Ervaringen met Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

Flexi-T (koperhoudend spi...

02-11-2018 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal (300)
Aangezien ik van alle anticonceptie die hormonen bevatten paniekaanvallen kreeg ben ik 5 jaar terug begonnen met een koperspiraal. Plaatsing was niet heel prettig en de eerste maanden had ik tuddendoor bloedingen maar daarna erg tevreden. Ik ben zo tevreden dat ik hem vandaag heb laten verwisselen voor een nieuwe

09-11-2017 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal (300)
Het koperspiraal leek een goed alternatief voor het mirena spiraal. Ik vloeide wel meer, maar voelde me verder wel ontspannen en vrolijk.

17-10-2015 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal (300)
Na alle ellende met De Mirena, de Diana pil, de Nuvaring, Marvelon 3 jaar geleden overgestapt op de Flexi-T. Mijn vriendinnen raadde me de spiraal af, omdat het inbrengen zoveel pijn zou doen, dus heel lang gewacht tot ik deze spiraal liet zetten, maar wat zonde dat ik dat niet gewoon eerder gedaan had. Het inbrengen van deze spiraal deed 0,3 seconden 'pijn'. Ik had niet e[lees meer...]ens door dat de gynaecoloog al klaar was met zetten omdat ik wachtte op die verschrikkelijke pijn. Sinds 3 jaar ongesteld met regelmaat. Nooit meer omkijken naar anticonceptie. Geen bijwerkingen van hormonen of iets dergelijks. Voor mij goud waard na alle problematieken rondom anticonceptie 15 jaar lang. Nu gaat hij er uit, omdat ik een kindje wil, maar kan het aan alle vrouwen aanbevelen, vooral die last hebben van hormonale disbalans.

10-04-2013 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal
Na eerst het Mirena spiraaltje te hebbben gehad (heel fijne werking, 5jaar perfect) en daarvan heel veel pijn gehad bij het plaatsen. Nu naar de flexi-t zodat ik geen hormonen meer zou krijgen en vooral omdat ik hoorde dat de plaatsing minder pijn zou doen en daarom wil ik dit delen.. het plaatsen is nagenoeg pijnloos, wat een opluchting! Even ongemakkelijk, een middagje [lees meer...]buikpijn maar daarna geen klachten meer. Zeker een aanrader, ik ben heel tevreden!

21-06-2020 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb de Flexi T 5 jaar met tevredenheid gedragen. Het enige nadeel was voor mij dat ik soms, tijdens mijn menstruatie, een flexibel armpje van de spiraal leek te voelen. Dit was licht storend, maar niet een heftige pijn. Daarom heb ik besloten om na 5 jaar gebruik, de Flexi T te vervangen voor een Ballerine Spiraal, met de hoop dat een kleiner rond voorwerp niet dit gev[lees meer...]oel oplevert. De Ballerine is enkele dagen geleden geplaatst, en tot op heden heb ik dit gevoel niet opnieuw ervaren. Het plaatsen van de spiraal is gedurende circa 10 minuten bij momenten erg gevoelig. Hierna neemt het pijnlijke gevoel meteen af tot licht zeurend. Ik heb na de plaatsing een dag rust genomen, met een warme kruik bij de hand. Dit is niet noodzakelijk, maar wel gewoon prettig. Mijn menstruaties zijn gedurende de 5 jaar niet heftiger geworden (eerder minder) maar duurden wel langer. Toch weegt dit voor mij niet op tegen de nadelen van het gebruik van hormoonhoudende anticonceptie. Hiervan werd ik enorm Vlak en teneergeslagen, en had nergens meer zin ook. Mijn libido verdween, ik kreeg migraine en ik kwam in zeer korte tijd circa 12 kilo aan. Toen mijn partner na 4 maanden gebruik aangaf, dat hij mij sinds het gebruik van de hormonen geen leuke vrouw meer vond, wist ik dat het hoog tijd was om naar een alternatief te kijken. Helaas mislukte de eerste plaatsing van de T safe (volgens de arts door de grootte van de spiraal) en heb ik op advies gekozen voor de Flexi T. De koperspiraal is erg effectief geweest, ik ben niet zwanger geworden, en ik hoef niet te denken aan het gebruik (innemen) van anticonceptie. Ik kan dan ook iedereen een koperspiraal aanraden.

11-12-2018 | Vrouw | 35
koperhoudend spiraal (300)
Het plaatsen viel mee. De menstruatie was wel stukken heftiger maar viel te doen. Na een langere gebruiksperiode werden de klachten tijdens de menstruatie heftiger. Ontzettende buik krampen, meer en langere migraine klachten, super veel bloedverlies, misselijk, vermoeid, heftige stemmingswisselingen. Op den duur nog maar 1 goede week per maand. Veel hoofdpijn, niet lek[lees meer...]ker in me vel zitten. Etc.. Dan ook nog eens zwanger geraakt door de spiraal heen. Wat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek te zijn en dat als je er niet op tijd bij bent heel gevaarlijk kan zijn! Raad dit anticonceptiemiddel daarom ook niet aan.

26-05-2023 | Vrouw | 36
koperhoudend spiraal (0)
1e x ongesteld na zetten van het koperspiraal had ik erg veel buikpijn. Kruik op de buik was het prettigste. Soms plotselinge scherpe steken bij de baarmoeder. Meer bloedverlies dan voorheen. Nu 2e x ongesteld, veel minder buikpijn en minder stekende klachten. Hopelijk zet deze lijn zich door. Prettig om geen hormonen meer te hoeven slikken en niet meer kan verg[lees meer...]eten de pil in te nemen.

02-04-2023 | Vrouw | 36
koperhoudend spiraal (300)
Moest stoppen met de pil omdat ik hierdoor adenomen kreeg op mijn lever. Koperspiraal daarom beste keuze. Plaatsing 2 dagen geleden gehad. Nooit bevallen. Plaatsing op dag 2 van de menstruatie. Tijdens de plaatsing dacht ik eerst nog dat het wel ging. Tot die T open ging, kon wel door de grond zakken van de pijn. Plaatsing was toen wel klaar. Nog een half uur blijve[lees meer...]n liggen. Paar uur op de bank met een warme kruik. Dezelfde avond alweer pijnvrij. Op dag 1 wat meer bloedverlies. Gi en vandaag bijna niks.

15-10-2022 | Vrouw | 37
Plaatsen spiraal
Ik wilde geen extra hormonen meer in mijn lichaam

19-05-2016 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal (300)
Van andere anticonceptie had ik altijd wel ergens last: humeur, bloedingen, laag libido. En de hormonen in die middelen staan mij altijd tegen. Bij de koperspiraal heb ik daar geen last van. Ik ben nu voor de 2e keer licht ongesteld en door alle horrorverhalen vreesde ik de menstruaties, dus had ibuprofen al in huis.. maar nog absoluut niet nodig. De plaatsing heb ik bij d[lees meer...]e gynaecoloog gedaan ivm nog geven van borstvoeding. Volgens mijn huisarts is dat verstandiger ivm verweking/dun zijn van baarmoederslijmvlies en kans op bloedingen of verkeerd plaatsen. Nu geef ik nog borstvoeding, dus heel misschien heeft dat nog wel invloed op de lichtheid van de menstruatie. Maar het fijne vind ik dat je natuurlijke cyclus ongestoord blijft, dus er wordt geen kunstmatige menstruatie aangezet. Wel heb ik soms tussentijds een heel licht roze afscheiding wat duidt op wat bloedverlies. Maar dat is vele malen minder dan wat ik bij implanon en mirena spiraal had.

19-06-2014 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal
Ik wil even ervaring delen over de Flexi T 380. Je leest op internet de meest gruwelijke ervaringen met een spiraal, maar ik heb er nul last van gehad! Ik heb nog geen kinderen en dus was ik huiverig voor het zetten. Bij mij is hij op de laatste dag van mijn menstruatie gezet en behalve een onplezierig krabbeltje in je baarmoeder, heb ik niets gevoeld! Moet er wel bij ver[lees meer...]tellen dat ik een uur van te voren twee Aleve Feminax tabletten heb genomen. In de loop van de middag een lichte kramp gehad en verder een lichte bloeding van twee à drie dagen. Niets geen horrorervaring. Hop, plop erin en klaar. Ik ben blij!

08-03-2013 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal
Eerste 6 maanden even doorbijten, veel bloedverlies en bijna hele maand licht bloedverlies. Nu , na 6 maanden alles genormaliseerd. Geen bijwerkingen, menstruatie als voorheen, 2 dagen normaal bloedverlies. Ben er heel blij mee! Geen hormonen meer en nergens meer aan denken! Inbrengen was ook niet pijnlijk. Wel bij gynaecoloog laten doen.

17-02-2022 | Vrouw | 38
koperhoudend spiraal (300)
Hoi, Ik heb een aantal weken geleden een koper spiraal laten plaatsen. Sindsdien voel ik me erg vlak, ben echt uit balans. Heeft iemand hier ervaring mee?

21-04-2016 | Vrouw | 39
koperhoudend spiraal (380)
Ik heb vorige maand een koperspiraal laten zetten bij de gynocoloog. Er was verteld dat het inbrengen pijnlijk kon zijn en men adviseerde een pijnstiller te nemen voor het plaatsen, dit heb ik ook gedaan. Plaatsen was inderdaad erg pijnlijk ondanks dat ik een hoge pijngrens heb. Helaas voor mij heb ik vanaf het eerste uur vreselijke buikpijn! Ik leef al 3 weken op p[lees meer...]ijnstillers om de dag door te komen.... Wederom contact met arts over de pijn. Nu de eerste menstruatie afwachten, daarna moet het beter gaan, ik wacht nog 2 weken af, word de pijn niet minder dan gaat de spiraal er uit!!

14-12-2012 | Vrouw | 39
koperhoudend spiraal
Na lange tijd de prikpil te hebben gebruikt wilde ik af van alle hormonen in mijn lichaam. Ik had een gevoel dat ze invloed hadden op mijn stemming/pms. Na veel lezen toch besloten voor de koperspiraal te gaan. Veel mesne waarschuwde voor pijnelijk inbrengen, dit viel echt reuze mee.. de eerste maanden wel veel vaker bloedverlies gehad, maar niet extra pijnelijk, nu na een[lees meer...] klein jaar is alles helemaal op orde, perfecte cyclus zonder pijn, gewoon zo'n 5 dagen normaal bloedverlies. Ben erg blijk met de koperspiraal! geen hormonen meer in mijn lijf (pms nu ook minimaal)

19-03-2018 | Vrouw | 40
koperhoudend spiraal (300)
Na ruim 24 jaar (met een pil pauze van 2 jaar) verschillende pillen te hebben geslikt en een mirena spiraal te hebben geprobeerd (geen succes!) ben ik eigenlijk uit nood overgestapt op een koperspiraal. Ik had zoveel bijwerkingen van de hormonen dat ik er echt niet meer tegen kon. Nav m’n ervaring met de mirena, die ik bijna continu voelde zitten heb ik gekozen voor een fl[lees meer...]exi-t +300. Deze heeft gebogen armpjes, is zeer buigzaam en heeft een kleinere inbreng huls. Ik heb van het plaatsen bijna niets gevoeld. De mirena was duidelijk pijnlijker, dit spiraal was hooguit ongemakkelijk. Nadien een paar uur kramp gehad en twee dagen later kreeg ik iets dat leek op menstruatie. Ik was namelijk ruim twee weken eerder al gestopt met de pil, maar de dokter kon twee keer niet en het plaatsen van de spiraal werd dus steeds verplaatst. Zoals verwacht wat heviger dan met de pil. Toen na twee weken weer. Maar vanaf dat moment lijkt nu alles weer “normaal”. Ik ben nu na 28 dagen weer ongesteld en heb m’n eisprong in het midden van de cyclus ook duidelijk gevoeld. Ja, ik bloed heviger, maar ik heb geen tussentijdse bloedingen en zware hoofdpijn meer en ik voel me weer veel meer mezelf. Ik merk nu duidelijk dat ik een cyclus heb. Dat is voor veel vrouwen een nadeel, maar tot nu toe voor mij niet. M’n lichaam “leeft” weer. Ontpillen is niet fijn (acne) maar daar kan het spiraal niets aan doen. Misschien verander ik nog van mening, dat kan natuurlijk altijd. Maar ik voel dit spiraal nooit zitten en ik heb tevens m’n libido weer terug!