Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

09-06-2023 | Vrouw | 32
medroxyprogesteron parenteraal (160mg/ml)
Menstruatiepijn
Ik ben in 2021 gestart met de prikpil… vandaag ben ik meer dan 20kg . Ik voel me bijna elke dag emotioneel en voel me heel slecht in mijn lichaam. Sinds 4 juni 23 ben ik in samenspraak met de Gynecoloog en overgestapt op Louise pil. Aub dames, voor jullie dit middel gebruiken, eerst bespreken met je Gynecoloog. De reden dat ik dit begonnen ben, was vooral om af te kome[lees meer...]n van dat maandelijks bloeden. Heeft hier iemand ook ervaring mee gehad? Welke stappen hebben jullie moeten ondernemen om af te vallen en terug normaal gewicht te vinden?

28-04-2023 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Menstruatiepijn
Ik ben begonnen met het gebruik van de prikpil in begin augustus 2022. Mijn menstruatie is eind augustus begonnen en vervolgens nooit meer gestopt. Het is nu eind april 2023. Ik ben uiteraard zeer ontevreden over de prikpil. Ik ben gestart met deze medicatie om mijn menstruatieklachten te verminderen maar alles is erger geworden. Ik wou dat ik hier nooit aan was begonn[lees meer...]en. Meerdere gesprekken met de huisarts gehad, echografie gehad en alles duidt op de prikpil. Ik ga nu nog meerdere maanden met dit probleem moeten zitten omdat niemand mij wilt/kan helpen.

03-12-2019 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Menstruatiepijn
Het leek de eerste prik zo goed te gaan. Op een paar kleine doorbraakbloedingen na, werd ik niet meer ongesteld. Normaalgesproken had ik ruim een week helse buikpijn. Maar na de tweede prik kreeg ik bijwerkingen. Aankomen, veel vocht vasthouden en het libido van een bevroren doperwt. En gewoon geen gevoel meer 'down-under'. Toch nog even doorgezet. Er werd immers gezeg[lees meer...]d dat je lichaam moet stabiliseren. Na vier prikken was ik het zat. Nu ben ik bijna drie maanden gestopt. Mijn libido is weer terug. De kilo's en overtollig vocht ben ik helaas nog niet kwijt. Ik hoop dat dat de komende maanden weer teruggaat naar 'normaal'.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (624) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum