etonogestrel

Instructies voor het inbrengen anticonceptiestaafje Implanon NXT aangepast

Uit meldingen kwam naar voren dat het anticonceptiestaafje Implanon NXT niet altijd op zijn plaats blijft zitten en daardoor schade aan zenuwen of bloedvaten kan veroorzaken. De instructies voor het inbrengen van het anticonceptiestaafje zijn daarom aangepast. Wordt het anticonceptiestaafje te diep of niet goed ingebracht? Dan kan dit ongewenste gevolgen hebben.

Advies voor u: Controleer af en toe of het implantaat nog op dezelfde plek zit als waar uw arts het heeft ingebracht. Vraag uw arts om instructies. Voelt u het staafje niet meer zitten? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw arts.

CBG (23-01-2020)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

27-12-2019 | Vrouw | 47
etonogestrel (68mg)
Ik wil even mijn verhaal delen.ik heb in februari 2019 een Implanon laten zetten ivm aardig bloedverlies, de Implanon zou het bloeden minderen of zelfs uitblijven.. ik heb 2 maanden daar iets van gemerkt dat er 6 a 7 weken tussen zaten en dan weer 2 weken ongesteld was.. daarna ben ik Dus altijd ongesteld gebleven tot de dag van vandaag dat ze de Implanon verwijderd hebben[lees meer...] 7 maanden lang niet altijd even heftig, maar zonder ob of wat dan ook kon ik niet.. misschien zijn er meer personen die net als ik er geen fijne tijd mee hebben gehad.. hopelijk krijg ik nu weer een cyclus en gaat mn gezondheid er weer op vooruit

22-12-2019 | Vrouw | 25
etonogestrel (68mg)
Na 1,5 jaar geduld hebben eindelijk de implanon laten verwijderen. Ik ben 1,5 jaar lang ongesteld geweest en de andere klachten werden steeds erger. Ik ben overgestapt naar de Kyleena 19,5mg

15-12-2019 | Vrouw | 21
etonogestrel (68mg)
Vreselijk! Implanon na 5 maanden laten verwijderen vanwege heftige bijwerkingen als depressieve klachten, heel veel stemmingsklachten, vermoeidheid etc..

15-12-2019 | Vrouw | 26
etonogestrel (68mg)
Ik heb op dit moment een afspraak voor mijn derde implanon op rij. Ben hiermee begonnen omdat ik mijn pil altijd vergat. Ik heb op die 6 jaar maar 1 keer mijn regels gehad op het vliegtuig (kwam door hoogte volgens de dokter). Geen gewichtstoename.. zelfs afgevallen! Zo gemakkelijk, je moet aan niks denken. Mijn huisarts plaatst die zelf en verwijderen gaat ook als een flu[lees meer...]itje van een cent! Ik raad het iedereen aan :)

13-12-2019 | Vrouw | 18
etonogestrel (68mg)
Ik heb de implanon 1 jaar en 9 maanden gebruikt, waarna ik het er uiteindelijk heb laten uithalen. Na 3 maanden waarin ik erg tevreden was over de implanon ben ik onverwachts ongesteld geworden en dat is niet meer weggegaan (op 2 maanden totaal met speciale medicijnen na) tot ik het eruit heb laten halen. Dit was ook nog niet zo'n pretje, want het zat helemaal vastgegroeid[lees meer...] in littekenweefsel. Daarnaast kwam ik vóór de implanon niet zo makkelijk aan, maar in de tijd dat ik het heb gehad ben ik 15kg aan gekomen. Ook leek mijn libido van de aardbodem verdwenen te zijn, was ik vaak erg moe en deed de plek waar de implanon zat pijn bij bepaalde bewegingen & bij het drukken erop.

10-12-2019 | Vrouw | 21
etonogestrel (68mg)
In een woord, verschrikkelijk!!!! Al 3 maanden non stop ongesteld en ik jank om alles. Ik wil het er zo snel mogelijk uit laten halen, moet helaas nog 3 weken wachten van de gyneacoloog

02-12-2019 | Vrouw | 28
etonogestrel (68mg)
Plaatsing van de implanon ging goed, enkel werd ik niet verdoofd (omdat de arts gebruik wilde maken van het schrikeffect) en werd de implanon geplaatst door een stagiair terwijl ik gezegd had dit niet te willen. Het eruit halen was in een ander ziekenhuis en ging vele malen beter. Wel ben ik niet zo van de prikken,bloed etc. dus daarom was het wat minder prettig. Ik heb de[lees meer...] implanon 3 jaar gehad. Ik weet niet hoe ik het zo lang heb vol gehouden maar ik ben zeer ontevreden. Ik had de eerste twee jaar bijna non stop bloedingen (echt iedere dag) het derde jaar werd dit iets minder, maar nog om de twee weken last van bloedingen. Ook zeer veel last van stemmingswisselingen. Dit werd nog duidelijker toen hij er uit was en ik meer mezelf kon zijn.

06-11-2019 | Vrouw | 19
etonogestrel (68mg)
Ik heb mijn staafje 2 jaar geleden gestoken, heb in het begin heel onregelmatig bloedverlies gehad erna had ik geen bloedverlies meer voor een half jaar ongeveer. Maar erna had ik plots constant bloedverlies, minimum toch wel iedere week iets van bloedverlies. Zo ging dit ook een half jaar door. Nu sinds een maand is mijn staafje eruit en heb ik niks van last meer van bloe[lees meer...]dverlies. Ik zou dit zeker aan niemand aanraden.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum