Ervaringen met Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

Flexi-T (koperhoudend spi...

25-09-2013 | Vrouw | 31
koperhoudend spiraal
Ik heb sinds april de koper spiraal, omdat ik eerder de mirena spiraal heb gehad en door de mirena spiraal een jaar lang niet menstrueerde raakte ik in overgang en werd ik steeds dikker. Nu heb ik de koper spiraal en menstrueer ik vrij normaal. Dat vind ik wel prettig, maar helaas heb ik last van ontzettend veel afscheiding die soms geel of bruin van kleur is. Ik heb al al[lees meer...]lerlei testen gehad en alles is goed en schoon. Ik snap er niets van, want het ruikt ook ontzettend zwaar. Ik heb geen schimmelinfecties of soa's. Maar heb ik hier wel ontzettend last van. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben ten einde raad en mijn huisarts adviseert mij om de spiraal te laten verwijderen. Ik zou niet weten wat ik daarna zou moeten nemen, want de pil werkt ook niet voor mij omdat er teveel hormonen in zit en ik al diverse merken heb geprobeerd.

21-08-2013 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal
Uit noodzaak genomen. Kan niet goed tegen de hormonen van de pil. Daarom voor koperspiraal gekozen Plaatsen was pijnlijk. Vervelende bijwerkingen zijn debloedingen. Elke maand 7 volle dagen en erg heftig. Krijg hiervoor pijnstillers voorgeschreven. Verder geen last van bijwerkingen

10-04-2013 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal
Na eerst het Mirena spiraaltje te hebbben gehad (heel fijne werking, 5jaar perfect) en daarvan heel veel pijn gehad bij het plaatsen. Nu naar de flexi-t zodat ik geen hormonen meer zou krijgen en vooral omdat ik hoorde dat de plaatsing minder pijn zou doen en daarom wil ik dit delen.. het plaatsen is nagenoeg pijnloos, wat een opluchting! Even ongemakkelijk, een middagje [lees meer...]buikpijn maar daarna geen klachten meer. Zeker een aanrader, ik ben heel tevreden!

08-03-2013 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal
Eerste 6 maanden even doorbijten, veel bloedverlies en bijna hele maand licht bloedverlies. Nu , na 6 maanden alles genormaliseerd. Geen bijwerkingen, menstruatie als voorheen, 2 dagen normaal bloedverlies. Ben er heel blij mee! Geen hormonen meer en nergens meer aan denken! Inbrengen was ook niet pijnlijk. Wel bij gynaecoloog laten doen.

08-03-2013 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal
Ik werd zwanger met een koperspiraaltje, Het spiraaltje bleek naar mijn baarmoederhals gezakt te zijn en kon dus zen werk niet doen. Wat ik niet wist is dat het heel belangrijk is af en toe te laten controleren of het ding nog op zen plaats zit.

14-12-2012 | Vrouw | 39
koperhoudend spiraal
Na lange tijd de prikpil te hebben gebruikt wilde ik af van alle hormonen in mijn lichaam. Ik had een gevoel dat ze invloed hadden op mijn stemming/pms. Na veel lezen toch besloten voor de koperspiraal te gaan. Veel mesne waarschuwde voor pijnelijk inbrengen, dit viel echt reuze mee.. de eerste maanden wel veel vaker bloedverlies gehad, maar niet extra pijnelijk, nu na een[lees meer...] klein jaar is alles helemaal op orde, perfecte cyclus zonder pijn, gewoon zo'n 5 dagen normaal bloedverlies. Ben erg blijk met de koperspiraal! geen hormonen meer in mijn lijf (pms nu ook minimaal)

15-10-2012 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Hier een positief verhaal (tot nu toe). Bij mij ging het plaatsen van de spiraal goed ondanks dat hij er vanzelf weer uit kwam (arts wist niet waarom) en een nieuwe geplaatst moest worden. Het is vergelijkbaar met een menstruatiekramp, maar als je genoeg ontspant en een paar ademhalingsoefeningen doet is het zo gebeurd. Die dag zelf moet je niet vrolijk allemaal dingen gaa[lees meer...]n doen, want de pijn erna bij mij was wel heftig. Vergelijkbaar met hevige menstruatiekrampen, alsof hij hem eruit wou werken. De dag erna geen last meer gehad, wel nog een weekje bloedverlies als in een menstruatie. Daarna af en toe nog een kramp, maar dat wordt steeds minder. Menstruatie wordt wel iets meer en pijnlijker, en ik heb iets meer afscheiding, maar ook ik neem dat voor lief. Ideale methode zonder hormonen! Neem de koperspiraal niet als je zelf al pijnlijke menstruaties hebt!

