Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2137 meningen)
Nuvaring (253 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (168 meningen)
Cerazette (minipil) (153 meningen)
Kyleena (122 meningen)

24-03-2019

Premenstrueel syndroom (PMS)

In januari 2018 heb ik een implanon gekregen. Mijn huisarts raadde me dit aan i.v.m. premenstruele klachten en ook omdat ik zo min mogelijk extra hormonen in mijn lijf wil. Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus. Het varieert van 21 dg naar 26 dg. Nooit een hele maand. Mijn ongesteldheid is ook onregelmatig namelijk 4, 5, 6 of 7 dagen lang. Helaas en dat is ook bekend h[lees meer...]eb ik last van haaruitval. Het zijn geen bossen haar wat ik verlies hoor maar elke keer als ik kam of douche verlies ik dus meer haren dan voor dat staafje in mijn arm. In het begin toen ik deze pil gebruikte merkte ik wel degelijk effect. Mijn PMS klachten waren een stuk minder maar nu ik het al meer dan een jaar gebruik zijn de klachten weer toegenomen. Ik gebruik nu ook een homeopatisch middel namelijk vitex agnus cactus (monnikspeper). Dit middel is te verkrijgen bij een gespecialiseerde drogist in Nederland. In Belgie wordt de monnikspeper door een huisarts als middel voorgeschreven en is het zelfs te verkrijgen in de apotheek daar. Zoals ik al zei het is homeopatisch dus baat het niet schaad het niet. Het is een stuk gezonder voor je lijf dan 'de pil' en blijkbaar zeer gewaardeerd in ons buurland.
12-03-2015

Premenstrueel syndroom (PMS)

Na het stoppen met hormonale anticonceptie, zeer veel last van hormoon schommelingen. Om dit meer te stabiliseren implanon gekozen. Lage hormoon dosering, 1 X inbrengen in de drie jaar. En gunstige bijwerkingen: geen menstruatie meer, geen hormoonschommelingen meer en meer zin in sex.
07-01-2014

Premenstrueel syndroom (PMS)

Op aanraden van de gyneacoloog Implanon laten zetten. Dit was zeer pijnlijk omdat het door een onervaren student werd gedaan. Maar toen het staafje eenmaal op zijn plek zat heb ik er nooit last van gehad. De eerste maanden was ik heel onregelmatig ongesteld maar dat was normaal volgens de dokter. Daarna was ik standaard 4 weken niet ongesteld en vervolgens 3 - 4 weken onaf[lees meer...]gebroken ongesteld. De eerste week heftig en de laatste weken had ik voldoende aan een normaal maandverband. Implanon laten zetten omdat ik moeilijk tegen de gewone pil kan. Ik heb Implanon laten verwijderen door mijn eigen huisarts. Deze heeft goed verdoofd maar zo kon hem niet verwijderen omdat hij in het ziekenhuis verkeerd was gezet. In plaats van hem beneden aan te verwijderen heeft ze hem van de bovenkant moeten verwijderen. Ik was bont en blauw maar gelukkig goed verdoofd! Implanon heeft voor mij ervoor gezorgd dat ik weinig PMS klachten had. Normaliter was ik een week doodziek met flauwvallen/braken/zweetaanvallen/heftige buikpijnen en migraine. Dus alleen daarom was ik blij met de Implanon. Alleen zorgde het vele bloedverlies voor andere lichamelijke klachten waardoor ik dringend het advies kreeg hem te laten verwijderen. Heb daarna 3 maanden Microgynon 30 mg gehad maar daar ben ik mee moeten stoppen vanwege heftige misselijkheid/opgeblazen maag en buik/zware depressieve gevoelens. Nu moet ik de Nuvaring gaan gebruiken, hoop dat ik me daar mee kan redden want als dit niet helpt weet ik het ook niet meer...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum