Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (153 meningen)
Kyleena (127 meningen)

27-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

De implanon inbrengen en vooral verwijderen was behoorlijk pijnlijk. De bloedingen verergerden met de maand.
30-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

werkte eerste maanden goed na paar maand stopte mijn mentstruatie (bleek zwanger te zijn) na 1,5 maand miskraam gehad veel bloed verlies daarna rest van alle maanden door blijven vloeien verwijderd omdat ik er ijzer te kort van kreeg En het was onveilig omdat de afgifte steeds minder werd.
11-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Frustrerendd.. Ik heb hem kerst 2017 erin laten zetten. Het ging erg goed in het begin, voelde hem niet zitten en was weinig ongesteld. Toen na 4 maanden ging het mis, ik ben ongeveer 2,5 maanden ongesteld geweest, erg afwisselnd kwa hoeveelheid, maar door die onvoorspelbaarheid heb ik wel mijn hele ondergoed garderobe moeten vervangen. Ik wilde hem eruit laten halen maar [lees meer...]hij was te diep in mijn arm gezakt, in het ziekenhuis zou ik 1,5 maand moeten wachten tot hij eruit kon. Toen was de lange ongesteldheid even over, maar regelmatig nog ongesteld. Dus ik ben het nog even aan gaan kijken, nu half oktober begon de hel weer, bloed chagerijnig boos verdrietig pijn noem maar op, maar niks positiefs. Erg makkelijk tegen zwangerschap maar dat kan niet op tegen de vreselijke maanden die ik heb gehad. En het is ook onvoorspelbaar of het nog een keer gaat gebeuren. Ik ga weer proberen hem te laten verwijderen. Het verschilt per persoon hoe je erop reageert maar ik zou het niet aanbevelen.
20-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een nachtmerrie!! Het begon als een feestje, ik was 2 weken niet ongesteld en vertelde iedereen doodleuk dat ik de komende 3 jaar lekker niet meer ongesteld zou gaan zijn. Maar het tegendeel bleek. Na die twee weken kreeg ik mega hevige bloedingen met heftige rug en buikpijnen. Ook werd ik ineens meegesleurt in een paar heftige depressieve paar maanden. Zeer neerslach[lees meer...]tig en elke dag ongesteld. Ook voelde ik dat ding vaak steken in mijn arm. Mijn vriend wilde hem er het liefst uit rukken, maar ik wilde doorzetten, wie weet kwam het nog wel een keertje goed. Maar toch besloten om dat ronding eruit te laten halen. 180 euro lichter. En een vreselijke ervaring rijker. Voel me veel beter nu. Stik jaloers op de mensen die hier tegen kunnen, maar dit voor mij nooit meer.
17-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Super gemakkelijk. 3 jaar lang niet meer hoeven denken aan de pil. Ik wordt echt te gemakkelijk zwanger. 1 x zwanger geraakt na de buikgriep en gebruik van de pil. 1 keer na 1 x pil vergeten, gemeenschap gehad.... volgende dag een morning-afterpil gehaald.... en toch zwanger! Dus vond dit een ideaale oplossing. Werkt goed tegen zwangerschap. Maar..... ik was altijd super g[lees meer...]oed gereguleerd ongesteld.... gewoon natuurlijk.... maar sinds ik de implanon heb ben ik onregelmatig, soms ben ik 2 maanden niet ongesteld, dan 2 weken achter elkaar... dan 3 maanden niet, dan wat spotting, of ik ben gewoon 5 weken achter elkaar ongesteld.... alles kan. Toch weegt het gebruiksgemak voor de ongemakken. Tuurlijk, als je continu ongesteld bent dan werkt dat inderdaad ontzettend goed tegen het voorkomen van een zwangerschap, je sexleven is totaal dood dan.....
15-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op 8/5/18 heb ik een implanon laten inbrengen. Nadat het spiraal twee keer bij mij is mislukt( verschoven). Eerste maand na het inbrengen van het implanon had ik geen menstruatie. In juni begon ik elke veel bloedverlies te krijgen. Ik dacht het zou ophouden maar het hield niet op. Elke dag was in ongesteld. Toen de gyneacoloog gebeld en die gaf aan dat het normaal is. En [lees meer...]dat als het niet over is in 5 maanden dat ik terug moet komen. Dus vandaag ga ik het verwijderen. Want 6 maanden ongesteld is wel heel erg
13-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een verschrikkelijk ellende dit, ik had het precies 1 jaar toen het net geplaats was had ik de eerste 3 maanden zeer weinig menstruatie. Na drie maanden begon de ellende tussen de 3 tot 7 weken hevig bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Ik keek dit even aan, want ik dacht hoort erbij, maar merkte ook veel last van hoofdpijn, stemmingswisselingen, neerslachtigheid en [lees meer...]gewichtstoename. Dus gisteren meteen laten verwijderen wat een opluchting en dit dus nooit meer.
08-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Verschrikkelijk! Ik kreeg na een half jaar opeens enorme last van mijn hormonen, dat heb ik nooit gehad, ik voelde het gewoon door mijn lichaam gieren dag en nacht. Last van zenuwen, enorme buikkrampen alsof ik continu ongesteld moest worden, rugpijn etc. We hebben alles uitgesloten bij de huisarts (wellicht stress of andere gezondheidsproblemen) maar ik heb nergens last v[lees meer...]an. Het moest dus wel de implanon zijn en heb hem laten verwijderen. Overigens werd ik helemaal niet meer ongesteld ervan.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum