Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

depressie gewichtstoename kan geen orgasme hebben puistjes verlies van libido verminderde zin in seks zware menstruatie

23-01-2024 | Vrouw | 23
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 prikken verder en nergens last van! Menstruatie blijft ook weg. Totaal geen bijwerkingen. Was bang dat ik weer last van krijgen van acne, dit had ik namelijk wel met de pil. Had na de eerste prik wat doorbraak bloedingen, maar niet meer dan een paar druppels en geheel zonder krampen. Dat ik aan de pil zat had ik wel last van acne en wat neerslachtigheid, maar dat lijkt e[lees meer...]igenlijk helemaal prima te gaan met de prikpil. Wilde in eerste instantie een spiraal, maar mijn huisarts informeerde me dat de prikpil dezelfde hormonen bevatte en dat als dit me niet beviel, dat de spiraal me ook niet blij zou maken. Scheelde me dus geld en het zetten van de spiraal, waar ik ook wel een beetje tegen op keek.

25-09-2022 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron parenteraal (160mg/ml)
Hallo allemaal , ik zit al mijn hele leven aan de prikpil Mij hoor je niet klagen bij iedere bijwerking of afwijking gaat een nieuwe deur open Ik lijd wel aan slapeloosheid maarja nu kijk ik lekker heel de nacht netflix alle bij werkingen die er naar op staan heb ik wel gehad je kunt er maar gehad hebben of gebben dan heb je ook een je wat Maar ik heb ook nooit een o[lees meer...]f andere reden een kinderwens gehad hoor dat zou kindermishandeling zijn de wereld us al verrot maar we dwalen af Ik ben een zeer tevreden gebruiker hoop dat ik nooit hoef te stopoen

11-04-2022 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen aan de prikpil, omdat ik een vriend had en de normale pil elke keer vergat. Na de 1e injectie nog wat lichte bloedingen gehad maar na de 3e injectie geen 1 keer ongesteld geweest. Naar mijn idee ideal, niet ongesteld en veilig. Nu ben ik inmiddels 21 en ga uk stoppen met de prikpil puur om de reden dat ik het idee heb dat mijn libido erg laag/weg is. [lees meer...]Voor de rest hele prettige ervaring raad het iedere jonge meid aan.

18-12-2021 | Vrouw | 30
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 weken geleden laten zetten. Een dag of twee voor mijn cyclus had moeten beginnen. De cyclus kwam pas 2 weken later en is heel licht. Duurt overigens wel lang, zo'n week is nu voorbij en ik heb nog steeds een beetje (donkerrood) bloedverlies. Overall, zeer tevreden, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die (tot nu toe) geen gewichtstoename heeft ervaren. Juist gewich[lees meer...]tsafname; van 63.5kg naar 61.5kg. Mijn eet- en sportpatroon is niet veranderd. Ontzettend fijn ook om er maar eens in de 3 maanden aan te hoeven denken. De prik heeft tevens voor geen enkele spiergevoeligheid gezorgd, ik kon mijn arm nog op de volledige sterkte bewegen! Ben erg benieuwd of er zich (onprettige) bijwerkingen voordoen in de loop van de komende periode, zo niet, zal ik 'm zeker opnieuw laten zetten!

29-01-2022 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na de eerste injectie tot aan de tweede injectie 4 kilo aangekomen, ik houd ineens heel veel vocht vast. Mijn huid is slechter geworden( heel erg droog) voornamelijk in mijn gezicht. Derde injectie ook nog genomen weer een kilo erbij. Knoop doorgehakt om te stoppen en de vierde injectie niet te nemen. Ik heb nog een maand voor de vierde injectie en ben ineens ongesteld gew[lees meer...]orden.

20-01-2022 | Vrouw | 22

24-03-2024 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)

gewichtstoename verminderde zin in seks depressie

Vorig jaar maart 2023 begonnen met de prikpil eerste weken last van onregelmatig bloeden, vermoeidheid, huid problemen, eetbuien en stemmingswisselingen me hormonen waren helemaal verstoord, waardoor ik ook geen goed slaapritme meer had erg angstig was en veel depressieve klachten had al gauw merkte ik dat ik geen gevoel meer had bij mijn “vagina” het voelde alsof daar was[lees meer...] verdoofd. Ik voelde me niet lekker in me vel ik kwam in totaal 10 kilo aan door opeens heel veel eetbuien te hebben ik was altijd opgeblazen wat ik ook at of deed. Na de 2de injectie was mijn ongesteldheid helemaal weg dat was het enige voordeel! Na die 6 maanden ben ik er mee gestopt en heb ik 3/4 weken gebloed dit was hel. Nu na 3 maanden voel ik me weer goed in me vel en heb ik nergens meer last van zeker niet aan beginnen.

11-12-2023 | Vrouw | 32
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Al jaren aan de prikpil, zelfs na de zwangerschap weer begonnen. Inmiddels zijn de bijwerkingen zo erg, dat ik er weer mee ben gestopt. Erg veel aangekomen, vermoeid, verdrietig of juist vlak in emotie, enorme vreetbuien. Het lijkt alsof de bijwerkingen groter worden naarmate je ouder wordt, vroeger niet zo extreem last van gehad, behalve het snel aankomen in gewicht.

04-09-2023 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Mijn mening over de prikpil. Ik heb er een paar jaar veel plezier van gehad, zo had ik geen last van hormonale buien, nooit meer ongesteld, geen acne, haar en nagels groeien snel, hoog libido. Ik ben ermee begonnen omdat ik van de normale pil migraine krijg en en met andere pillen bloed ik non stop! Het probleem is echter dat na 4 jaar mijn lichaam zegt dat het tijd is om [lees meer...]te stoppen met de prikpil, reden is dat ik nog wel kinderen wil ik ben nu 27, stel dat ik snel kinderen wil ineens dan kan het dus mega lang duren voordat ik de kans heb. Ik merk ook steeds hele vage klachten qua somberheid en ik weet dat ik het geluksstofje in mijn hersenen, serotonine, grotendeels mis. Zodra ik paniek krijg neem ik hier een medicijn voor die voor langere tijd helpt om minder aanvallen te krijgen. De laatste tijd denk ik dat het ook aan de prikpil ligt en dat dit steeds erger word namate de tijd vergaat. Vandaar dat ik nu over ga stappen naar de Mirena spiraal. En dan maar hopen dat ik niet weer elke dag word vermoord (elke dag bloed)

27-08-2023 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben op mijn 15e begonnen met de prikpil. Ben nu 24 en inmiddels 8 maand gestopt. Voordat ik eraan ging had ik zulke erge ongesteldheid dat ik luiers moest dragen en heb een zelfmoordpoging gedaan. Tijdens de prikpil werd ik niet meer ongesteld. Wel af en toe bloeding na weekend feesten (gebruik alcohol / amfetamine) en na seks. Voor de rest werd ik niet meer ongeste[lees meer...]ld. Heerlijk. Ik wilde er mee stoppen omdat ik 0 libido meer had en las dat het verminderde botdichtheid kan veroorzaken en vit d tekort en calcium tekort. Vit d tekort is ook bij me vastgesteld. Na iets van 7 maand gestopt te zijn kreeg ik last van bizarre ongesteldheid. Continu bloeden voor weken. Ook enorme pms klachten. Angst / paniekaanvallen / suicidale gedachtes. Ik zit nu te denken om aan de minipil te gaan Cerazette. Deze heeft ook geen verhoogde kans op trombose. Ben benieuwd wat dat voor mij gaat doen. Het liefst heb ik geen hormonen in mijn lijf maar een koperspiraal is ook geen optie omdat ik zo hevig ongesteld ben. Mocht cerazette niet goed werken voor mij dan ga ik denk ik wel weer aan de prikpil... 😭

11-05-2022 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben nu bijna 18 en ik gebruik de prikpil nu al ongeveer anderhalf tot 2 jaar. Ik ben sinds het 2e gebruik van de prikpil niet meer ongesteld geweest, en ik heb al bijna 2 jaar geen bloedverlies meer gehad, ik ervaar veel hoofdpijn, en regelmatig ben ik best duizelig. Ik heb het idee dat ik allang weer bloedverlies had moeten krijgen en maak mij zorgen dat het te l[lees meer...]ang duurt of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren, zijn er meer mensen met dit soort klachten? Hopelijk is er iemand die mij meer antwoorden kan geven, of dezelfde ervaringen heeft, en dat ik meer duidelijkheid krijg of dit soort klachten normaal zijn.

19-02-2022 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik dit omdat ik telkens men pil vergat.. al bij al wel tevereden omdat ik zo niets kan vergeten maar.. dag na het zetten word ik zo ziek!! Elke keer opnieuw.. enorm vervelend…

05-03-2024 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)

zware menstruatie verlies van libido kan geen orgasme hebben puistjes

Ik heb eerder een review geplaatst over een maand/5 weken lang bloeden en toen nam ik oestrogeen en het stopte na een paar dagen. Ik heb besloten om niet een tweede prikpil te nemen, want straks zou ik weer bloeden en de prikpil zorgt bij lang gebruik voor botontkalking. En verder heb ik veel meer puistjes dan normaal, een puist gaat gewoon niet weg na 3 maanden. Ook heb i[lees meer...]k nog minder zin in seks dan normaal: geen een keer in afgelopen 2 maanden. De troep van de prikpil is pas tot na een jaar of meer uit je lichaam dus ik ben bang dat ik hier nog 9 maanden aan vastzit. Ik ga later weer de pil slikken, als ik weer zin heb in seks. ADVIES: BEGIN NOOIT AAN DE PRIKPIL!

09-01-2024 | Vrouw | 26
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
BEGIN NIET AAN DE PRIKPIL! Ik heb mijn eerste gehad een maand geleden en heb zoveel spijt. Ben al 3 weken ongesteld en nu moet ik oestrogeen 3 weken slikken om het te stoppen. Update 09-01-24: Huisarts gebeld want bloed nog. Sommige (veel lees ik hier) vrouwen krijgen te dun slijmvlies met een soort wond bij oestrogeen tekort (veroorzaakt door prikpil). Heb gelezen dat je [lees meer...]ook nog extra depressief word bij oestrogeen tekort en meerdere nadelen zoals haaruitval (heb ik misschien meer last van nu) en vaginale droogte (last van). Ik ben al zo depressief en dit spul zit een jaar lang in mijn lichaam. Ik denk niet dat ik doorga met de prikpil want straks stopt het bloeden niet en ben ik zelfs nog depressiever en kan ik nog steeds geen seks hebben door droogte, reden waarvoor ik de prikpil nam is om seks te hebben natuurlijk (condoom zorgt voor irritatie en pijn). Dit is misschien de laatste druppel want ik zit hier zo erg mee en wetende dat ik dit nog een jaar lang heb....

28-12-2023 | Vrouw | 26
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik was al huiverig om de prikpil te gebruiken nav de vele ervaringen hier over maanden lang ongesteld zijn. En dat de menstruatie pas normaal werd na een jaar. Toch heb ik het genomen een paar weken geleden en nu heb ik spijt. Ik ben al 10 dagen ongesteld: matige bloedingen maar wel al zo abnormaal lang. Hiervoor de pil geslikt en mijn menstruatie was toen 5 dagen. Ben daa[lees meer...]rna overgegaan op andere pil want kon het nachtzweten niet meer aan, maar hetzelfde verhaal met andere pil dus daarom wilde ik prikpil als laatste proberen. Ik ben bang dat ik nu ook maanden lang ga bloeden en dat mijn menstruatie pas hersteld na een jaar. (Nou dan hoeft het van mij niet meer want dit kan ik niet gebruiken bovenop mijn depressie. Heb ook twee jaar lang koperspiraal gehad waardoor ik ook een week lang heftig bloedde en een week nabloedde. Uiteindelijk toch eruit gehaald want menstruatie hoort na een jaar normaal te worden. ) De prikpil is namelijk ook pas na 6 tot 12 maanden helemaal uit het lichaam. Ik zal later updaten hoe het verder gaat/nieuwe ervaring plaatsen.

21-09-2023 | Vrouw | 14
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Dochter van 14 menstrueerde veel en langer. Via de huisarts aan de prikpil. Eerste prik gezet 2de week van april op dat moment moest de menstruatie komen en bleef uit.(fijn) Vervolgen vanaf 2 mei tot 7 juni alleen maar bloeden. Daarna 1.5 week bloedingvrij om vervolgens weer door te bloeden. Gaat al maanden zo inmiddels naar de gynaecoloog geweest. Die was geen voor[lees meer...]stander van de prikpil. Haar baarmoederslijmvlies is erg dun. Dus geen prikpil meer is het advies. Wachten tot haar eigen cyclus weer opgang komt. Veel huilbuien omdat het niet stopt mijn arme kind. Nooit en nooit weer en hoop dat deze ellende gauw stopt.