06-10-2011 | Vrouw | 29
Anticonceptie
Ik ben hartstikke tevreden met de Flexi T. Heb de kleinste variant. Eerder aan de pil geweest, waarbij last van de hormonen, en ook de Mirena-spiraal gehad. Toen die bij mij geplaatst werd verging ik van de pijn en ook daarna werd het er niet veel beter op. De maandelijkse krampen bleven echt ellendig pijnlijk en ook kreeg ik een slechte huid van de hormonen van Mirena. O[lees meer...]p aanraden van de huisarts (omdat ik nog geen kinderen gehad heb en een relatief kleine baarmoeder heb) de Flexi T genomen. Is stukje kleiner dan bv. de Mirena. Geplaatst met een verdoving in de baarmoedermond, waardoor dit heel veel minder pijn deed. Sindsdien super. Bij eerste menstruatie had ik nog een dag pijnlijke krampen, maar bij de volgende al niet meer. Ook heb ik geen tussentijdse bloedingen of andere bijwerkingen. Mentruatie is qua lengte en hoeveelheid bloed wel iets heviger geworden, maar dat neem ik graag voor lief.

05-08-2011 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal
De horrorverhalen online over het inbrengen van de spiraal maken je enkel bang. Tuurlijk is het niet heel prettig, maar heftige pijn is het zeker ook niet. Vervolgens hoef je nooit meer aan anti-conceptie te denken, je hebt geen last van bijwerkingen van welke pil dan ook, en de menstruatie verloopt heel regelmatig (alleen iets meer bloedverlies). De meest natuurlijk op[lees meer...]lossing in mijn ogen!

02-06-2011 | Vrouw | 27
Voorbehoedsmiddel
Heb de T-flex koperspiraal nu 2 jaar,Het bevalt mij heel goed, inzetten viel reuze mee even een pijnscheut, na een menstruatie nacontrole gehad en dat was goed, wel bij gynacoloog gedaan die kan gelijk controleren of het goed is gezet.Altijd wel 2 dagen heftig ongesteld de andere dagen van de menstruatie verlopen normaal. Best veel afscheiding dat is wel erg vervelend, voo[lees meer...]r de spiraal had ik dat weinig.

03-02-2011 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal
Hoi hoi, Volgende maand laat ik mijn oude ( koperen ) spiraaltje eruit halen, omdat deze de laatste tijd erg pijn deed.. Hiermee naar de gynocoloog geweest, die zei dus dat deze veelste laag zat en dat ik daarom zoveel steken had in mijn onderbuik! geen pretje! Vandaag bij de dokter geweest, en voorgesteld om een mirena spiraaltje te laten zetten. Dit omdat ik erg veel l[lees meer...]ast heb van schimmelinfecties van het koperen spiraaltje.. Is dit wel een goed idee om dan de mirena spiraaltje te nemen? ben aan het twijfelen, hoor graag jullie reacties.

23-01-2011 | Vrouw | 47
Antieconceptie
Veel bloedverlies, Ook tussendoor.

23-01-2011 | Vrouw | 31
Anticonceptie
Het plaatsen was pijnlijk. Daarna ong. 2 weken buikpijn gehad.Daarna geen problemen meer. De menstruatie blijft regelmatig

19-04-2010 | Vrouw
Anti conceptie
Omdat ik zwangerschapsvlekken kreeg tijdens het gebruik van de pil, is dit spiraaltje mij aangeraden. Het inbrengen deed bij mij heel veel pijn op dat moment. Maar de dag erna had ik totaalgeen last meer. Na 3 jaar kreeg ik hevige pijnen tijdens het menstrueren en menstrueerde ik ook heftiger. Toen ben ik terug gegaan naar de gyneacoloog. Hij heeft meteen de oude verwijd[lees meer...]erd en een nieuwe geplaatst. Sindsdien gaat het weer helemaal goed. Geen bijwerkingen en geen last!

01-12-2009 | Vrouw
Tegen ongewenste zwangerschap
In mei 2009 een koperspiraaltje laten plaatsen na een abortus om ongewenste zwangerschap te voorkomen en ik niet meer aan de pil wilde vanwege alle chemische rommel die je in je lijf krijgt. Plaatsen was niet pijnlijk en na het plaatsen een week lang gevloeid alszijnde een normale menstuatie. echter tot eind november heeft dit aangehouden. van de hele maand was ik drie en[lees meer...] een halve week ongesteld en paar hooguit 2 tot 3 dagen vrij van bloedingen. Eind november het spiraaltje laten verwijderen omdat ik het zat was telkens ongesteld te zijn. Na het verwijderen zijn de bloedingen vrijwel direct afgenomen tot na een week bijna vrij met normale afscheiding. Mijn conclusie: bijna een half jaar aan een stuk door gemenstrueerd naar mijn idee door het koperspiraaltje.

28-10-2009 | Vrouw
Anticonceptie
Anderhalf jaar geleden laten zetten op 3e dag menstruatie. Er waren 3 pogingen nodig van twee gynaecologen om hem goed in te brengen omdat blijkbaar het inbrengbuisje plat kan buigen waardoor bij het terugtrekken de spiraal mee terug komt. Deed wel iets pijn, maar was goed te hebben. Daarna twee dagen tikkeltje zeurderig pijnlijk maar niet pijnstiller-waardig. 5 weken weke[lees meer...]lijks gebloed (ik stapte tegelijk van de pil af dus het moest weer regelmatig worden), daarna menstruatie steeds regelmatiger. Menstruatie doet nu veel minder pijn dan met de pil, duurt even lang en is op de dag nauwkeurig. Al met al: prima.