totaal mss 2 weken zonder maandstonden.
04-07-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Anticonceptie én pijn, was de reden. De 'pil' werkte bij mij niet hier tegen. Deze prikpil uitstekend. Na 3x gebruik (Dus 9 maand) geen mentruatie meer en dus geen dagen vol misselijkheid. Wel 10 kg aangekomen, veel vermoeid en vage klachten. Kilo's gingen er ook niet af met diëten, nu ik gestopt ben wel. En, ik word ook weer uit mezelf wakker. Heb sinds prikpil ook last v[lees meer...]an vage klachtjes (duizelig, hoofdpijn etc), dus ik hoop dat die ook nog verdwijnen (is pas sinds ná prikpil, en verder gecontroleerd en gezond). Het zetten was bij mij ook héél pijnlijk en is 2x mislukt (niet door de 'zetter', maar door de naald zo bleek), dus conclusie; werkt prima, als je de bijwerkingen voor lief neemt. Dat doe ik niet meer, dus voor mij geen denderend succes.
17-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben in de eerste 1.5 jaar 13kg aangekomen. Het ontpillen was verschrikkelijk; 9 maanden lang enorm zere borsten, onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen en elke ochtend enorm misselijk. Daarna kwam de cyclus weer op gang, maar zwangerschap bleef 2.5 jaar uit.
08-09-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik gebruik het al 27 jaar, puur voor het uitblijven van de menstruatie en absoluut om niet zwanger te raken. De bijwerkingen neem ik op de koop toe. Aangezien de voordelen voor mij belangrijker zijn. Ik ben ook niet aangekomen, eerder lichter geworden. Diane pil ook gebruikt tegen acne , hielp niet en een half jaar gebruikt. Waarbij ik op de fiets mijn borsten bijna moes[lees meer...]t vasthouden bijna vanwege de vreselijke pijn erin en opgezwollen. Dat gestuiter op de fiets over ieder hobbeltje deed echt veel pijn.
11-08-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben een paar jaar geleden met de prikpil begonnen, nadat ik door tekort aan ijzer laag Hb kreeg. Mijn arts stelde voor eens te kijken of het hielp om geen menstruatie meer te krijgen. Daarom met Depo Provera begonnen. Ben nu 47 jr en krijg om de 4 mnd een injectie. Heb geen bijwerkingen, ben er ook niet van aangekomen. Heb nog wel eens in de 3 mnd een klein beetje mens[lees meer...]truatie, met heel weinig bloedverlies. Hb is tegenwoordig precies boven de ondergrens. Het enige lastige vind ik dat ik elke keer voor een afspraak moet bellen , wat ik steevast vergeet en dat ik elke keer om een nieuw recept moet vragen. Vraag me wel af hoe het gaat als ik ermee wil stoppen, ben nu 47 jr en wil nu eigenlijk weleens van al die troep af.... neem aan dat ik niet zwanger mee kan worden. Iemand van boven de 45 ervaring met stoppen van prikpil?
13-05-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

10 jaar lang tevreden met de prikpil. Elke 12 weken een injectie. Dan 2 dagen moe en emotioneel maar verder niets. Zelden tot nooit ongesteld. Fantastisch. Tot het moment dat we zwanger wilden worden. Ik ben nu al ruim een jaar aan het afkicken. Bijna 85% van mijn cyclus ongesteld. Of ik een cyclus heb weet ik dus ook niet. Als ik het over mocht doen zou ik toch weer [lees meer...]voor de prikpil kiezen. Maar dan 2 jaar voor ik aan kinderen zou willen beginnen stoppen met de prikpil en tijdelijk voor het condoom gaan. Ik hoop snel een normale cyclus te kunnen krijgen een zwanger te kunnen raken. We gaan het zien. :D
31-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na jaren van ernstige menstruatie van pijn en lange vloei periodes en korte pauzes, zo heftig dat het mijn werk beïnvloede, ben ik begonnen met de pil. Eerst tabletten maar dat werkte niet, sinds 2011 de prikpil. Mijn menstruatie stopte pas na een jaar gebruik van de prikpil, het bleef de zelfde cyclus houden. Daarna sloeg het aan en werden mijn problemen stuk minde[lees meer...]r. Ik kwam eindelijk ook aan, want 179cm en +/- 50 kg en veel te laag ijzergehalte was echt een probleem. Na 8 jaar een keer vergeten te laten zetten, was ik na een maand gelijk weer heftig ongesteld, 2.5 week en 3 dagen pauze en weer 2.5 week. Ik heb de pil weer laten zetten, maar mijn haar viel heel erg uit, ik had plukken haar in mijn hand, en douchen, slapen en omkleden kon ik mijn haren gaan verwijderen van mijn kleding. Nu geen pil meer laten zetten want ga over op het spiraaltje, maar ik heb nu erge zweet aanvallen. Ik ben er tevreden mee, het heeft mij echt geholpen
16-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben op advies van mijn huisarts op de prikpil overgegaan omdat ik veel last had van hormonen van de gewone pil, vooral regelmatig hoofdpijn. Prikpil bevat geen oestrogeen die vooral dat veroorzaakt. Na het zetten van de eerste prik moest ik 'afkicken' van de pil had ik het idee, juist meer last van hormonen. Heb één bloeding gehad van 10 dagen. Inmiddels al ruim verder [lees meer...]na de 2e prik en niet meer ongesteld geworden. Wel iets aangekomen maar ach. Ik schrok van de vele negatieve ervaringen op deze site, ik kan me daar gelukkig niet in vinden en het werkt voor mij goed!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum